• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

996 paukauttelee moottorijarrutuksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ripa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaas asioista paremmin perillä olevat, että onko noista paukutuksista mitään haittaa?
No eihän siitä mitään haittaa ole. Olen vain jotenkin kieroutunut luonne, kun mokomat asiat jaksavat mielessä kaivertaa ja niitä tulee sitten hierottua.
Kyllä siitä on haittaa. Kaksi asiaa, toinen on se pauke ja toinen se, että aina kun putkessa kajahtaa niin vaimennusvillat saa kyytiä ja voi lopulta palaa kokonaan pois.
wink.gif

Kokemusta on.

No, palavaa seosta joutuu moottorijarrutuksessa putkeen sen takia, että MP-keskusyksiköt ei monesti katkaise kokonaan polttoaineen syöttöä moottorijarrutuksessa, kuten autoissa on tapana. Laihan seoksen kanssa taas polttoaine ei aina syty kunnolla vaan jatkaa palamistaan vielä poistettaessa.

Kertokaas asioista paremmin perillä olevat, että onko noista paukutuksista mitään haittaa?
No eihän siitä mitään haittaa ole. Olen vain jotenkin kieroutunut luonne, kun mokomat asiat jaksavat mielessä kaivertaa ja niitä tulee sitten hierottua.
Kyllä siitä on haittaa. Kaksi asiaa, toinen on se pauke ja toinen se, että aina kun putkessa kajahtaa niin vaimennusvillat saa kyytiä ja voi lopulta palaa kokonaan pois.
wink.gif
No joo, vaimennusvillat varmaan saa kyytiä. Mutta eipä taida Laserin putkissa vaimennusvilloja olla alunperinkään
cool.gif

wink.gif
No joo, vaimennusvillat varmaan saa kyytiä. Mutta eipä taida Laserin putkissa vaimennusvilloja olla alunperinkään
cool.gif
Kyllä siellä fyllit on, mutta voi olla että jotkut ei niiden katoamista edes huomaa tai ainakaan siitä surua puseroon ota, kun äänet vaan 'paranee'.
wink.gif

No, ei se silti hyvää tee pitemmän päälle se vuotaminenkaan. Oiskohan sitten lastun säädöstä tai komentajasta hyötyä, jos/kun ei halua pauketta kuunnella alvariinsa.

Itselläni tuli Termignomivaimentajien mukana Ducatin oma lastu, pelaa hyvin mutta olen kuullut paljon kehuttavan FIM:n lastuja. Saadaanko niillä niin paljon hyötyä että kannattaisi sellaista harkita SPS:ni?

Back