• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puuwe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
WUHUU!  
biggrin.gif

Ajokoe meni hyvin läpi vaikka täytyy myöntää että hieman jännitti...  
smile_org.gif

Ei tässä muuta kuin liikenteen sekaan vaan..  
062802moto_prv.gif

Kun nyt sais jostain moottoripyörän lainaan/vuokral ku ei nyt oo tällä hetkellä varaa omaan, ens vuonna sitten..

Onneksi olkoon kaikille muillekin jotka ovat kortin saaneet ja tsemppiä niille jotka ovat vielä koulussa..  
thumbs-up.gif
Onneksi olkoon!
062802jumpie_prv.gif

Siitä se lähtee,eipä aikaakaan kun tuska käy sietämättömäksi pihassa komeilee...?

Läpi läpi läpi!!!! Vähänkö mahtava fiilis!!! Kohta kun saan vielä oman monsterin pihaan niin elämä on melko täydellistä!  
inlove.gif

Itse keväällä kortin suorittaneena = saaneena, kiitos vaan kovasti, meinasi tosiaan inssi hieman kurahtaa vähäisen ylinopeuden myötä  
crazy.gif
Eihän sitä muistanut, että se setä siellä perässä kyttää ja liikennevirran mukaan vaan körryyttelin niinku autollaki (jolla vissiin sit kans ajan vähän liian lujaa...välillä)  
nixweiss.gif
, mut onneks oli inssillä hieman kiire päivä niin sain sitten sen kortin pienen saarnan säestyksellä  
lookaround_orig.gif

Mut onpa ollu mukavaa  
062802moto_prv.gif

...niin ja onnea vaan muillekin.

Minäkin kortin suoritin tuossa 3 viikkoa sitten. Pyhästi vannoin että ostan pyörän vasta ensi kesänä, mut mites kävi.. Tuollahan tuo pärrä pihassa olla nököttää!  
nixweiss.gif

Kun pääsi itekseen ajelee inssin jälkeen takas autokoululle, niin kuume kohahti hetkessä päälle!

Nyt vaimo jo kovasti tahtois kyytiin mut taidan suosiolla jättää tuon kyyditsemisen ens vuoteen. Tainiinno.. onhan noita muitakin lupauksia tullu rikottua  
idea3.gif

Jepjep... enpä sitä minäkään vielä oo ketään kyytiin ottanu, mut kokeilla pitäs.

Paitti eri asia kenet saa koekaniiniks
wink.gif

Tai no mikä pakko, on se mukava kurvailla ittekseenki
cool.gif

Mulla oli jo pyörä oottamassa ennen ku ees oli ajolupaa eli oli aika pakko saada se kortti
biggrin.gif

Tännään tuli päästyä läpi moottoripyörä inssi ja sehän meni ihan loistavasti!!!  
buttrock.gif

Nyt on hyvä fiilis ja eikun odottelee poliisilaitokselta ABC-korttia.

Onnittelut muillekin kortin suorittaneille !!
thumbs-up.gif

Ja nyt on prätkä haettu Suzuki GSX-R 600 1998 kilometrejä alla päälle 1100km parissa päivässä.  
062802jumpie_prv.gif

tänään teoriakoe läpi... 29 päivä ois käsittely ja inssi.

onko se käsittelykoe miten vaikea oikeesti? jotenkin se jännittää... kaikki ne uukkarit / kiemurtelut ahtaassa tilassa jne... meneeköhä hylsyks.
sad_orig.gif

Hoplaa, uusi jäsen ilmoittautuu .orggilaisten joukkoon.

Torstaina kävin jännittämässä käsittelykokeen sekä inssiajon ja suorituksen palkintona sain A-ajokorttiluokan kuljettajantutkinnon
033102beer_1_prv.gif
Muovikorttia odotellessa...

Tuon päivän testeistä se ensimmäinen eli käsittelykoe oli itselleni jännittävämpi paikka. Olen nuoreksi kuskiksi mielestäni melko maltillinen ja havainnoiva, joten itse ajo-osuus muun liikenteen seassa ei aiheuttanut valtavaa stressiä. Käsittelykokeeseen otin pientä etulyöntiasemaa, koska olin neljä päivää aikaisemmin harjoitellut tehtäviä omalla pyörälläni isolla parkkialueella. Mölkkypalikat sähkömiehenteipillä piristettynä sai tarjota keilojen virkaa
idea3.gif

Käsittelykokeeseen harjoiteltaessa kannattaa autokoulun opelle kertoa omia tuntojaan niiden tehtävien kulusta. Itse olen sellainen, että en oikein osaa vain kuunnella ohjeita vaan oma ymmärrys ja ideoiden kokeilu saa aikaan paremmin oppimista (olen aika itsepäinen enkä ole tottunut suorittamaan ennen syytä/ymmärrystä). Eli jos tuntuu, että toistoja tarvitaan johonkin niin musta kannattaa asiasta huomauttaa. Kannattaa tietenkin muistaa se open kokemus näissä asioissa.

Pienenä yksityiskohtana hitaan ajon pujottelu alkoi sujua itseltäni paljon paremmin kun laittoi karvan verran lisää vauhtia. Mielestäni kannattaa pitää mielessä jos se tuntuu vaikealta. Jännittää saa ja pitääkin, se pitää hereillä. Ja kannattaa miettiä kokeessa tehtävä kerrallaan, seuraavaan tehtävää ei tarvi murehtia ennen kuin sitä aletaan briiffaamaan.

Omalla kohdallani harrastuksen aloitus pilkahti päähän keväällä kiitos kaverin hurahtamisen. Heinäkuussa ilmoittautuminen kurssille, minkä jälkeen melkein heti varusteiden hankinta. Pyöräkin oli pakko hankkia ennen korttia kun oli mukamas liian hyvä diili kiinnostavasta pyörästä nenän alla. No nyt saa sitten toteuttaa
062802jumpie_prv.gif

Uusi .orggilainen täälläkin, moro kaikille!

Kortti tuli hommattua tänään, pari fibaa tuli inssissä (pujottelun joutu ottaan uusiks, kun käväs jalka maassa viimesessä kurvissa - prkl + vilkusta tuli huomautus ajokokeessa) mut kuitenkin kunnialla läpi ja pääsi heittään pienen kunniakierroksen katsastuskonttorin pihassa
cool.gif
Korttia on mallia väli-A, kun oon niin pikkunen eikä koululla luonnollisesti tykätty alkaa madalteleen pyöriä mua varten
lookaround_orig.gif

Pyörän hommaaminen olis toivottavasti edessä tässä syksyn/talven aikana ni ei pääse ruostuun taidot.. Sen verran tyyristä nykyään toi opiskelu, ettei viitti heittaa rahojaan ihan hukkaan
smile_org.gif

Sen verran täytyy editoida, että innostus moottoripyöräkorttiin lähti jo alle 18-kesäisestä, mutta budjettia silloin ei vielä ollut ja se vaan siirtyi ja siirtyi. Nyt sitten miehen kyydissä istumisen myötä tuli viimeinen pisara kortin hankkimiseen ja budjettikin järjestyi.. Ensi keväänä loppuu kyytiläisen toimet toivottavasti!

Ensimmäinen viesti foorumille.
smile_org.gif

Perjantaina tuli itselleni kortti ja tästä alkoi oma urani motoristina. Pyöränä löytyy Kawasaki Z750 kyllä jännitti torstaina inssiä ihan perhanasti, taisi siinä muutama tunti yöllä mennä sängyssäkin pyöriessä vain, kun ei meinannut millään saada unta.

Viimeinen ajotunti otettiin vielä juuri ennen inssiä, että sai hieman harjoitella vielä ympyröiden vääntämistä ym. käsittelykokeessa olevia tehtäviä.

Hyvinhän se loppupeleissä meni, ja tutkinnonvastaanottava henkilö oli myös todella mukava. Nyt onkin tullut perjantaista tähän päivään asti ajettua jo 200 km
062802moto_prv.gif

Tänään moikkasin jotakuta custom kuskia kun täällä tuntuu jokainen motoristi moikkaavan aina niin sain keskaria vastaukseksi
mad.gif

Nonniin! Kortti napsahti tiistaina haltuun. Ihan helekkarin hyvä fiilis, osittain läpimenneen inssin takia, mutta osittain myös sen takia, ettei pidä enää tavata sitä p!!keleen harmaata ajo-opettajaa. En ole mitenkään katkera, mutta kun kiitoksena sanotaan, että tule sitten takaisin kun kaahaat korttisi hyllylle, niin jotain on pahasti pielessä.

Inssiajo oli luksusta, kun kukaan ei mainitse kuulokkeeseen jokaisesta risteyksestä, kolmiosta, pyöräilijästä, tasa-arvoisista, koirista, lentokoneista, lastenrattaista, sukellusveneistä tai autoista. Muulloin liikenneajo oli aika hätäilyä - ei vaan voinut keskittyä itse ajamiseen leppoisin mielin. Käsittelykokeessa pujottelu, hidasajo, stop-n-go ja jarrutus menivät kertaheitolla, muissa tehtävissä piti hakea vähän vauhtia. Ajaminen ei vielä todellakaan ole mikään automatio, mutta kyllä se siitä ajan kanssa toivottavasti lutviutuu.

Vielä pärrän osto olisi edessä, mutta näillä näkymin menee ensvuoden puolelle. Odotan toki innolla, että pääsee härväilemään pitkin kaupunkia. Ahh, se vapauden tunne...
biggrin.gif

22.9 sain bc-korttiini a-luokan lisän kerrasta meni käsittelykoe ja inssi läpi ilman huomautuksia .  Nyt koko viikonlopun ajanut kaverin kawa erska 5:lla josta huomenna tehdään kaupat  
062802moto_prv.gif

Jaahas...tuli tänään A-kortti käteen!
062802jumpie_prv.gif
Inssi meni moitteetta läpi, nyt kun vielä kerkiäis tänä vuonna käydä ajelemassa
062802moto_prv.gif

Ja tännekkin kortti tänään kouraan, inssi hoitui ekalla yrittämällä raikkaassa parin asteen syyskelissä aamulla, aikaisempi kokemus kaksipyöräisistä oli lähinnä lihasvoimalla etenemisestä. Nyt illalla sitten tuli ajeltua toista sataa kilsaa. 1. päivän opetus oli että liukasta on. Parin asteen lämpö, kostea tie ja uudet renkaat muistutti että sitä kahvaa ei kannata kovin runsaasti kääntää, pikkasen meinas jo säikähtää.
idea3.gif

Back