• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortti täysikäiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kenguru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
530€ itelle teki lasku..A-korotus siis, ja ens viikonloppuna pitäis päästä ajaan ekoja "tunteja" (a20min).

062802jumpie_prv.gif
Ihan nyt pieneksi tarkistukseksi, yksi ajokerta on 25minuuttia, eikä 20minuuttia. Tai ainakin näin minulla oli.

Toisekseen, miettikääpäs mistä se hinta koostuu autokouluissa, ei se nyt ihan tyhjästä tule! Ei se työnteko ilmasta ole ja toisekseen, eipähän kenenkään ole ilmeisesti tarvinnut ajaa autokoulussa millään vuoden 1989 ritsalla? no tämä siis mun mielipide ja siitä turha vetää herneitä nenään!
baaa.gif
njoo..turhista turhin on mielestäni 2.vaihe...Itellä oli ajokilometrejä kertyny yli 50k joista miltei puolet yöllä, joten tuntui turhauttavalta maksaa pari sataa euroa pelkästään ajotaidon todistamisesta, kun tosiaan mitään opetusta en kokenut saavani.
Mutta jos näillä nyt saadaan vähennettyä yksikin turha liikennekuolema, niin sitten ne ovat mielestäni ihan tarpeellsia.

Toisekseen, miettikääpäs mistä se hinta koostuu autokouluissa, ei se nyt ihan tyhjästä tule! Ei se työnteko ilmasta ole ja toisekseen, eipähän kenenkään ole ilmeisesti tarvinnut ajaa autokoulussa millään vuoden 1989 ritsalla? no tämä siis mun mielipide ja siitä turha vetää herneitä nenään!  
baaa.gif

Ei minua haittaisi vaikka ajotunteja olisi enemmänkin. 12 ajotuntia, á 25 minuuttia on aika vähän ajokokemusta siinä vaiheessa kun on "valmis itsenäiseen moottoripyöräilyyn liikenteessä". Henkilöautoilusta on ajokokemusta jo 12 vuotta joten liikennesilmän luulisi kehittyneen riskien havainnointiin, mutta ainakin vielä tässä vaiheessa tuntuu että voihan sitä oman prätkän sarvissa olla aika orpo olo ensimetreillä. Ja onhan tuo autokoulukustannus aiiika pieni menoerä verrattuna muuhun harrastukseen.
Tietty sen 700 euroa vois käyttää vaikka lisänä ajovarusteiden hankinnassa..

Kysykää niistä kouluista vain pakolliset tunnit ja sitten Poliisilaitokselta luvat " hölmönkilpiin " harjoitukseen liikenteessä " siipan " tai omalla pyörällä.

Pitäis hinta tulla kortille vähän edullisemmaksi.

Tytär ajoi kortin 2002 " hölmönkilvillä ".
posliinin sivut..

Täytyy vissiin emäntä törkätä kurssille...
Mä en nyt oikein ymmärrä tätä harjoituslupaa...
Luvan saa vasta kun käsittelykoe on suoritettu. Ainakin meidän emännälle juuri tämä pyörän käsittely varmasti tulee tuottamaan suuremman ongelman kuin se liikenteessä ajo, onhan hän ajanut autolla jo vuosia liikenteen seassa. Kun pyörän käsittely on jo hanskassa niin miksi enään kannattaa maksaa harjoitusluvasta?
nixweiss.gif

Siinä käsittelykokeessahan on nyt ihan perusjuttuja, joilla katsotaan että henkilö pystyy suoritumaan niistä ennen kuin päästetään liikenteeseen pyörimään.

Harjotuslupa vastaa taas pakollisia ajotunteja, jotka on laissa säädetty. Näkisin asian näin..:)

530€ itelle teki lasku..A-korotus siis, ja ens viikonloppuna pitäis päästä ajaan ekoja "tunteja" (a20min).

062802jumpie_prv.gif
Ihan nyt pieneksi tarkistukseksi, yksi ajokerta on 25minuuttia, eikä 20minuuttia. Tai ainakin näin minulla oli.

baaa.gif
just niistin eli ei herneitä klyyvarissa
biggrin.gif
biggrin.gif

toisaalta se -89 ritsa voipi olla paremmassa kunnossa kun koulun pyörä.
nixweiss.gif

ettet vaan olis ensimmäinen ilmoittautunut autokoulun duunari
biggrin.gif

elä nyt kuitenkaan suutu jookos
smile_org.gif

Kun hommaa tarpeeks vanhan akan, sillä on jo valmiiksi AB-kortti. Laiska mies kattoo vielä sellaisen jolla on mulkunkuulat tehtynä niin ei tarvi vehkeitä sotkea. Säästyy rahaa ja aikaa viinanjuontiin
wink.gif

Back