• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

92- 18.000 tkm, totta vai tarua, minä uskoin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maskiko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt tarvittais oikeiden motoristien mielipiteitä. Ostin Pyörän (vähän)ajettujen kilometrien takia. Myyjä vakuutti(mp-liike), että kilometrit ok ja lupasi takuun kilometreille. Sanoi, että vaikka penkkiin viet...Olen miettinyt, että, millä oikeasti tuon ikäisestä tarkistat mitäkin?
confused_orig.gif

Ulkonäkö ok, kaikin puolin ulkoisesti ja koeajon jälkeen ok, mutta epäusko ikä/kilometrit on hyvin vahva. Onko vinkkejä ennen kuin "lunastan" pyörän itselleni? Tuskin olen ainoa, joka kamppailee samojen ongelmien parissa, joten löytyisikö jokin yhteistyö kumppani, jonka kanssa jatkossa kaikkien olisi helpompi tuumailla tuontipyörien kunnosta. KAIKKI APU ON NYT TERVETULLUTTA.

Tarkista rekisterikeskuksesta omistajien lukumäärä' ja muukin menneisyys niin selviää vähän? esim. jos ollu yhdellä' omistajalla niin ei välttämättä ole edes paljoa ajettu, mutta jos 10 omistajaa niin voipi olla jo enempi ajettu, mutta sitäkään ei voi varmaksi sanoa
sad_orig.gif

Kun kerran kysyt niin ilmoita mikä pyörä ja malli, olen varma että täältä löytyy tietäjiä joka lähtöön. Itse olen nyt kolmeviikkoa parsinut kasaan lapsen ostamaa 318 bemua jolla on ajettu kakssataa tonnia, auto on vuodelta 88 ja ekana vuonna kolisi eka sata ja sen jälkeen huoltovihkoa ei ole kukaan löytäny. Olen varovasti laskenu 400tkm. Lycka till.
mad.gif

Ite olen joskus katsonut renkaiden valmistusajankohta, noilla kilometreillä ne pitäisi jo olla monta vuotta vanhoja. Voi olla että takanakki on vaan kertalleen vaihdettu noilla kilometreillä. Tietysti ne voi olla juuri uusittuja ja silloinhan se ei paljon auta. Kaveri osti jokunen vuosi sitten vanhan pyörän Saksasta ja myyjä kehui että oli tytöllä ollut ja mittarissa ei ollut kun n.20000 km vaikka pyörä oli melkein 10 vuotta vanha. Eihän nyt kukaan uskonut sitä ennen kuin katsottiin renkaat ja nehän oli valmistettu samana vuonna kun pyörä !! Elikkä niistä voi joskus päätellä jotain.

Nyt tarvittais oikeiden motoristien mielipiteitä. Ostin Pyörän (vähän)ajettujen kilometrien takia. Myyjä vakuutti(mp-liike), että kilometrit ok ja lupasi takuun kilometreille. Sanoi, että vaikka penkkiin viet...Olen miettinyt, että, millä oikeasti tuon ikäisestä tarkistat mitäkin?
confused_orig.gif

Ulkonäkö ok, kaikin puolin ulkoisesti ja koeajon jälkeen ok, mutta epäusko ikä/kilometrit on hyvin vahva. Onko vinkkejä ennen kuin "lunastan" pyörän itselleni?
Kysymys kuuluu: Kuinka paljon ajattelit maksaa selvää rahaa niistä ajamattomista kilometreistä?
Jos pyörä on ikäänsä nähden ok ja maksat sinnepäin hinnan, en oikein ymmärrä ongelmaasi. Jos taas ajattelit maksaa tuplahinnan 'lähes ajamattomasta', neuvoisin laittamaan jäitä hattuun. Sehän voi olla kuvatunkaltainen "helmi" (huom. myös ikä raiskaa eikä vain kilsat) tai olla olematta, emme me voi sitä tietää. Tömäkän annoksen mutua ja jopa faktaakin saisit jos kertoisit mitä mokomasta pyydetään..
wink.gif
15-v. pyörän huoltokirjavaatimukset voisi jättää omaan arvoonsa.

Niin ja mikähän se on se oikea motoristi
smile_org.gif

No jos hyvältä tuntuu ja saat sopivalla hinnalla, unohda ne kilsat. Paljonhan ne kierot Güntherit kyllä säilövät ensiasennusrenkaita ja alkuperäisiä jarrupaloja ja -levyjä, että tyhmät suomalaiset ostaisivat 2 tonnia ajetun kuusvuotiaan mopon uuden hinnalla?
nixweiss.gif

Kysymys kuuluu: Kuinka paljon ajattelit maksaa selvää rahaa niistä ajamattomista kilometreistä?
Jos pyörä on ikäänsä nähden ok ja maksat sinnepäin hinnan, en oikein ymmärrä ongelmaasi. Jos taas ajattelit maksaa tuplahinnan 'lähes ajamattomasta', neuvoisin laittamaan jäitä hattuun.
mopedman puhuu vähän, mutta asiaa.

Jos prätkällä ei ajeta viikottain (tai edes kuukausittain), niin ajokilometreillä ei ole kummoista merkitystä käyttökunnon määrittelyssä.

Jatkan vielä, että maksoin 4600, ja laukut päälle. Kun vertaa myytävissä olevia....katsokaa ........esim. nettimoto...
Kyllä se vaan tämöistä tavallista immeistä rassaa, koska noin vähillä kilometreillä trossa olis mulle pyörää pitkäksi aikaa.

Jos pyörä on ollut ikänsä suomessa niin voit soitella vanhoille omistajille, akesta löytyy täysi historia. Muissakin maissa tiedot varmasti säilytetään mutta siitä en tiedä miten helposti tiedot saa selville.
Oma pyörä on otettu käyttöön -93, ja oli tuotu suomeen 2000-luvulla. Mittarissa tällöin alle 20tkm.. uskoo ken tahtoo. Mutta pyörä on toiminut sen verran hyvin että ei väliä vaikka sieltä jokunen kymppitonni olisikin ruuvattu.
Mutta haluan tarkan huolto ja/tai omistustajahistorian ennen kuin uskon mittarissa näkyvät kilometrimäärät, sama homma autoissa

confused_orig.gif
No, ainakin kaikki missä esiintyy sana "kumi"...
smile_org.gif

Jatkan vielä, että maksoin 4600, ja laukut päälle. Kun vertaa myytävissä olevia....katsokaa ........esim. nettimoto...
Kyllä se vaan tämöistä tavallista immeistä rassaa, koska noin vähillä kilometreillä trossa olis mulle pyörää pitkäksi aikaa.
No jos kerran jo ostit, niin mitä enää murehdit? Se on sun, ja sen mukaan eteenpäin!
sport05.gif

Pointti tässä koko kyselyssä on se, että myyjätkö voi luvata mitä vaan. Mullahan on takuut kilometreille....mutta miten??
Eikö meillä ole oikeasti mitään eväitä?

Nythän arvostellaan tietty tyhmää ostajaa ym., ym.

Kaipaisin sitä kokenutta motoristin mielipidettä

Pointti tässä koko kyselyssä on se, että myyjätkö voi luvata mitä vaan. Mullahan on takuut kilometreille....mutta miten??
Eikö meillä ole oikeasti mitään eväitä?

Nythän arvostellaan tietty tyhmää ostajaa ym., ym.

Kaipaisin sitä kokenutta motoristin mielipidettä
Jos saat selvitettyä (kuten edellä neuvoin) kilometrimäärän, ja jos se ei täsmää myyjän takuukilsoihin niin voit toki käydä yrittämässä kaupan purkua jos sitä haluat.

Kiitos kaikille keskustelijoille, mutta edelleen puhutaan mielipiteistä. Edelleen haen apua testaus metelmistä. Itse olen 40v kundi ja ajanut 15 vuotta elämästä prätkällä Nyt haen apua teknisen puolen ratkaisuihin.Miten katsot onko "sillä" ajettu 15000, vai 75000 KM
100 € SILLE JOKA TESTAA

Back