• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ACF-50

Monella ulkomaan foorumilla ylistetään ko. ainetta.

Eli kyseessä on anti-korroosio spray. Kuin esim. WD40, mutta huomattavasti parempi.

ADstä enkä parista muutamastakaan paikasta löytäntyt... Olisi ajankohtaista tarvetta näin pyörää talviteloille laitettaessa.

Onko joillain tietoa, että saako sitä edes Suomesta?

Kun ei tähän kysymykseen oikein vastauksia löydy, niin kysytään sitten näin päin:

Mikä on mielestänne paras korroosionsuoja-aine?

Se riippuu siitä, mitä suojataan. Mielestäni WD-40 yms. ovat paremminkin apu ruostuneen / hapettuneen pultin tms. irrottamiseen. Käy se toki muuhunkin, mm. kiinnipalaneet pikitahrat irtoaa yllättävän helposti.

Vai meinaatko talvisäilöä pyöräsi ulkona? Kyllä WD siihen tarkoitukseen on mielestäni sopiva ja antaa riittävän suojan ainakin hupun alla, lähtee myös pesemällä helposti pois. Jos kuivassa säilytät, niin aika turhaa suihkutella yhtään mitään..

Itse tilasin tuota ainetta pullon Nippy Normansilta.
Vaikuttaa ihan ihmeaineelta.

Kirkastaa haalistuneet mustat muoviosat ihan uusiksi ja varmaan suojaa noi vanteet ja muutkin osat hyvin.
Huomenna laittelen sitä mun BMW R1100Gessun mustaan moottoriin ja todennäköisesti ilme muuttuu tosi paljon kirkkaammaksi, siis moottorissa. Ja ehkä naamassakin.

Se täytyy vaan lämmittää ennen käyttöä aika lämpimäksi, niin toimii paremmin.

Tuolla on siitä kanssa juttua.
ACF-50 juttua

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Peesaan hieman aihetta, ja kyselen onko kenelläkään tiedossa edullista liuottimen kestävää täytettävää spray-pulloa? Eli käsiin sattui WD-40:sta parin litran tonkka, ja sitä voisi olla helpompi käyttää ruiskien.

Peesaan hieman aihetta, ja kyselen onko kenelläkään tiedossa edullista liuottimen kestävää täytettävää spray-pulloa? Eli käsiin sattui WD-40:sta parin litran tonkka, ja sitä voisi olla helpompi käyttää ruiskien.
löytyy melkein jokaisessa rautakaupasta tai puutarhamyymälästä.
Itsellä on tollanen mutta se öljyn kestävyys ilmenee vasta purnukan kupeesta. Hinta on kutakuin sama molemmilla. Tuolla näyttää olevan liottimia kestävä sumutin.

No niin.

Vähän kokemuksia ACF-50 aineesta.

Sumuttimella sillä painepullolla ainetta menee joka paikkaan ja se imeytyy sieltä vielä eteenpäin vaikka minne.
Mikä on toisaalta hyvä. Mutta ei aina.

Jarruihin sitä ei tulisi kuitenkaan päästää, joten käsittelin vanteet ottamalla pyörät irti pyörästäni ja laittamalla pensselillä ainetta vanteisiin ja pinnoihin. Mulla ei ole ikinä ollut niin puhtaita vanteita, jotka todennäköisesti kestävät myös talven kokemukset hyvin.

Mustat muoviosat, jotka olivat Bräkliinillä puhdistettuna muuttuneet ihan harmaiksi, muuttuivat uuden kirkkaiksi. Imukurkut ja imuputki yms.

Mulla on musta moottori, joka oli hapettunut ja hiekan pahoinpitelemä etuosastaan.
Harmaa ja ikävän näköinen.
Nyt se on kuin uusi.
Ja varsinkin vaihdelaatikko, joka oli harmaa ja hapettunut. Nyt se on kiiltävän musta.

Bensaletkun pikaliittimeenkin se oli ylivertainen voiteluaine, kun oli ongelmia saada liitin kiinni, niin kuin niissä aina on.

Kaikenkaikkiaan erinomainen aine.

Olen käyttänyt 0.95 litran pullosta varmaan viidenneksen. Suojannut sillä koko pyörän ja vähän muitakin pyöriä. Tosi riittoisaa tavaraa.

Suosittelen.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Back