• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aamu tv otti kantaa hevosvoimiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzufani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minun visioni on se, että tulevaisuudessa isoveli valvoo jokaista ajoneuvoa satelliittipaikannuksella.
Joka kikottimeen tulee ihan varmasti tämä systeemi.
Järjestelmä laskee keskinopeuden tietyltä matkalta ja riittävästä ylityksestä lähtee sakko automaattisesti ajoneuvon omistajalle.
Tämä systeemi on tulevaisuutta.

On myös mahdollista, että ylinopeus aiheuttaa myös laitteen sammumisen määräajaksi.
Mitä kovempi ylitys, sen pidempi seisokki.
Tämä systeemi tuskin tulee toteutumaan, mutta voisi olla minusta parempi uhka ja "rangaistus" ylinopeutta ajavalle kuin rahallinen menetys.

Tehojen rajoitus on lähinnä vitsi, sillä taatusti sitä tultaisiin heti kiertämään.

wink.gif

sanoi:
Kun poliisi kohdentaa resurssinsa ylinopeuksien valvontaan, se on pois talousrikosten tutkinnasta, jossa suma seisoo ja rikokset vanhenevat samalla kun syyteoikeus vanhenee. Ilmeisesti populistiset sosialidemokraatit katsovat, että on parempi kerätä pieniä rahoja tiellä liikkujilta kuin miljoonia talousrikollisilta (esim. Uotin veljekset). Eräänlaista intressipriorisointia tuokin

Tuossa nyt ei ole mitään totuuden siementä, se että poliiseja on tienpäällä tekemässä liikenteenvalvontaa ei ole mitenkään pois murhien, talousrikoksien, teollisuusvakoojien ynnämuiden tutkinnasta.

Käyttömaksusta tulee ekana mieleen suuri teho = suuri kulutus = suuri ympäristörasite ja ympäristön säästämisen perusteellahan noita maksuja on EU-herroille helppo perustella
confused_orig.gif
Vakuutuspuolellahan viime aikoina on aika hyvin (?) virinnyt keskustelua cc-maksupohjan muuttamiseksi kW/kg-pohjaiseksi
omg.gif
Onhan täällä yksi asiallinenkin viesti. Tähän uskon itsekkin, koska Keski-Euroopassa systeemi on jo käytössä. Eli vakuutukset ja kaikki muutkin käyttömaksut kW/kg-pohjaiseksi. Katsokaapa niitä rekisteriotteitanne, ainakin minulla löytyy sieltä jo valmiiksi teho-omamassa-suhde kohta.

Järkevämpäähän pyöriä olisi rahastaa teho-paino-suhteen perusteella, varsinkin vakuutuksissa, koska tehokkaammat pyörät karkaavat helpommin käsistä ja niillä tulee helpommin vähän kokeiltua kulkupuolta. Minä ainakin ajan moottoripyörällä kovwmpaa liikenteessä kuin henkilöautolla ja henkilöautolla taas kovempaa kuin pakulla. Eli kun tehoja on niin niitä myös käytetään, toiset liikenteessä toiset muualla..

"Tässä on SMOTOn kukkahattusedille kunnon työsarkaa sen normaalin nysväyksen ja lillukanvarsissa pyörimisen sijasta."

Mitäs itse olet tehnyt? Tuolla energialla ja netissä mesoamisella saisi jo paljon aikaan. :dunno
Jos paskavantaalla somalit ryöstää siwan/päivä, eikö ole oikein vaatia poliisilta toimia asian pois kitkemiseksi? Haulikko käteen ja itse hoitamaan ongelma vai?
Jos kotitalosi edessä kulkevassa tiessä on reikä, möllöttänyt siinä jo viikon pari, paha routa nääs, niin eikö ole oikein vaatia tien korjausta? Vai Lemminkäiseltä vaan asfalttikone "lainaan" ja tietöihin?
Jos mulla on jalka murtunut, menen lääkäriin, koska tämän lääkärismiehen tehtävä on laittaa se takatassu kuntoon. Ei minun. Sen takia on Smoto, että ajavat motoristien etuja. Tiedä vaikka Bombahkin kuuluisi johonkin Smotoa tukevaan mp-kerhoon tai vaikkapa motorg.ry:hyn, eli hän maksaa näiden etujaan ajavien herrojen toimintaa.

SMOTOa ei oikein voi verrata yhteiskunnan järjestyksenvalvontaan eikä terveydenhuoltoon.

Raha on varmasti tärkeä resurssi. Se on sitten eri juttu, mimmoisella summalla saa jonkun palkattua tekemään työtä, jolloin pitää maksaa myös ne sivukustannukset.

Raha ei siksi kokonaan korvaa koskaan vapaaehtoistyötä (tai sitä pitää olla paljon) ja SMOTOn palkolliset, ne on vähissä.
lookaround_orig.gif

Jos paskavantaalla somalit ryöstää siwan/päivä, eikö ole oikein vaatia poliisilta toimia asian pois kitkemiseksi? Haulikko käteen ja itse hoitamaan ongelma vai?
Jos kotitalosi edessä kulkevassa tiessä on reikä, möllöttänyt siinä jo viikon pari, paha routa nääs, niin eikö ole oikein vaatia tien korjausta? Vai Lemminkäiseltä vaan asfalttikone "lainaan" ja tietöihin?
Jos mulla on jalka murtunut, menen lääkäriin, koska tämän lääkärismiehen tehtävä on laittaa se takatassu kuntoon. Ei minun. Sen takia on Smoto, että ajavat motoristien etuja. Tiedä vaikka Bombahkin kuuluisi johonkin Smotoa tukevaan mp-kerhoon tai vaikkapa motorg.ry:hyn, eli hän maksaa näiden etujaan ajavien herrojen toimintaa.
Siinäpä se... Tottakai on oikein että poliisien pitää puuttua paskavantaalla kaupparyöstöihin ja tielaitoksen reikiin tiessä. Jo ihan viran puolesta. Smotossa on paljon vapaaehtoisia jotka eivät saa työstään palkkaa vaan ovat mukana ihan velvollisuuden tunnosta tai auttamisen halusta.

Puskista on helppo huudella ja vihjailla lillukanvarsista. Jos luet koko ketjun niin kyllä Sinullekin avautuu mistä oikein on kysymys. Puolustamasi henkilö ei ole kiinnostunut mistään järjestötoiminnasta mutta on silti kykynevä sitä arvostelemaan ja siltä jotain vaatimaan.

Tielaitoksesta sen verran että ei se niitä kuoppia korjaa ellei joku niille ensin siitä ilmoita (eli ei tee mitään). Oletkos itse sinne koskaan ilmoitellut? Minä olen.

Calm down man
033102beer_1_prv.gif

sanoi:
Kun poliisi kohdentaa resurssinsa ylinopeuksien valvontaan, se on pois talousrikosten tutkinnasta, jossa suma seisoo ja rikokset vanhenevat samalla kun syyteoikeus vanhenee. Ilmeisesti populistiset sosialidemokraatit katsovat, että on parempi kerätä pieniä rahoja tiellä liikkujilta kuin miljoonia talousrikollisilta (esim. Uotin veljekset). Eräänlaista intressipriorisointia tuokin

Tuossa nyt ei ole mitään totuuden siementä, se että poliiseja on tienpäällä tekemässä liikenteenvalvontaa ei ole mitenkään pois murhien, talousrikoksien, teollisuusvakoojien ynnämuiden tutkinnasta.
No, mistä johtuu pääkaupunkiseudun talousrikosjuttujen hidas esitutkinta, jonka poliisi itsekin on myöntänyt ja jonka vuoksi rikoksia on päässyt vanhenemaan sekä josta on näyttävästi eri tiedotusvälineissä ollut talven ja kevään aikana juttuja?
eek.gif

Poliisilla ei ole - eikä sille pidä antaakaan - rajatonta piikkiä meidän veronmaksajien rahoihin. Minäkin olen aika monta poliisia kustantanut vuosien aikana maksamalla joinakin vuosina h*lvetinmoisia veromääriä valtiolle ja kunnalle. Sitten ne vielä kehtaavat meikäläistä kyttätä föönin kanssa puskassa, selkäänpuukottajat.

sanoi:
Poliisi on viime aikoina saanut harmittavasti tukea kaikenlaisille kansalaisvapauksien rajoittamiselle, josta esimerkkinä lisääntyneet tutka-ansat pääkaupunkiseudulla eri paikoissa. Nykyään on syytä katsoa, milloin taksit ajavat hiljaa, koska heillä on tehokas tietoverkko, jossa tutkavaroitukset välittyvät nopeasti.
Miten ois moottoripyöräilijöiden oma "tutkaverkko"? ;)

Minä ainakin ajan moottoripyörällä kovempaa liikenteessä kuin henkilöautolla ja henkilöautolla taas kovempaa kuin pakulla. Eli kun tehoja on niin niitä myös käytetään, toiset liikenteessä toiset muualla..
Itseasiassa kun mainitsit, rupesin itsekin harkitsemaan asiaa ja niinhän se tosiaan on omallakin kohdalla
blush.gif
Pyörällä tulee ajettua selvästi "agressiivisemmin" kuin kotilolla - nopeampia kiihdytyksiä, rajumpia jarrutuksia ja pienempiin väleihin syyhkimisiä on pyörällä selvästi enemmän
omg.gif
Oiskohan ero vieläkin suurempi jos pyörä olisi nykyistä "kykenevämpi"
nixweiss.gif

Tielaitoksesta sen verran että ei se niitä kuoppia korjaa ellei joku niille ensin siitä ilmoita (eli ei tee mitään). Oletkos itse sinne koskaan ilmoitellut? Minä olen.

Calm down man
033102beer_1_prv.gif
No ei varmasti tee Smotokaan mitään ellei sille ilmoiteta, mutta nyt ehkä meni ilmoitus perille?

Jos minua kiinnostaisi tippaakaan jonkun uhanalaisen päästäisen elämä Romaniassa, niin vaatisin Greenpeacea tekemään asialle jotain, koska minulla ei ole resursseja itse tehdä asialle mitään.

Pitäisikö olla hiljaa kiitollinen siitä, että on joku etujärjestö, joka tekee jotain, muttei mitään, mikä vaikuttaa sinun elämääsi? Jonka toiminnassa olet kuitenkin mukana, edes sillä todella pienellä, rahallisella tuellasi.

Jos minua kiinnostaisi tippaakaan jonkun uhanalaisen päästäisen elämä Romaniassa, niin vaatisin Greenpeacea tekemään asialle jotain, koska minulla ei ole resursseja itse tehdä asialle mitään.

Pitäisikö olla hiljaa kiitollinen siitä, että on joku etujärjestö, joka tekee jotain, muttei mitään, mikä vaikuttaa sinun elämääsi? Jonka toiminnassa olet kuitenkin mukana, edes sillä todella pienellä, rahallisella tuellasi.
Hiljaa kiitollinen ei pidä koskaan olla. Sillä ei saavuta mitään.

Antamalla asiallista palautetta saavuttaa paljon enemmän. Noin yleisestikin ottaen (politiikka, urheiluseurat, järjestöt) kukaan ei tee juuri Sinulle/Minulle mitään vaan isommalle joukolle. Joskus se vaikuttaa elämään suoranaisesti mutta usein ei.

Näissä tehoasioissa ja idioottimaisissa vakuutusmaksuissa ei voi vain mennä Arkadianmäelle huutamaan että asiat ovat perseestä. Pitää olla faktaa jotta asiat otetaan vakavasti. Hidasta se on mutta lienee ainoa tapa.

Voimmehan toki kaikki suomen motoristit lähteä sinne eduskuntatalon portaille protestoimaan ilman mitään tausta-aineistoa, mutta jotenkin epäilen ettei paikalle ilmestyisi kuin näitä paljon parjattuja "huru-ukkoja"

kyllä se kotilokin kulkee... jopa sateella 250.. ikäviä nuo rajoittimet...

Tässä on SMOTOn kukkahattusedille kunnon työsarkaa sen normaalin nysväyksen ja lillukanvarsissa pyörimisen sijasta. SMOTO nopeasti vastustamaan massiivisella kampanjalla tällaista sosialidemokraattista prätkien tehojen rajoittamista, sillä se on vastoin Suomen perustuslain takaamaa kansalaisten vapautta . Meillä varattomilla taviksilla täytyy edelleen olla oikeus ajaa prätkillä, jotka pesevät kiihtyvyydessä 20 kertaa kalliimmat autot.
buttrock.gif

062802moto_prv.gif
Totanoin. Mikä saa sinut luulemaan, ettei SMOTO tekisi tässä asiassa mitään?  Onhan se tehnyt jo 2 kertaa aikaisemminkin.
Vuosina -89 jolloin onnistuttiin torpedoimaan asiasta vireillä ollut kansallinen esitys, sekä -96 jolloin yhdessä muiden FEMA -organisaatioiden kanssa kaadettiin EU-komission tekemä direktiiviesitys.

Ei Smoto voi tässä vaiheessa tehdä asiassa juuri mitään. Tekemisen aika koittaa sitten, jos jotain konkreettista ilmaantuu, kuten esim. lakimuutosesitys.

Terveisin ex-kukkahattusetä Kekku  
cool.gif

Oho!

Pitkän linjan kukkahattusetä sanoi jotain varsin pitkän edunvalvontatyön veteraanina. Se on hyvä, että exät kerkee vastaan. Aktiiveilla on niin kiirus, ettei niitä heti näy näillä palstoilla vastaamassa.

On Gixxerrr’illä kyllä pointti. Aina voi esittää. Esittäjiä on vaan aina niin paljon suhteessa tekijöihin
lookaround_orig.gif

Hiljaa kiitollinen ei pidä koskaan olla. Sillä ei saavuta mitään.

Antamalla asiallista palautetta saavuttaa paljon enemmän. Noin yleisestikin ottaen (politiikka, urheiluseurat, järjestöt) kukaan ei tee juuri Sinulle/Minulle mitään vaan isommalle joukolle. Joskus se vaikuttaa elämään suoranaisesti mutta usein ei.

Näissä tehoasioissa ja idioottimaisissa vakuutusmaksuissa ei voi vain mennä Arkadianmäelle huutamaan että asiat ovat perseestä. Pitää olla faktaa jotta asiat otetaan vakavasti. Hidasta se on mutta lienee ainoa tapa.

Voimmehan toki kaikki suomen motoristit lähteä sinne eduskuntatalon portaille protestoimaan ilman mitään tausta-aineistoa, mutta jotenkin epäilen ettei paikalle ilmestyisi kuin näitä paljon parjattuja "huru-ukkoja"
Hmmm... monien mielestä Suomessa on kansalaisten kyykytys lähes huipputasoa, joten tuntuu, että "asiallisuus, hyvät perusteet, kiitollisuus" ym. muu ns. hillitty vaikutustapa ei ole täällä Suomessa kovinkaan asioita eteenpäin auttanut.

Alkaa joskus vaan kyllästyttämään tämä kyseinen ns. vaikutustapa...voisi ottaa mallia jostain muista muista, joissa radikaalilla mielenosoituksella ja joukkovoimalla saadaan asioita eteenpäin ja nopeasti.

Turha höpistä ettei niin asioita saa eteenpäin jos mitään muuta ei edes koeteta esim. kunnon mielenosoitusta.
veryangry.gif

Hmmm... monien mielestä Suomessa on kansalaisten kyykytys lähes huipputasoa, joten tuntuu, että "asiallisuus, hyvät perusteet, kiitollisuus" ym. muu ns. hillitty vaikutustapa ei ole täällä Suomessa kovinkaan asioita eteenpäin auttanut.

Alkaa joskus vaan kyllästyttämään tämä kyseinen ns. vaikutustapa...voisi ottaa mallia jostain muista muista, joissa radikaalilla mielenosoituksella ja joukkovoimalla saadaan asioita eteenpäin ja nopeasti.

Turha höpistä ettei niin asioita saa eteenpäin jos mitään muuta ei edes koeteta esim. kunnon mielenosoitusta.
veryangry.gif
On Sinulla pointti. Sen myönnän auliisti. Toisaalta, aina vaan puhutaan että pitäisi lähteä "barrikaadeille" monestakin asiasta. Autoveroista (jees ajan myös autoa n. 6 kk vuodesta), veroista, työttömyydestä, jne. Lista on loputon.

Jonkun vain pitäis tuokin järjestää. Löytyykö vapaaehtoisia? Jos joku tuollaisen järjestää, olen heti toisena mukana. Pelkäänpä että jäisi kuitenkin vain puheeksi. Tuota odotellessani pyrin vaikuttamaan edes jotenkin taustalla. Sekin on tyhjää parempi.

Hyvä asia on kuitenkin se että tämäkin topicci alkaa jalostumaan kunnon keskusteluksi. Sille
buttrock.gif

Poliisilla ei ole - eikä sille pidä antaakaan - rajatonta piikkiä meidän veronmaksajien rahoihin. Minäkin olen aika monta poliisia kustantanut vuosien aikana maksamalla joinakin vuosina h*lvetinmoisia veromääriä valtiolle ja kunnalle. Sitten ne vielä kehtaavat meikäläistä kyttätä föönin kanssa puskassa, selkäänpuukottajat.
Sinähän alat kuulostamaan Appalakeilla trailer parkissa asuvalta (white trash) jampalta.. Käsittämätöntö logiikkaa "jos maksan riittävästi veroja, voin tehdä mitä vaan". Tuosta ajattelumallista ei ole enää pitkä matka tyyppiin joka haastoi McDonaldsin (vissiin maailman suurin prätkäkerho btw.) oikeuteen, kun kahvikupissa ei lukenu "kahvi on kuumaa, siihen voi polttaa itsensä". Olisi mukavaa jos ajattelu palaisi taas muotiin..
Poliisille (tai mille tahansa instansille) liikaa valtaa ei tulisi antaa, koska se luo epäluottamusta kansalaisiin, sekä mahdollistaa väärinkäytöksen. Mutta kummaltahan tämä nykypäivän ajatuksen juoksu kuulostaa, vapauksia ollaan vaatimassa, mutta vapauden tuomaan vastuuta ei ole kukaan valmis kantamaan. Munattomaksi touhuksi sanoisin minä tuota.
Mitä liikenteen valvonnantehostamiseen tulee, niin siellähän sitä valvontaa pitää olla missä se liikennekin on. Ihmettelen mitä helvettiä 9-tiellä välillä Vaajakoski - Kuopio tekee helvetin moinen määrä automaattikameroita? Käsittääkseni ko. pätkälle ei ole tullut vakavia onnettomuuksiakaan vuosiin..

Ihmettelen mitä helvettiä 9-tiellä välillä Vaajakoski - Kuopio tekee helvetin moinen määrä automaattikameroita? Käsittääkseni ko. pätkälle ei ole tullut vakavia onnettomuuksiakaan vuosiin..
Ne ei jaksaneet hajottaa niitä laajemmalle, mutta tietty määrä piti asentaa (vaikkei ole varoja kameroihinkaan sinne sisälle) kun pamput oli niin määränneet
tounge.gif

Back