• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ääninäytteen antaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Staga
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki by the Grace of God
Lounaalta palatessa liikennevaloissa seisoessani viereisen auton kuski avasi ikkunansa ja pyysi että antaisin hieman kierroksia koneelle. Tein työtä käskettynä ja katsoin miten tyytyväinen hymy levisi ukon kasvoille, mumisi "vain Harrikassa on tuollaiset äänet" ja toivotteli hyvää päivänjatkoa
biggrin.gif

Ovat kyllä muutkin kehuneet saundeja mutta ekaa kertaa liikenteessä. Piristi se kummasti omaakin päivää
smile_org.gif

Mun kohdalle sattunut vain pikkupoikia tervehtimässä lapa pystyssä tai rannetta käännellen ovat ääninäytettä vailla. Tuleehan noita tervehdittyä takaisin ja ääninäytteitä joskus annettua. Saapahan pojan viikarit hyvän mielen ja hymyilyttää tuo toisinaan itseäkin
smile_org.gif

Edellisellä mopolla tuli rautakaupan pihassa pari pikkusälliä kattelemaan mopoa, ja kun olin lähdössä tuli "keulita, sudita" kommenttia... Kun sitten kaarsin tielle oli pikkupojat oikaisseet tienviereen katsomaan. Siinä miedon murautuksen ja kiihdytyksen säestyksellä tuli mieleen kun itsekin oltiin hiekkatien vieressä landella morjestelemassa ohiajaville prätkille...
blush.gif

juu tuleehan noita pentuja morjestettua kun ne varsinkin maaseudulla moikkailee tien varressa. Samoin annoin huolto-asemalla isän nostaa skidinsä satulaan, oli naama yhtä hymyä... Ei varmaan kestä montaa vuotta kun poju alkaa kinuamaan prätkää faijaltaan
biggrin.gif

Ensikuussa hiukan enemmänkin lasten hymyjä tiedossa, pitäisi kuulemma lähteä Viroon vierailemaan johonkin lastenkotiin
smile_org.gif

Pakkohan se on välillä ääninäyte antaa, mikäli lauma pikkupoikia heiluttaa käsiään tienvarressa. Miksikö? Koska muistan erittäin elävästi itseni tekemässä samaa natiaisena. Ja kaikki motoristit ketkä eivät ääninäytettä antaneet olivat nössöjä!
biggrin.gif
Siinä iässä piristi päivää kummasti, ja päätös pyörän hankinnasta "isona" varmentui kummasti.
buttrock.gif
biggrin.gif

Pakkohan se on välillä ääninäyte antaa, mikäli lauma pikkupoikia heiluttaa käsiään tienvarressa. Miksikö? Koska muistan erittäin elävästi itseni tekemässä samaa natiaisena. Ja kaikki motoristit ketkä eivät ääninäytettä antaneet olivat nössöjä!  
biggrin.gif
Siinä iässä piristi päivää kummasti, ja päätös pyörän hankinnasta "isona" varmentui kummasti.  
buttrock.gif
biggrin.gif
Näihän se on. Kyllä ääninäytteitä pitää antaa aina välillä.
cool.gif

Kyllähän nuo "Keulita!" "Sudita!" "Kaasuta!" kommentit on tuttuja. Usein on vanhemmatkin mieshenkilöt aivan stondiksessa ollut, kun pyörä on laitettu tulille.

tuo keuliminen/sudittaminen kannattaa ehkä jättää pois.. saavat huonoja käyttäytymismalleja isoilta pojilta.. se on sitä asennekasvatusta... koitettaisiin saada turvallinen liikenneympäristö niin itselleen kuin nuoremmille ja tuleville kuljettajille
smile_org.gif

Joopa,

itellä stromissa vakioputki ja saundit kuullostaa siltä, että vehje toimii 9 voltin patterilla
tounge.gif
Ei kuulu äänet edes oman kypärän sisään. Kaasuttele ny siinä sitte
baaa.gif

tuo keuliminen/sudittaminen kannattaa ehkä jättää pois.. saavat huonoja käyttäytymismalleja isoilta pojilta.. se on sitä asennekasvatusta... koitettaisiin saada turvallinen liikenneympäristö niin itselleen kuin nuoremmille ja tuleville kuljettajille
smile_org.gif
Minä henkilökohtaisesti olen näissä tapauksissa jakanut muksuille repustani EAK-oppaan, varoituskolmion ja heijastinliivit...

sanoi:
Joopa,

itellä stromissa vakioputki ja saundit kuullostaa siltä, että vehje toimii 9 voltin patterilla  Ei kuulu äänet edes oman kypärän sisään. Kaasuttele ny siinä sitte

biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Ääni näyte, akran putkisto ilman pönttöä...  
cool.gif

Youtube

Muutama vuosi sitten liikennevaloissa aikani kuluksi kaasutin kerran (noloa minun mopolla), jolloin takanani valojen vaihtumista odotellut rekkakuski vastasi siihen miehekkäällä kaasun polkaisulla. Siellä viisinkertainen määrä hevosvoimia, ja yli kymmenkertainen määrä kuutiosenttejä puhui. SE piristi päivää, jos mikä.
biggrin.gif

Menin kerran mopolla kirkkoon ja ajoin tietysti niin lähelle ovea kuin vain voi. No siihen tuli sitten pari kaveria jotka sanoivat, ettei kirkkoon saa tulla pyörällä, jossa on Devilin putki. Minä vastasin, että tällä voi, kun tämä on kotoisin Helvetinkolulta. Sitten annoin ääninäytteen, enkä huomannut ollenkaan, että juuri silloin pyörän takana seisoskeli joku mummu. Taisi vähän pelästyä.

Itelle sattu semmonen ku ajelin töistä kotia ja pysähdyin liikennevaloihin rekan viereen niin rekkakuski avas ikkunan ja alko jutteleen että komea pyörä sulla..ym..
tounge.gif

Sen jälkeen oli hymy korvissa loppumatkan. Kyllä ne hauskoja tilanteita on kieltämättä
wink.gif

Muutama vuosi sitten liikennevaloissa aikani kuluksi kaasutin kerran (noloa minun mopolla), jolloin takanani valojen vaihtumista odotellut rekkakuski vastasi siihen miehekkäällä kaasun polkaisulla.
Ma sain kerran pari keskenkasvuista mopopoikaa noloiksi, ne kun keskenaan kaasuttelivat valojen vaihtumista odotellen, kun annoin Ducatin aaninaytteen. Siihen loppui niiden kaasutus. Minua lahinna saikahti niin, etta varmaan puoli metria pomppas satulasta...
tounge.gif

Muutama vuosi sitten liikennevaloissa aikani kuluksi kaasutin kerran (noloa minun mopolla), jolloin takanani valojen vaihtumista odotellut rekkakuski vastasi siihen miehekkäällä kaasun polkaisulla.
Ma sain kerran pari keskenkasvuista mopopoikaa noloiksi, ne kun keskenaan kaasuttelivat valojen vaihtumista odotellen, kun annoin Ducatin aaninaytteen. Siihen loppui niiden kaasutus. Minua lahinna saikahti niin, etta varmaan puoli metria pomppas satulasta...
tounge.gif
Itsellä on tapahtunut aivan sama.

Tytöt oli valoissa 2 päällä skootterilla ja heidän vieressään poika kaasutteli jollain mopolla. Hetken seurailin sitä kaasuttelua ja huitasin omani rajoittimelle niin jätkä melkein kaatoi moponsa. Kyllä oli hauskaa.
062802moto_prv.gif

Back