• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Äänekäs kypärä hiljeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikajj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla ollu nyt kax viikkoo Shoei ja wisperkitti.

Toimii kyllä , ei tarvii korvatulppia , mutta mutta..

Sen kypärän tunkeminen päähän ja poisotto myös..

Ai että se on tuskaa kun kaksin käsin naama punasena tunkee

pottaa päähän. Eikä se poisotto ole yhtään kivempaa.

Siitä huolimatta, jatkan käyttöä , kun noi ilmat on kylmiä ja

suhinat pysyy riittävän pieninä.

( tai ehkä mulla vaan on iso pää... )
blush.gif

Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät.
Oletko kokeillut lääkitystä .. joskus sekin auttaa .. häviää suhinat ..  
lookaround_orig.gif
..
Pitäisi joskus, kun varsinaiset korvatulpat unohtuvat jonnekin,
kokeilla vaikka Buranaa tai jotain. Sehän on sellaisen sukkulan
muotoinen ja on varmaan helppo työntää korviin ... Kyllä ne ihan
tosissaan väittävät, että lääkkeistä voisi olla apua ..
lookaround_orig.gif

PS. eikös tämä jo ollut kolmas viesti ketjun alusta ja silloin
viimeistään pitää alkaa puhua jostain aivan muusta kuin mitä
ketjun alussa oli tarkoitettu, niin nekin, jotka valittavat, että
ei taaaaaskaaan pysytä aiheessa, pääsevät esille ...
lookaround_orig.gif

Jurrissa ??  
eek.gif

"Kuinkas hurisee?" kysyi kaverini.
"No ei nyt enää niin pahasti, kun vaihdettiin lääkitystä." vastasin ..
lookaround_orig.gif

Niin .. itse asiassa oletteko edes kokeileet miten hyvin
Burana poistaa suhinoita?
Jossain Asterixissa missä Trubadurix "lauloi" nuo hullut
roomalaiset (S.P.Q.R) joutuivat työntämään persiljaa
korviinsa ... Ajattelin, kun persiljaa ei ole kovin viljalti aina
saatavilla, niin Buranalla voisi korvata persiljan mainiosti.

Tilasin tollasen viimevuonna. Hiljenee kypärä kyllä, mutta ongelma on sen paikallaanpysyminen ja kypärän käyttö. On meinaan aika tiukka toi läpi. Eli ei tahdo millään pysyä paikallaan toin kummihärpäke, kun ottaa kypärän pois päästä tai laittaa sen päähän. Lisäksi se oli hieman liian tiukka kypärään (HJC), et pienet repeämät tuli jo eka asennuskerralla.

Summa summarum: Käytin pari-kolme kertaa ja kyllästyin toin kanssa pelaamiseen. Periaate toimii, käytäntö ei.

OT: On muuten hinta noussut ihan kivasti, muistaakseni viimevuonna oli 9,90€, saatan tosin muistaa väärin..

Noiden whisper kittien ym. pukeminen on vähän kuin syntyis uudelleen ja uudelleen..
wink.gif

Jotenkin tuohon kuitenkin tulee sellainen tekniikka, ettei nenä ja korvat irtoa ihan aina.. Silkkinen tai mikrokuitinen kypärähuppu tai vastaava kortonki parantaa luistoa kummasti.

Tuosta "ruma kuin prkl" on meidänkin taloudessa sellaisia kokemuksia ettei se pysynyt kunnolla paikallaan. Sisäpuolen kumitahmanöyhtää irtoilee ja jää kypärään koristukseksi, ja lärpäkettä pitää vähän väliä kohentaa ja vedellä takaisin paikoilleen... Poistettiin käytöstä koko viritys.

Tuohon WhisperStrip Kittiin olen ollut tyytyväinen, istuu Arain reunukseenkin aivan hyvin. Hiljentää melua, ja ei tuule eikä vedä kypärän sisään.
Ja liian monen taistelun jälkeen olen todennut, että ihan turha repiä nenää irti sen leukaosan kanssa, se lähtee niin nopeasti irti ja on helppo tökätä takas paikalleen. Mulla on vielä autocomin mikrofoni törröttämässä siellä kypärän sisällä, ja sekin jää otsaan-nenään-leukaan kiinni lähes aina...joo, olen miettinyt itsekin että onko pää mallia ufo, vai miten tämä toiminta voi olla niin vaikeeta  
withstupid.gif

Lisäksi ihan ohut liukas huppu pukemisen helpottamiseksi, ja erillinen kauluri, minkä yläreunan saa työnnettyä leukalärpäkkeen ja koko reunuksen alle, hiljentää myös  
idea3.gif

Mies on sanonutkin, että matkoilla kun on kyse lyhyestä pysähtymisestä, niin en saa ottaa kypärää pois kun sen pukeminen kestää niin kauan  
lookaround_orig.gif

:vannonvannon:ostin viimekeväänä ton x-liten avattavan,ja kerran sitä pidin .Oli sellasia suhinoita ja tuuli kuljeskeli korviin et hommasin toisen potan.mahtaisko tollanen härpäke sopia kyseiseen malliin kuinka helpolla kun se päähänlaitto on jo muutenkin olevana melkoista reuhtomista
cool.gif
cool.gif

Niille, joilla tuuli pääsee leuan alta kypärään löytyy myös pelkkä Shoei Chin Curtain, eli leuan eteen tuleva härpäke whisper kitistä kuva.
Sen pukeminen ei ole niin vaikeaa ja hiljentää myös aavistuksen ajomelua yksinäänkin. Allrightissa taitaa olla joku 17e. Kannattaa katsastaa org-shopista, on varmasti edullisempi jos löytyy.

Tota leukalärpäkettä näyttää olevan myös joku "yleismalli" shoeilla, eli voisi kuvitella, että menee lähes kaikkiin kypäriin, joissa leukaosan ja pehmusteen väliin saa työnnettyä tuollaisen 1mm paksuisen muoviliuskan kiinnipysymistä varten.

Mulla on whisperin lisäksi erillinen shoein leukasuoja joka on umpinaista materiaalia. Se on mielestäni vielä parempi kuin tuo verkkomainen. En tiedä saako umpimallia nykyään jostain, mutta tässä kuva alempi kuva

Niille, joilla tuuli pääsee leuan alta kypärään löytyy myös pelkkä Shoei Chin Curtain, eli leuan eteen tuleva härpäke whisper kitistä kuva.
Sen pukeminen ei ole niin vaikeaa ja hiljentää myös aavistuksen ajomelua yksinäänkin. Allrightissa taitaa olla joku 17e. Kannattaa katsastaa org-shopista, on varmasti edullisempi jos löytyy.

Tota leukalärpäkettä näyttää olevan myös joku "yleismalli" shoeilla, eli voisi kuvitella, että menee lähes kaikkiin kypäriin, joissa leukaosan ja pehmusteen väliin saa työnnettyä tuollaisen 1mm paksuisen muoviliuskan kiinnipysymistä varten.

Mulla on whisperin lisäksi erillinen shoein leukasuoja joka on umpinaista materiaalia. Se on mielestäni vielä parempi kuin tuo verkkomainen. En tiedä saako umpimallia nykyään jostain, mutta tässä kuva alempi kuva
jokos se whisperi meni ?

Tuossa whisper kitissä on se hyvä puoli, että siitä voi käyttää joko leukaosaa tai niskaa osaa erikseenkin. Yhdessä ne alkaa jo vastata suupertin s1:sen pukemista päähän..
crazy.gif
Itselläni on molemmat ja olen nyt kuiviltaan harjoitellut ja korvat punoittaa. Kumpi on fiksumpi jättää pois välistä? Pitemmälle matkalle molemmat kyllä käyttöön, mutta kun joutuu kiskomaan kypärää enempi päähän niin ei ole pelkoa, että molempia käyttäisin yhtaikaa.. Jo pelkkä hengityksenohjaimen pois ottaminen helpottaa pukemista todella paljon.

Mulla on BMW SportIntegralissa toi Whisper Kit, mutta ei toimi ihan niin hyvin kuin toivoisi. Semmoinen fiilis on, että tuulilasista tuleva turbulenttinen virtaus rummuttaa kypärän alapintaa korvan kohdalla eli heti kaula-aukon jälkeen, josta melu muodostuu. Kaulan kohdalle kypärän alapinnalle pitäisi siis askarrella molemmin puolin jonkinlainen pieni "stoppari" ohjaamaan turbulenttinen virtaus sopivasti kypärän alareunan ohi. Toi mainittu niskasuoja tekee käsittääkseni saman tempun.

Mulla oli kerran päässä pyöräillessä lazerin avattava ja hiljeni hyllyyn en käytä motariajossa enää.
ostin hiljaisen ja paremman Lidlistä ja maksoi vain 58€
062802jumpie_prv.gif

Tuossa whisper kitissä on se hyvä puoli, että siitä voi käyttää joko leukaosaa tai niskaa osaa erikseenkin. Yhdessä ne alkaa jo vastata suupertin s1:sen pukemista päähän..
crazy.gif
Itselläni on molemmat ja olen nyt kuiviltaan harjoitellut ja korvat punoittaa. Kumpi on fiksumpi jättää pois välistä? Pitemmälle matkalle molemmat kyllä käyttöön, mutta kun joutuu kiskomaan kypärää enempi päähän niin ei ole pelkoa, että molempia käyttäisin yhtaikaa.. Jo pelkkä hengityksenohjaimen pois ottaminen helpottaa pukemista todella paljon.

Pelkkä leuan alle tuleva pitää näillä(kin) keleillä nenän lämpimänä kun kylmää ilmaa tulee alakautta sisään vähemmän, mutta eipä sitten yksinään vähennä melua juurikaan. Suhinat vähenee sillä niskan ympäri tulevalla lärpäkkeellä. Mutta silloin kun niskalärpäke on paikallaan niin en ole kypärää edes yrittänyt päähän ilman (silkki)huppua, on se niin tiukka.

Molempi pahempi, riippuu mitä hakee.

-Anssi

Venyykö toi Shoein Whisper Strip kit muutes yhtään? On se kyllä tuskaa pukea joka päivä yhtä tiukkana päähän. Silkkinen myssy onneksi auttaa paljon asiaa!
smile_org.gif

Venyykö toi Shoein Whisper Strip kit muutes yhtään? On se kyllä tuskaa pukea joka päivä yhtä tiukkana päähän. Silkkinen myssy onneksi auttaa paljon asiaa!
smile_org.gif
Eipä juuri. Ja jos venyy, niin sitten varmaan melutasokin taas nousee, kun alkaa ilma pyörteillä kypärän sisäpuolella.

Itsellä on auttanut WC:ssä käynti ennen kypärän sovittamista päähän.
biggrin.gif

Tilasin tollasen viimevuonna. Hiljenee kypärä kyllä, mutta ongelma on sen paikallaanpysyminen ja kypärän käyttö. On meinaan aika tiukka toi läpi. Eli ei tahdo millään pysyä paikallaan toin kummihärpäke, kun ottaa kypärän pois päästä tai laittaa sen päähän. Lisäksi se oli hieman liian tiukka kypärään (HJC), et pienet repeämät tuli jo eka asennuskerralla.

Summa summarum: Käytin pari-kolme kertaa ja kyllästyin toin kanssa pelaamiseen. Periaate toimii, käytäntö ei.

OT: On muuten hinta noussut ihan kivasti, muistaakseni viimevuonna oli 9,90€, saatan tosin muistaa väärin..
Mulla on samanlainen myöskin. Toimii, mutta ongelmat ovat kypärän päähän laittamisessa (korvat irtoo) ja paikallaan pysymisessä. Vähän pienemmällä kypärällä jälkimmäinen korjaantuisi varmaan. Tulee käytettyä vain pidemmillä ajo-siivuilla, pikku-ajeluihin turhan vaivalloinen.

smile_org.gif
Eipä juuri. Ja jos venyy, niin sitten varmaan melutasokin taas nousee, kun alkaa ilma pyörteillä kypärän sisäpuolella.

Itsellä on auttanut WC:ssä käynti ennen kypärän sovittamista päähän.  
biggrin.gif
Täytyypi kokeilla!
thumbs-up.gif
biggrin.gif

Back