• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Äänekäs kypärä hiljeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikajj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajelen crossikypärä päässä, sellainen lipallinen malli, jossa on myös visiiri. Aivan ehdoton kapine auringon paistaessa matalalta silmiin, mutta voi herran tähden mikä suhina potan sisällä!
veryangry.gif
korvatulpatkaan ei tahdo riittää.
Ostin niskasuojan, crossimallisen ison mustan makkaran, jonka varsinainen tarkoitus on estää päätä retkahtamasta ikäviin suuntiin.
Johan tuli hiljaista. Suoja ei ole edes erityisen tiivis, vaan se ilmeisesti jotenkin muuttaa virtauksia kypärän alla, koska suhinat häipyy lähes kokonaan ja jäljelle jää paljon miellyttävämpi matala moottorin murina. (vakioputket, huom
sport05.gif
)
Jos kehtaat kokeilla niin suosittelen lämpimästi. Niskasuoja maksoi tuollaiset 40 E.

Jep itse huomannut saman asian avattavan HJC:n kanssa. Kylmillä keleillä ajaessa päällä on poolopaitaa, buffia yms. kaulus täynnä, kypärä paljon hiljaisempi kuin kesähelteellä, jolloin pelkkä t-paita takin alla.

Täällä samoja havaintoja. Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät. Crossikaveri yrittänytkin lobata sellaista niskatukea mulle turvallisuusmielessä. Pitäis varmaan kokeilla sitä ajossa.

Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät.
Oletko kokeillut lääkitystä .. joskus sekin auttaa .. häviää suhinat ..
lookaround_orig.gif
..
Pitäisi joskus, kun varsinaiset korvatulpat unohtuvat jonnekin,
kokeilla vaikka Buranaa tai jotain. Sehän on sellaisen sukkulan
muotoinen ja on varmaan helppo työntää korviin ... Kyllä ne ihan
tosissaan väittävät, että lääkkeistä voisi olla apua ..
lookaround_orig.gif

PS. eikös tämä jo ollut kolmas viesti ketjun alusta ja silloin
viimeistään pitää alkaa puhua jostain aivan muusta kuin mitä
ketjun alussa oli tarkoitettu, niin nekin, jotka valittavat, että
ei taaaaaskaaan pysytä aiheessa, pääsevät esille ...
lookaround_orig.gif

Täällä samoja havaintoja. Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät. Crossikaveri yrittänytkin lobata sellaista niskatukea mulle turvallisuusmielessä. Pitäis varmaan kokeilla sitä ajossa.
biggrin.gif
Kun kietoo käsivarren jonkun veemäisen tyypin kaulan ympärille, niin kyllä siinä ainakin sen kaverin suhinat ja puhinat loppuu.
tounge.gif

Kun heittää vaikka pelkän käsivarren kaulan ympärille suhinat hiljenevät.
Oletko kokeillut lääkitystä .. joskus sekin auttaa .. häviää suhinat ..  
lookaround_orig.gif
..
Pitäisi joskus, kun varsinaiset korvatulpat unohtuvat jonnekin,
kokeilla vaikka Buranaa tai jotain. Sehän on sellaisen sukkulan
muotoinen ja on varmaan helppo työntää korviin ... Kyllä ne ihan
tosissaan väittävät, että lääkkeistä voisi olla apua ..
lookaround_orig.gif

PS. eikös tämä jo ollut kolmas viesti ketjun alusta ja silloin
viimeistään pitää alkaa puhua jostain aivan muusta kuin mitä
ketjun alussa oli tarkoitettu, niin nekin, jotka valittavat, että
ei taaaaaskaaan pysytä aiheessa, pääsevät esille ...
lookaround_orig.gif
Nyt on varmaan lääkitys retuperällä kun en oikein saa kiinni sun viestistä..
tounge.gif

Mun tavallinen, ei crossikypärä, on kanssa yksi riesa.
Kypärän sisällä tuulee niin, että korvia särkee ja korvat myös soi, tulpista huolimatta.
Kypärähuppua olen harkinnut, mutta jotenkin sen käyttö ei innosta.
Kaulahuivi on, joka on suun eteen asti ylhäällä.
Villahuivi kaulaan viidelle kierrokselle?
wink.gif

ainakin SHOEIn ruukkuihin saa sellasen lärpäkkeen ostettua siihen kaulaan joka pitäis just tota ongelmaa korjata...

miksei sitä vois johonkin muuhunkin kypärään laittaa kun se vaan pujotetaan kypärän kuoren ja pehmikkeiden väliin!

Mulla olis Shoein Whisper kit turhan panttina kun hommasin schuberthin ja shoei jäikin ratakypäräksi. Sopii raid2, xr1000 jne..

Setti on kyllä avattu kun heitin sillä 10km lenkin mielenkiinnosta, mutta täysin puhdas ja alkuperäisessä muovipussissaan.

Hiljentää mukavasti ja lämmittä kylmällä kelillä kun ilma ei pääse niskaan tai kaulaan yhtä vapaasti. Huurtuu myös eri tahtiin, mutta pinlockilla pärjää.

Voisin tuosta 15e luopua kun uusi on jossain 25e korvilla??

linkki

Tuossa whisper kitissä on se hyvä puoli, että siitä voi käyttää joko leukaosaa tai niskaa osaa erikseenkin. Yhdessä ne alkaa jo vastata suupertin s1:sen pukemista päähän..
crazy.gif

ainakin SHOEIn ruukkuihin saa sellasen lärpäkkeen ostettua siihen kaulaan joka pitäis just tota ongelmaa korjata...

miksei sitä vois johonkin muuhunkin kypärään laittaa kun se vaan pujotetaan kypärän kuoren ja pehmikkeiden väliin!
Heti tilaamaan jostain lärpäkettä.  
lookaround_orig.gif
heh
biggrin.gif
olishan ton voinu paremminkin ilmasta mutta just toi svahnmn "lärpäke" oli hakusessa...

kaverilla oli sama ongelma että kaulan kautta veti ja tollasen se laitto ja on ollu tyytyväinen!
smile_org.gif
kuulemma nopeesti tottuu

Pitää alkaa itsekin testailemaan eri virityksiä kun tuossa pitempää matkaa ajaessa huomasin että jo yhden sormen laittaminen (avattavan)kypärän alareunaan kiinni tiettyyn kohtaan vähensi suhinaa huomattavasti.

Pilailuliikkeestä irtosormet kypärän reunaan kiinni tai jotain sinnepäin...

Mulla olis Shoein Whisper kit turhan panttina kun hommasin schuberthin ja shoei jäikin ratakypäräksi. Sopii raid2, xr1000 jne..

Setti on kyllä avattu kun heitin sillä 10km lenkin mielenkiinnosta, mutta täysin puhdas ja alkuperäisessä muovipussissaan.

Hiljentää mukavasti ja lämmittä kylmällä kelillä kun ilma ei pääse niskaan tai kaulaan yhtä vapaasti. Huurtuu myös eri tahtiin, mutta pinlockilla pärjää.

linkki
Moi,

vieläkö sulla on whisper kit tarjolla?

linkki
Mulla on just tommonen samanlainen setti omassa x-lite 901 kypärässä.Alunperin shoein setti mutta meni hyvin paikalleen kun tunki reunat sen kypärän alaosan kumin alle.
Pysyy hyvin paikallaan,melu jpienenee a paskanhaju maaseudulla vähenee.
Lisäksi huomattavasti lämpöisempi viileillä keleillä.
Ei tosta vielä huonoja puolia ole löytynyt,ihan siistikin vielä.Eikä mitään huurtumisongelmia ole näkyny,visiirissä pinlock.
Ei kun testaamaan,voi olla että säästyy rahat kun ei tarvi ostaa hiljasempaa kypärää.

Back