• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puuwe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Homma etenee pikkuhiljaa..keskiviikkona edessä viimenen ajotunti, hyvin mennyt harjottelut ja pujottelussa oon kuulemma "kun vanha tekijä"  
biggrin.gif
Mutta..ajokokeesta kun tänään juttelin ajo-opettajan kanssa niin voi surku..tällä hetkellä kovat ruuhkat ja voi mennä jopa 5 viikon päähän jos ei peruutuksia tule tai ihmettä tapahdu. Jos näin on niin kyllä harmittaa nyt kun olisi lomaa ja aikaa ajella vaikka päivät pitkät
sad_orig.gif

tutkinnon voi suorittaa myös toisella paikkakunnalla
Nojuu, niin voi mutta täytynee kuitenkin hoitaa homma yhteistyössä ajokoulun kanssa kun heidän pyöräänsäkin vielä ajokokeessa käytän. Kyllä se ajo-opettaja puheli jostain mahdollisuudesta tehdä ajokoe Järvenpäässä ja sanoi sinne soittelevansa eli kahtellaan miten käy..

A2 suoritettu, 4.5 aloitin ajokoulun ja tänään meni ajokoe. Semmonen journey ...eikä ollu mitään korttia alla. Kyllä nyt on pollea olo.
033102beer_1_prv.gif

Onnea muillekin kortin saaneille!

Yks teoria 2 tuntinen tullut jo istuttua, 2 moista vielä jäljellä. Seuraava onkin jo perjantaina. Sitä odotellessa.

Sitte varaamaan teoriakoe joka tietty ensin lävitte ja sit inssin varaus ja ajotunteja odotteleen
062802jumpie_prv.gif

tällä hetkellä kovat ruuhkat ja voi mennä jopa 5 viikon päähän jos ei peruutuksia tule tai ihmettä tapahdu. Jos näin on niin kyllä harmittaa nyt kun olisi lomaa ja aikaa ajella vaikka päivät pitkät
sad_orig.gif
Minullakin inssi vasta elokuun lopussa... tosin tähän vaikutti myös se, että olen elokuun kolme ekaa viikkoa toisella puolella maailmaa
smile_org.gif

vähemmänkin on joskus vituttanut... juuri tänä aamuna, kun pitäisi herätä, ei kännykän herätyskello syystä tai toisesta herätäkään, nukun pommiin ja missaan viimeisen ajotunnin ja inssin... mun pitäisi olla inssissä eikä itkemässä täällä!!!!!!

ISO VITTU !!!!

ja ne seuraavat inssiajat siellä 2-3viikon päässä...  
mad.gif

Kannattaa hieman nähdä vaivaa ja soitella autokouluja läpi ja mahdollisesti käydä autokoulu hieman kauempana. Itse ilmoittauduin kouluun 26.5 ja kortin sain 15.6. Asun Helsingissä ja kävin koulun Hyvinkäällä, teoriakokeen kävin kuitenkin Hakuninmaalla Helsingissä. Joustavaa. Muutaman päivän olisi vielä voinut nipistää, ellen olisi ollut kesäkuun alussa neljää arkipäivää työreissussa.

Sillälailla.. kävi mäihä ja sain peruutuspaikan inssille täksi iltapäiväksi. Läpi meni että hurahti  
062802moto_prv.gif

Vaan ei se helpolla käynyt vieläkään... odottelin jännäkakka puoliksi ulkona autokoulun ovella, kun ketään ei tullut avaamaan eikä kukaan vastannut puhelimeen. 10 vaille 2 sitten opettaja saapui. Kamat päälle ja pyörää taluttamaan ulos... takarengas puhki. Kyllä meinas vitutus hiipii jo kypärän alle, mutta onneksi paikalle ilmestyi toinen ajo-opettaja jolla oli kompura ja renkaanpaikkausainetta takakontissa.

No nyt on kortissa nätisti ABC joten voinen huokaista helpotuksesta.  
sport05.gif

Onnittelut terowave!

Ite kirjottelen ekaa kertaa foorumille, eli moi vaan kaikille!
Tänään kävin autokoulusta kyselemässä ja 5.8. alkaa kurssi. Oli muuten loistavaa palvelua, kun sanoivat että teoriatunnit alkaa klo 16.15 ja sit kirosin että siihen kaatu ku en töiden puolesta pääse ennen ku viideltä niin totesivat että siirretään sitten teoriatunnit sinne, et kai se noille muillekkin passaa, kun eivät vielä oo mitään sitovaa ilmottaneet  
smile_org.gif

Ajokokemusta ei oo yhtään, en oo ees mopoa omistanu, mut tämän kesän oon mieheni kyydissä istunut ja siitä siis innostus. Oman pyörän ostan sitten talven aikana.
Jännittää jo nyt
smile_org.gif

Nyt ketuttaa, torstaina edessä ajokoe ja tänään ajotunti meni niin penkin alle että..tosin lähes kaksi viikkoa takana ilman ajotunteja kun säästettiin sitten viimeset tähän kokeen alle. Onneksi vielä keskiviikkona tunti ja torstaina ennen koetta, mutta ei oo kyllä yhtään luottavainen fillis nyt..
sad_orig.gif

Joo kolme viikkoa siinä tais kaiken kaikkiaan kestää?

Kesäkuun loppupuolella tuli kortti ja seuraavana päivänä tuli ostettua ZX-9R. Ihme ja kumma kortti löytyy edelleen!

Oli kyllä niin naurettavan helppo suorittaa tuo kortti että ihmetyttää miten jotkut joutuu vetämään uudestaan ja uudestaan?

Kirjallisen kysymykset on tyyliin: saako ajaa eerikinkadulla ilman kypärää
biggrin.gif

Oli kyllä niin naurettavan helppo suorittaa tuo kortti että ihmetyttää miten jotkut joutuu vetämään uudestaan ja uudestaan?

biggrin.gif
Kaikki ei vaan ole tuollaisia moottoripyöräilyn ihmelapsia
wink.gif

Mutta teoriakokeen kysymykset on kyllä aivan liian helppoja se on totta mutta nuo käsittelyt ei mene ainakaan mulla aina ihan heittämällä. No, eilisen ajotunnin jälkeen koitin vaan uskotella ittelleni että johtu tosta tauosta ajotuntien välillä. Toivottavasti huomenna paremmin niin voi luottavaisemmin mielin mennä kokeeseen.

biggrin.gif
Kaikki ei vaan ole tuollaisia moottoripyöräilyn ihmelapsia  
wink.gif

Mutta teoriakokeen kysymykset on kyllä aivan liian helppoja se on totta mutta nuo käsittelyt ei mene ainakaan mulla aina ihan heittämällä. No, eilisen ajotunnin jälkeen koitin vaan uskotella ittelleni että johtu tosta tauosta ajotuntien välillä. Toivottavasti huomenna paremmin niin voi luottavaisemmin mielin mennä kokeeseen.
Muistaa vaan keskittyä täysillä ja pitää vauhti sopivana niin kyllä se läpi menee
wink.gif

Ne väistökokeet ja sit se mutka ainakin on naurettavan helppoja.

Hidasajo ja pujottelu taitaa olla vaikeimmat?
Mulla meni kaikki heti läpi ekalla ajokerralla jolloin moottoripyörästä ei ollut aikaisempaa kokemusta.

Tsemppiä inssiin.

Ensimmäinen ajokerta oli äsken, ja hyvinhän se meni.
Vaikkei mitään kokemusta prätkistä kyllä ole ollutkaan.

Seuraavia tunteja innolla odottaen, ja nyt torstain
teoriakoe kohta ohi ja läpi  
cool.gif

Muistaa vaan keskittyä täysillä ja pitää vauhti sopivana niin kyllä se läpi menee
wink.gif

Ne väistökokeet ja sit se mutka ainakin on naurettavan helppoja.

Hidasajo ja pujottelu taitaa olla vaikeimmat?
Mulla meni kaikki heti läpi ekalla ajokerralla jolloin moottoripyörästä ei ollut aikaisempaa kokemusta.

Tsemppiä inssiin.
Joo, ei niissä jarrutuksissa ja väistöissä muuta ongelmaa ole kun etten meinaa saada tarvittavaa nopeutta. Pitäs kääntää vaan enemmän kaasua tai olla pitempi matka kiihdyttää kun siinä harjotusalueella että sais vauhdin tasattua ajoissa.

kyllä se hidasajo ja pujottelukin sitten menee kun oon niitä pari kertaa peräjälkeen hieronu mutta se ei paljoa kokeessa auta. Parasta toivotaan ja pahinta pelätään
thumbs-up.gif

Nyt ketuttaa, torstaina edessä ajokoe ja tänään ajotunti meni niin penkin alle että..tosin lähes kaksi viikkoa takana ilman ajotunteja kun säästettiin sitten viimeset tähän kokeen alle. Onneksi vielä keskiviikkona tunti ja torstaina ennen koetta, mutta ei oo kyllä yhtään luottavainen fillis nyt..
sad_orig.gif
Nyt alko muakin jänskättää että mitenkähän mahtaa käsittelykoe mennä... Mulla kun on viimesimmät ajotunnit ajeltuna jo ennen juhannusta. Tuli siinä työ kiireitä ja sitten noi helkutin kesälomat. Miksei ne voi autokouluissa pitää lomiaan ennen ja jälkeen meitin ajokauden
wink.gif
Mulla olis vielä kaks ajotuntia ennen käsittelykoetta ja inssii, mutta aikaa on siis tässä välissä kulunu luvattoman paljon. Mahtaako pärrä haluta enään totella, kun olin just vasta päässyt sinuiks sen pyörän kanssa ja hokannu, että sehän tottelee mua. No onneks voi otta sitten lisätunteja jos siltä tuntuu, muttei millään viittis kun kortti olis jo niiiiiiin lähellä.

Huonostihan siinä kävi vaikka eilen ja tänään aamulla ennen koetta meni kaikki hyvin. Koe kaatui niihin P%&#!leen portteihin..ekalla yrittämällä takapyörä osui viimesen portin viimeseen kiilaan ja toka yritys menikin sitten jostain syystä aivan metsään. No, vedettiin loppuun sitten harjottelun vuoks kaikki tehtävät ja oishan ne muut menny leikiten.

Kun ei osaa niin ei osaa, ei auta itku, vähän lisää harjotusta ei siinä mitään..mutta, ajo-opettaja sanoi että kun eilen katto vapaita koe aikoja niin tälle vuodelle ei ollut enää yhtään vapaita! Eli nyt taas toivotaan peruutus aikoja, lisäaikoja tai vapaata aikaa muulta paikkakunnalta. Jos vaan kovin pitkälle menee niin sitten taas vähän hakee tehtävät ennenkun löytyy.

..mutta, ajo-opettaja sanoi että kun eilen katto vapaita koe aikoja niin tälle vuodelle ei ollut enää yhtään vapaita! Eli nyt taas toivotaan peruutus aikoja, lisäaikoja tai vapaata aikaa muulta paikkakunnalta. Jos vaan kovin pitkälle menee niin sitten taas vähän hakee tehtävät ennenkun löytyy.
tuo ei voi pitää paikkaansa, ettei aikoja tälle vuotee ole! tule nimittäin kalliiksi tutkintopisteelle, jos ei ole aikoja tarjolla.....

tepis tule tänne savonlinnaan ajamaan ni onnistuu todennäköisesti heti tuo käsittely/ajokoe
wink.gif

Back