• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

A-kortin suorittajat 2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puuwe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kortti taskussa viimein, kolmen vuoden kuumeen jälkeen sain otettua puhelimen käteen ja soitettua itseni kurssille (korotus b -> ab), n.2,5viikkoa kesti tutkinto ja täytyy sanoa että kyllä oli hyvä käydä, ajattelin ennen kurssia että vittu mitä rahastusta kun on jo kortti, kuulun itse siihen ikä luokkaan joka olisi saanut A:n lahjaksi jos olisin ajanut ajokortin heti 18v. ja jos olisin ottanut pyörän käyttöön ilman kurssia niin paljon asioita olisi näin 11v ajaneena tapa-autoilijana jäänyt tajuamatta. Mielellään maksaa kurssi maksun se on kuitenkin aika pieni hinta jolla voi säästää hengen, ja suosittelen kaikille ilmaiseksikin A saaneille meneen johonkin perehdyttämis kurssille eikä hyppäämään heti vaan isoimman pyörän selkään mitä löytyy
smile_org.gif

Todella hyvä opetus koulussa, opettaja ikänsä ajanut pyörällä ympäri maailmaa, ja muutenkin tietämys huippuluokkaa.
ja voin sanoa että jumalauta että jännitti inssi, käsittely koe meni niinkuin odotin kerrasta läpi, mutta se että joku kyttää kaikki virheet perässä niin vittu ajattelin että varmaan sählään jotain tyhmää ja hylsy tulee
smile_org.gif
mutta inssi äijä todella rento, sosiaalinen kaveri niinkuin itsekkin niin jännitys laski n. 400% siinä päivän aikana ja kun inssiin lähdettiin niin todella rento olo ja itsevarma, ja läpihän se sitten virheittä meni, jos joku etsii tampereen läheltä autokoulua missä on rento fiilis ja osaava opetus niin voin ainakin suositella kangasalalla sijaitsevaa järvikulman autokoulua, opettajana Jyrki Annala.
Ja eikun nettimotoon takaisin pyöriä katseleen
smile_org.gif

Eilen napsahti ajolupa taskuun, oli melkoisen mukava synttärilahja itselle. Nyt pääsee sit ohjastaa tuota Triumphia joka tuli hankittua jo reilu viikko sitte, on 'vähä' poltellu päästä ajeleen ku on niin yksinäisen näkösenä tuossa pihassa seisonu! Mut olin mies ja tyydyin sille vaan nätisti juttelee ennenku virkavallan(kin) mielestä ois sopiva ajella. Kurssi tuli suoritettua Porvoon Drivers Clubilla, sinnepäin isot kumarrukset ja kiitokset joustavasta ja asiantuntevasta opetuksesta! Nyt vaan sit kilometrejä ja kokemusta keräämään..

Sen verran on tämä homma jo himottanut että jotain tartti tehdä - joten nyt olen suorittamassa B->AB korotusta. Valitettavasti 21 vuoden ikä tulee täyteen vasta elokuun puolivälissä, joten vielä joutuu kärvistelemään pari kuukautta ennen kuin pääsee kokeisiin (tässä vaiheessa ei kuitenkaan ole enää mitään järkeä ajaa sitä väliluokan A-korttia). Onko kokemuksia kauanko on kestäny vastaavassa tilanteessa 21v täyttämisestä kortin saamiseen? Olis ihan kiva jos ehtisi vielä tällä kaudella ajaa edes vähän sen autokoulun lisäksikin...
tounge.gif

Sen verran on tämä homma jo himottanut että jotain tartti tehdä - joten nyt olen suorittamassa B->AB korotusta. Valitettavasti 21 vuoden ikä tulee täyteen vasta elokuun puolivälissä, joten vielä joutuu kärvistelemään pari kuukautta ennen kuin pääsee kokeisiin (tässä vaiheessa ei kuitenkaan ole enää mitään järkeä ajaa sitä väliluokan A-korttia). Onko kokemuksia kauanko on kestäny vastaavassa tilanteessa 21v täyttämisestä kortin saamiseen?
Voit mennä kouluun ennen kuin täytät 21v. Ehdit hyvin käydä teoriatunnit, käydä mahdollisesti teoriakokeessa ja ottaa ajotunteja ennen syntymäpäivää. Pidä vain huoli, että ajat ajotunnit isolla pyörällä. Parhaassa tapauksessa onnistuu jopa niin, että voit ajaa inssin heti syntymäpäivänä.

Sen verran on tämä homma jo himottanut että jotain tartti tehdä - joten nyt olen suorittamassa B->AB korotusta. Valitettavasti 21 vuoden ikä tulee täyteen vasta elokuun puolivälissä, joten vielä joutuu kärvistelemään pari kuukautta ennen kuin pääsee kokeisiin (tässä vaiheessa ei kuitenkaan ole enää mitään järkeä ajaa sitä väliluokan A-korttia). Onko kokemuksia kauanko on kestäny vastaavassa tilanteessa 21v täyttämisestä kortin saamiseen?
Voit mennä kouluun ennen kuin täytät 21v. Ehdit hyvin käydä teoriatunnit, käydä mahdollisesti teoriakokeessa ja ottaa ajotunteja ennen syntymäpäivää. Pidä vain huoli, että ajat ajotunnit isolla pyörällä. Parhaassa tapauksessa onnistuu jopa niin, että voit ajaa inssin heti syntymäpäivänä.
Aloitin tosiaan koulun jo viime viikolla.
smile_org.gif
Sieltä ja poliisin (vai oliko AKE:n?) sivuilta sain kyllä sellaisen käsityksien ettei teoriakoetta voisi tehdä "pois alta" ennen 21v ikää.
nixweiss.gif

Aloitin tosiaan koulun jo viime viikolla.
smile_org.gif
Sieltä ja poliisin (vai oliko AKE:n?) sivuilta sain kyllä sellaisen käsityksien ettei teoriakoetta voisi tehdä "pois alta" ennen 21v ikää.
nixweiss.gif
Hyvin mahdollista ettei voikaan, eihän B-kortin teoriakoettakaan voi tehdä ennen kuin on 18 vuotta lasissa (typerää, eikö vain?).

No niin, kaadoinhan mä sen pyörän ekalla tunnilla, pakko myöntää...
Mutta kehitys tuntuisi kuitenkin olevan oikean suuntainen, ja se fiilis on mahtava, kun pystyy ohjaamaan sitä pyörää ja se tekee mitä mä pyydän! Mutta se hidas pujottelu... aaargh...

Oon tässä ajellu harkkaluvilla 2kk 1vko. Mitä jos feilaan insin ja saan vasta seuraavan ajan ton harkkalupieni päättymisen jälkeen? Onko se sit kaikki kokeet ja tunnit uudestaan?

Mutta se hidas pujottelu... aaargh...
Mulle aiheutti tuossa ongelmia se "hidas pujottelu", kun ensimmäisellä kerralla käsitin että se pitäisi mennä hitaasti niin kuin hidasajo, mutta kun kuulin, että niin lujaa saa mennä kun vaan pystyy, niin alkoi pujottelu sujumaan. Sopivasti vauhtia lisää vaan jos meinaa tasapaino mennä.

Täälläkin uusi motoristi ilmoittautuu joukkoon! Kuume iski vuosi sitten keväällä ja ilmoitin ajavani kortin ja ostavani pyörän kunhan rahat saan kasaan...
biggrin.gif
 siitä se sitten lähti... Mies puolisalassa osti viime syksynä itselle pyörän
omg.gif

Itse sain vajaa kuukausi sitten ajokorttiin sen halutun lisäkirjaimen elikkästä A:n ja viikko on ajeltu omalla suskalla  
sport05.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Täällä on siis lopullisesti pimahdettu  
inlove.gif

Oon tässä ajellu harkkaluvilla 2kk 1vko. Mitä jos feilaan insin ja saan vasta seuraavan ajan ton harkkalupieni päättymisen jälkeen? Onko se sit kaikki kokeet ja tunnit uudestaan?
Harkkaluvat on sen 3kk voimassa sinä aikana tulee suorittaa hyväksytty ajokoe. Jos toisin käy eli et suorita koetta hyväksytysti tai harkkaluvan aika menee umpeen niin takaisin autokoulun penkille, jolloin ajot sinne 18ak asti ja kokeeseen.

Teoriatunnit, teoriakoe ja yksi ajotunti takana. Lisää odotettavissa lomien jälkeen elokuussa. *kuumotus*

Seinäjoelta ilmoittautuu aloitteleva motoristi joukkoon kirjavaan. 2.7 sain lisenssin ja enää vain varusteet ja pyörä puuttuu.

Oman korttini tarina:

Aloitin teoriatunnit jo helmikuussa. Työkiireiden takia heräsin ajotuntien varaamiseen liian myöhään ja sain ajotunneista kaikki paitsi teoriatuntia edeltevän kerran toukokuun loppuun.

Teoriakokeen suoritin Toukukuun alussa ja innolla odotin milloin saan inssin. Inssin saikin vasta 4.6 :S ...malttamattomana  otin toukukuun loppuun lisäopetusta kolme ajokertaa ( 1h 15 min).

Kauan odotettu inssi kaatui siihen, että kokeessa vaadittava todistus teoriakokeen suorituksesta oli työpaikallani ja autokoulu oli katsonut väärän henkilön papereita, kun varmistin edellisenä päivänä onko paperit varmasti kaikki valmiina..nooh näitä sattuu.

Uuden inssin sain kahden viikon päähän joka taas kaatui käsittelyradan pujotteluun (jännitys oli kova ja edellisestä pujottelu kerrasta oli kaksiviikkoa)

Kaikella on onnellinen loppu eli sain kortin vihdoin 29.6. Harjoittelimme 30 min ennen koetta kaikki käsittely tehtävät ja lisäks olin itse harjoitellut parkkiksella omalla pyörälläni kolmena päivänä.

PS. kiitokset Haagan autokoulun toimiston naisella joka järkkäili uudet inssi/ajoajat niukoista ajoista huolimatta.

Back