• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

5000-7000€ Moto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarita
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Omassa jampissa oli PcV paikallaan kun ostin sen, mut sliparit saksasta ~460€ ja kurapyörä voorumilta löytys DNA stage 2 uus filtteri paketti 60€.
Etujouset mitä tossa on tullu katottuu ni nekin on ~150€, että ei pahan hintasia jos vaan työkalut pysyy näpeissä..;)

Memphis sanoi:
Kuinka monta euroa pitää laittaa Yamahan virittämiseen ja alustaan kiinni, että saadaan vakio SMC:tä vastaava laite?

Paljon. Mä laitoin kohtalaisen verran tuohta kiinni mun Tenereeseen ja kun se alkoi olla valmis niin totesin ettei se ole lähelläkään sitä mitä halusin. Pyörä myyntiin ja 690 Enduro alle, nyt on hyvä, ainakin melkein:;):

Mutta, kaikki kun ei halua sitä SMC/Enskaa, tai kisapyörää, joilla kummallakin on normi katuajoa aika tylsää ja tuskastuttavaa. Sellaiselle noi XT660 ja pienellä varauksella Husse 610/630 osuu paljon paremmin, kunhan vaan ymmärtää että se ei ole alustaltaan ja tehoiltaan edellämainuttujen pyörän veroinen, mutta palvelee nöyrästi vuodesta toiseen sekalaisessa käytössä.

Kaikki pyörät on pelkkiä aihioita, ei edes KTM ole osanut tehdä SMC/Endurosta sellaista jota ei tartteisi osittain rakentaa uusiksi, mutta se on ehkä kaikista paras aihio jatkojalostukseen. KTM on rakentajalle kiitollinen pyörä että siihen löytyy käytännössä mitä tahansa lisä/virikampetta maailman kaupoista, jokaiselle jotakin oman lompakon ja mielihalujen mukaan.

Miten olisi jotain XT:n ja noiden kireämpien väliltä?
Eli tuollainen jokatie-varustuksella oleva vanhempi LC4?
Säästyneillä rahoilla laittaa jousituksen mieleisekseen ja ostaa vaikka viihdytyspumpullisen kaasarin antamaan koneelle luonnetta.
Tai vaihtaa koko koneen vähän riuskempaan, painossakin säästyy kun ei enää tarvitse starttiakkua... :p

Viimeksi muokattu:
Memphis sanoi:
Kuinka monta euroa pitää laittaa Yamahan virittämiseen ja alustaan kiinni, että saadaan vakio SMC:tä vastaava laite? Ettei mene halpa pyörä + viritykset kalliimmaksi kuin kalliimpi vakiokampe. Ja mitä tehoihin tulee, niin kyllä tuo SMC taajamassa rokkaa, matkaa en kyllä viime kesäisen 1000km reissun jälkeen aja enää ikinä.

Koheltaja sanoi:
Paljon. Mä laitoin kohtalaisen verran tuohta kiinni mun Tenereeseen ja kun se alkoi olla valmis niin totesin ettei se ole lähelläkään sitä mitä halusin.

Minulla oli 2-1 putkistolla varustettu niin riisuttu 04 XTX kuin hyvällään voi. Ruiskua pystyi säätämään ruuvista ja ilmansaantia oli parannettu. Vaikka siihen laittaisi minkä seossäädön niin lopputulema on se, ettei se peruskonstrutio kierrä tai anna yläkierroksilla paukkuja. Nokkamuutoksin ja kantta modaamalla saattaisi tehoa löytyä lisää ylös, mutta hyvin hyvin harvinaisia ovat yli 690 tehoiset 660XT:t. Pelkän koneen osalta ei siis tonni riitä. Jos alustankin pistää kuntoon niin satasia menee lisää ja siltikin se värkki painaa vielä väkisinkin sen 170kg vaikka mitä tekisi. Rahaa siis menee hintaeron verran ja lopputuloksena on edelleen hyvin erilainen pyörä.

Se on sanottava edelleen, että ei XT ole kelvoton pyörä. Onhan siinä esim huoltoväli katupyörien tasoa ja luotettavuus huipputasoa. Ja jos se sellaisenaan kelpaa niin erittäin halpa hankkia ja ylläpitää.

Tilanne ohi. Kyydissä 690 enduro 24tkm rullata. Otr tehoputki. Johtoasema vaihdettu. Huomenna ehkä enduronastat alle. Rupea vaan uni maittaa. Kohta 24h yhtiöllä silmillä kun sattu autuus keikka ennen 1000 km pyörän haku reissua:D perk i padin ennustavat tekstin syöttö

images

jarita sanoi:
Tilanne ohi. Kyydissä 690 enduro 24tkm rullata. Otr tehoputki. Johtoasema vaihdettu. Huomenna ehkä enduronastat alle. Rupea vaan uni maittaa. Kohta 24h yhtiöllä silmillä kun sattu autuus keikka ennen 1000 km pyörän haku reissua:D perk i padin ennustavat tekstin syöttö

Tilanne ohi. Kyydissä 690 enduro 24tkm rullata. Otr tehoputki. JohtoSARJA vaihdettu. Huomenna ehkä enduronastat alle. Rupea vaan uni maittaa. Kohta 24h YHILLÄ silmillä, kun sattu AURUU keikka ennen 1000 km pyörän haku reissua:D perk i padin ennustavat tekstin syöttö

puolilta öin olin kotona vaan silti jakso pyörän puottaa halliin ja ykkösellä vähä ajella ja kaasutella:D

Kaverille tarttu samalta reissulta 610 husse

Back