• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Äänitutkat tulevat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaimaani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
PoS sanoi:
Yritä nyt nähdä isompi kuva. Koska valitus ei maailmasta lopu, ei pian saa ajaa enää millään. Takuulla sähköfillareistakin keskitään jotain nuristavaa. Pikemminkin ihmettelen, jos ei ole jo keksitty

Onhan niistä, rikkoo metsänpohjaa kuulemma enemmän kuin luomut :grin:

Kaikkien harrastajien pitäisi vastustaa yhdessä rintamassa kaikkia uusia teknisiä (ja muitakin) rajoituksia kategorisesti. Ja meluvalvonnan osalta pitäisi puuttua enemmän ajotapaan teknisten seikkojen sijaan.

Olen täysin samaa mieltä. Vapaaehtoiset rajoitukset esim. ajotapaan kaupunkialueilla ovat paljon mukavampia, kuin pakolla tulevat sakot ja muut sanktiot.

PoS sanoi:
Yritä nyt nähdä isompi kuva. Koska valitus ei maailmasta lopu, ei pian saa ajaa enää millään. Takuulla sähköfillareistakin keskitään jotain nuristavaa. Pikemminkin ihmettelen, jos ei ole jo keksitty.

Kaikkien harrastajien pitäisi vastustaa yhdessä rintamassa kaikkia uusia teknisiä (ja muitakin) rajoituksia kategorisesti. Ja meluvalvonnan osalta pitäisi puuttua enemmän ajotapaan teknisten seikkojen sijaan.

Olipas erittäin hienosti sanottu :peukutpystyyn:

itl sanoi:
Olen täysin samaa mieltä. Vapaaehtoiset rajoitukset esim. ajotapaan kaupunkialueilla ovat paljon mukavampia, kuin pakolla tulevat sakot ja muut sanktiot.
Mikä ihme on vapaaehtoinen rajoitus? :D

Ihmisillä, jotka tätä nurinaa eniten aiheuttaa ei ole itsekuria eikä (maalais)järkeä...eli?

PoS sanoi:
Yritä nyt nähdä isompi kuva. Koska valitus ei maailmasta lopu, ei pian saa ajaa enää millään. Takuulla sähköfillareistakin keskitään jotain nuristavaa. Pikemminkin ihmettelen, jos ei ole jo keksitty.

Ainoa "isompi kuva" jota tässä tarttee nähdä on se että "hajoaako tärykalvot kaupungilla kävellessä" ... Ei tollanen perus putkiviritetty aiheuta ikkunoiden helinää jos kierrokset pysyy alhaalla. Mutta ku nää South parkin F word miehet on liikkeellä, ni se pyörä aiheuttaa heti ku kaasua hipaisee liikennevaloissa ni tyyliin kipua tärykalvoihin ku seisot itse suojatien vieressä odottamassa ylitystä. Nämä aivottomat pitäisi kitkeä pois.

Siinä vaiheessa kun se pyörän ääni tekee kipeää korvaan kun sillä lähtee liikkeelle, se on liian äänekäs. Jos joku asenneväittää vastaan, se on idiootti. Mulla ei oo mitään pyörien saundeja vastaan, mutta kun liikkeellelähtö desibelit on 3-numeroisia, ni se on yksinkertaisesti liikaa. Siinä ON syynsä miksi sitä kutsutaan työpaikoillakin "melurajaksi" ... Ku se aiheuttaa kuulovaurioita.

Aletaan nyt ihan tosissaan miettimään, niin kuka jaksaa ja kenellä on aikaa ja intoa kehitellä jotain **tun äänitutkaa. Jos multa kysytään, niin lyön tuollasen pilapuheluun luurin korvaan jo jossain 4s kohdalla :D Ei ihme, että täältä on Nokiat karanneet ja olympia -hiihdot ei ole enää kotimaan kylien väliset, kuin joskus 70-luvulla. Konsultin käsilaukku harteille ja kukkakypärää vaan syvemmälle päähän.

Some useless ****s...

PoS sanoi:
Mun mielestä on surullista, että motoristit on itse valmiita tiukempiin säädöksiin, kun 95 prosentissa tapauksista vikaa on lähinnä kuljettajan kypärän sisällä. Hyvin harva pyörä pitää avarallakaan putkella pienellä kaasulla ja pienillä kierroksilla kummoista ääntä, mutta erittäin monella pyörällä voi ajaa häiritsevästi vakioputkellakin. Myös hiljisina pidetyillä laitteilla.

PoS sanoi:

Asiaa ja juuri näin:thumbup:

Kötöstelijä sanoi:
Jos tuo on toimiva tapa saada mökäpöntöt pois liikenteestä niin ei haittaa ollenkaan.

Veikkaan että ovat yhtä tehokkaita kun nopeusvalvonta kamerat kitkemään ylinopeuksia:D
Eli käytännössä aiheuttaa vaan vitutusta ihmisissä ja haittaavat liikennettä.

Kyllä olen myös sitä mieltä että kuljettaja pystyy paljolti päättämään sen minkälainen möly ajokistaan lähtee. Oli mullakin aikanaan custom suorilla putkilla. Makea tyhjäkäyntihörinä ja cruisaillessa putputteli aivan sievästi. Mutta voi helevetti kun väänsi tupet nurin...
Sitä ei oikeasti itsekään jaksanut kuunnella.
Esimerkkinä: Tällä customilla tulin liikennevaloihin jonkun kyykyn perään. Kyykkykuski kaasutteli koko ajan korkealle ja kun valot vaihtuivat, tämä revitteli takarengas sutien minun edessä 100-200m. Vittu sitä metelin määrää... Oli aivan kunnon korvia riipivä mekkala. Ja tottakai kaupungissa.
Varsinkaan tuon jälkeen en tuntenut minkäänlaista tarvetta pitää omalla pyörälläni/ajotavallani turhaa mökää.

Saa tulla tutkat puolestani, nyt on ensimmäinen mopo, mihin en aikonut pakoputkeen tehtaan jäljiltä kajota.

Jokseenkin uusi kokemus, kun voi ajaa ilman tulppia korvissa.
Samoin hiekkapolkuja kolutessa irtoaa maanomistajien morjestus ja hymy helpommin.

Eli jokainen tyylillään.

Onhan tässä mahdollisuus että voi kokea olevansa parempi ihminen sen oman järkipyörän sarvissa, samalla kun se naapurin juppi saa sakot tehoputkestaan. Uppoaa siis maailman kateellisimmalle kansalle mainiosti tämäkin takapuoleen.

Tämäkin pelleily olisi siis vaan balsamia korollamiehen haavoille, aivan kuten sen naapurin mersun vikavalo. :D

Crnd sanoi:
Sekään kun ei välttämättä riitä, jos oikein alkaa päättäjällä otsasuonta kiristää.

https://www.visordown.com/news/general/noise-ban-top-selling-motorcycles-approved-austrian-route
Selvittelin tuota paikallisilta vuosi sitten kun tuo Ducati ei taida mennä läpi noista rajoista. Ei kuulemma koske montaa pätkää ja jos nyt ei tahallaan halua ärsyttää niin eivät käytännössä ole puuttuneet. Tämä niille jota asia kiinnostaa ja sinne menossa.

Kattokaa, tää tappi on survottu mun persiisiin sillain vähän vain, eikä haittaa yhtään!

JMH sanoi:
Kattokaa, tää tappi on survottu mun persiisiin sillain vähän vain, eikä haittaa yhtään!

Ja jos tappi on survottu oman hanurin sijasta väkisin kaverin hanuriin niin tilannehan on suorastaan nautinnollinen.

Ei vaan mene jakeluun miten lisääntyvä valvonta ja kyttäys voi olla jonkun mielestä positiivinen asia.

Back