• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Adressi: Moottoripyöräpysäkointi Mutterille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Myös kaupunkilehti Vartti uutisoi, pienen pienellä uutisella, että Motorg ry ajaa moottoripyöräpaikkoja Kompassitorin kahvilan edustalle.
Taisi olla tuo ainoastaan Helsingin painoksessa. Meitä vantaalaisia ei moisella uutisella hemmoteltu
sad_orig.gif
Uutislehti satasessakin oli pieni artikkeli oikeassa alakulmassa.

Adressi allekirjoitettu ja lisäksi lähetin linkin adressiin sekä itse vetoomuksen Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jan Vapaavuorelle. Tässä hänen vastauksensa sähköpostiini:

sanoi:
Hyvä straiter,

Lämmin kiitos viestistänne. Itse aiemmin Ullanlinnassa asuneen tunnen hyvin
paikan ja myös siihen liittyvän moottoripyöräkulttuurin oikein hyvin. Olen itse
jopa ihmetellyt aikanani sitä kuinka hienosti ja siististi pyörät on
jalkakäytävälle pysäköity.

Ikävä kyllä joukossamme on aina kaikenmaailman nipottajia ja valittajia, jotka
tähänkin nyt näyttävät puuttuneen. Poliisin rooli on tällöin hankala, koska
heidän on nyt ikäänkuin pakko puuttua asiaan, vaikka tilanne sinänsä heidänkin
mielestä on ollut hyvä.

Edelliseen viitaten olen vakaasti sitä mielktä, että esityksenne on erinomaisen
perusteltu.

En usko, että asia etenisi parhaiten ottamalla sitä esille kaupunginhallituksen
kokouksessa. Tulen kuitenkin puhumaana siasta siitä vastaavalle
apulaiskaupunginjohtajalle ja vetoan että asia hoidetaan.

Palaan asiaan kun tiedän siitä enemmän ja kun minulla on käsitys siitä, miten
kaupungin virkamieskoneisto ottaa esityksen vastaan.

yst.terv.

Jan Vapaavuori

Seuraavaksi tulen lähettämään samat tiedot apulaiskaupunginjohtaja Pekka Korpiselle, joka vastaa kaupunkisuunnittelusta, jonka alaisuuteen tämä asia kuuluu. Katsotaan, mitä sieltä tulee vastaukseksi.

Adressi allekirjoitettu ja lisäksi lähetin linkin adressiin sekä itse vetoomuksen Helsingin kaupunginhallituksen puheenjohtaja Jan Vapaavuorelle. Tässä hänen vastauksensa sähköpostiini:

* SNIP *

Seuraavaksi tulen lähettämään samat tiedot apulaiskaupunginjohtaja Pekka Korpiselle, joka vastaa kaupunkisuunnittelusta, jonka alaisuuteen tämä asia kuuluu. Katsotaan, mitä sieltä tulee vastaukseksi.
Olisko mitenkään mahdollista että antaisit nyt MotOrg ry:n hoitaa tämän kun kerran aloitettiinkin
biggrin.gif

Eli sooloilut seis please.

Nimiä kerätään vielä tulevaan sunnuntaihin (4.6.06) asti, sitten lista laitetaan lukkoon, tarkistetaan ja toimitetaan eteenpäin.

* SNIP *

Olisko mitenkään mahdollista että antaisit nyt MotOrg ry:n hoitaa tämän kun kerran aloitettiinkin
biggrin.gif

Eli sooloilut seis please.

Nimiä kerätään vielä tulevaan sunnuntaihin (4.6.06) asti, sitten lista laitetaan lukkoon, tarkistetaan ja toimitetaan eteenpäin.
Sori, ei ollut mitenkään tarkoitus sooloilla tai ottaa kunniaa teidän ko. asian eteen tekemästä hienosta työstä.
thumbs-up.gif

Koko homma vaan tuntui omalta kannalta hyvinkin merkitykselliseltä eli ns. oma lehmä oli ojassa. Ei kuitenkaan siksi, että olisin itse useasti parkissa Mutterin nurkilla. Siihen on jotenkin vaikea jäädä parkkiin kahville/jäätelölle/muuten vaan, kun asuu alle kilsan päässä Mutterista. Syy on pikemminkin siinä, että kaikki paikalle tulleet moottoripyörät saataisiin pysäköityä johonkin muualle kun sinne jalkakäytävälle. Nurkilla asuvana tulee liikuttua Mutterin nurkilla jaloin/rullaluistimilla ja välillä jalkakäytävillä ja pyöräteillä meinaa aika ajoin olla ahdasta.
crazy.gif

Niin ja sen verran tuli tuolta kaupungin suunnalta lisäinfoa, että valmistunut adressi ynnä muut vetoomukset kannattaisi esittää kaupunkisuunnittelulautakunnan esittelijälle, virastopäällikkö Tuomas Rajajärvelle. Sähköpostiosoite tuomas.rajajarvi@hel.fi

Ois pitänyt laittaa tämäkin info tänne aiemmin mutta satuin olemaan pari viikkoa talvilomalla. Harvemmin sitä on näin hyviä ajokelejä talvilomalla.
062802moto_prv.gif

Motorg Ry kiittää runsaasta osallisumisesta adressiin. Saimme lyhyessä ajassa kasaan 1315 "hyväksyttävää nimeä", joka ylitti odotukset moninkertaisesti. Valtitettavastu muutamat olivat kirjoittaneet vain etunimen ja oli mukaan eksynyt jokunen vitsiniekkakin nimien suhteen, mutta tiukan seulonnan jälkeen jäljelle jäi yllä oleva määrä. Asia on jo kaupungin rattaissa pyörimässä, joten toivomme tietenkin Helsingin kaupungilta myötämielistä suhtautumista asiaan.

KIITOS vielä kerran kaikille!

Back