• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

5 parasta veteraanijapsia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää oli pakko laittaa, taas! Suuri rakkauteni, historian siipien havinaa, nostalgiaa. Ja luonnetta. AAHHH...

eek.gif

Matkajaavaan pistetty vaan epäilyttävän näkönen kate.
Kahvilamallina erittäinkin hemaiseva olisi tuo suitsa...

Mulla on itellani tallin peralla tuommonen viissatanen mach III, vm.-70,eika sita kylla pysty superpyoraksi mitenkaan kutsumaan. Rajusti se parisee ja savuaa ja menohalujakin on aivan kiitettavasti, mutta se keskimmainen pytty ei oikein tahdo aina pelata. Polttaapi tulppia aika topakasti. Seos on oltava aika suurella ettei lampoleikkauksia tulisi niin paljon. Se kun on suoraan siina renkaan takana, niin ei se jaahdytys oikein pelaa.
Jarrut on semmoset helvetin isot duplex rummut, joissa on havaittavissa aika reilua haipymista jos ajelle mutkatieta vahankaan pitempaan kovasti. Ja niita saat olla saatamassa kerran viikossa.
Jousitus on ihan paska.
Runko elelee omaa elamaansa.
Mutta on se silti NIIIIIN kiva, kun voipi kusetella kakskymmenta vuotta nuorempia mopoja liikennevaloista keula pystyssa.  
buttrock.gif

Minun top viis ois:
Honda cb 750
Honda cb 750/900 F
Jytajammu
Mohko
Mach III

Jos laitan niistä japseista mitä ittellä on ollu nii:
Kawa z1300 -80 (on oikeesti hyvä ajaa)
062802moto_prv.gif

Honda cb 750 -73 (tuntuu nykyään niin pieneltä)
Kawa Mach III -72 (en päässy kontioo koskaa tällä)
Honda cb 350 -74 (nii varma peli)
suzuki t250 -69 (kuus vaihdetta ja silloin..)

Kattelin tota Veteraanimoottoripyärälupin jäsenluetteloo, siällä oli jollai tammmperelaisella toistakymmentä kakstahtikawaa...Aijai.
tounge.gif

Rikuo voisi olla yksi halutuimmista japsiklassikoista. Suomessa on ainakin yksi Venäjän kautta uitettu sotapyörä Rikuo vuosimallia -43

1958RIRUO_600.jpg

Voi tsiisus.. oon aina halunnut tuollaista Kawan H2 750 2T-peliä. Perkele kerran mulle ei sellasta myyty ja sit jos niitä onkin kaupan, niin sairas hintapyyntö.
Mulla olisi tiedossa originaali h2 750 vuosimallia 1972 hintaan 3400 euroa, kiinnostaako?
MITÄ! PRKL.. en oo selannu tätä osastoa n. 5kk
sad_orig.gif
sad_orig.gif

Ei sattuis olemaan vielä? Tohtori menee kyllä myyntiin, jos 3 tontulla irtois toi?
062802moto_prv.gif
unelma
062802moto_prv.gif

Mikähän lasketaan veteraanipyöräksi? Meneeköhän se verotuksen mukaan? Oma suzuki gs1100g (1982) on tietty lähinnä sydäntä. Ketjuja ei veteraaneissa osaa kaivata lainkaan ja 8-venttiiliä (sääntöpaloilla) tekee pyörästä helppohoitoisen. Muukin tekniikka on harrastelijan hallittavissa. Painoa löytyy enemmän kuin selkä kestää. Kertoo että metallia on käytetty paljon eikä sovi aivan kaikille ;).

Ykkönen on siis Suzuki gs1100g 1980-luvun alusta.

Hyvää joulua t, ks

tulokkaan suosikkipyörälista joka perustuu vain ja ainoastaan itse ajettuihin :
cb-750 ( itsellä nyt k-1 ja k-3 )
Z-1 ( ollut aikanaan )
rd- 350 -73 ( uutena itsellä )
r 5 -72 ( uutena itsellä )
as -125 -72 ( uutena itsellä )
kavereiden pyöristä joita ajanut .
kawa 750 h-2 aikansa paras keulimiseen ( nousi joka nypystä itsekseen )
jytä jammut
möhkö -kawa
suiza -500
gt-750 suitza ( teevesi keitin )

Ensimmäinen varteen otettava japsipyörä oli Honda 450! Se teki tietä muille.Mutta viiden järjestys? Kyllä sitä pitäisi myös laittaa aikajanalle.Mutta vanhoissa kait näin:
1 Honda 450
2 Kawasaki 350 2 sylinterinen
3 Suzuki 250
4 Honda 750
5 Kawasaki 900
Ei millään pahalla. Uusien kanssa on sitten taistelua.

Laitanpa tässä minäkin listan:

Honda CB 750 (1969-74)
Honda CB 350
Kawa möhkö Z1300, kaasariversio
Suzuki T500
Kawa 750 Mach 1

Voisi vielä laittaa IC-350, vm 1953 (isoisän mahtava pyörä).

sport05.gif

"Kawa 750 Mach 1"

"Widowmaker" 750 on Kawasaki H2 750 Mach lV oikealta ja täydelliseltä nimeltään.
Näkyy rekisteriotteessakin olevan noin kirjoitettu..
wink.gif

Hah! Mihin porukka on unohtanut viissatas Honda fourin. Vaikkei se ollutkaan mikään raketti, niin sillä oli silti kiva ajella Suomen teillä ja ennen kaikkea se oli varmatoiminen ja kevyt käsitellä.

1. H2 750
2. H1 500
3. Z1 900
4. Z1000R "Eddie Lawson"
5. CB750 tuutti

Listaa vois vielä jatkaa pitkästikin. 350 S2 Kawa on myös hauska laite, ja yllättävän tehokas kokoisekseen. Ajo-ominaisuuksiahan ei luonnollisesti ole.

Minun lista
biggrin.gif

1.RG500
2.RD500 (en ole edes päässyt koskemaan)
3.Kawa 70-luvun 2-tahdit
4.Suzuki 70-luvun 2-tahdit
5. RD350

Ei paljoa ole 4-tahteja minun listallani, vaikka löytyypi niistäkin hienoja mutta ei osaa laittaa järjestykseen
062802jumpie_prv.gif

Back