• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

5 parasta veteraanijapsia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JIMJAK
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässäpä toivomuslista Joulupukille:

- Honda CB 1100 R; "maailman paras moottoripyörä"
- Kawa KH 750; perverssiä 2-t-masinismia
- Honda CB 450 K1; keskikokoista hienomekaniikkaa
- Suzuki GSX1100S Katana; ihan muotoilun takia...
- Kawa Z900; ensimmäinen _oikea_ superi (sorry CB 750 -fanit...)

Jos Pukki toisi tuommoisen '81-'83 Ärrä-Hondan, voi nuo loput unohtaa!  
biggrin.gif

Edit: Ja jotta saataisiin Yamahakin mukaan, niin lisätään varanumeroksi XT500; ei mekaniikan, vaan kokonaan uuden mp- ja motoristiryhmän luomisen ansiosta.

noh,  ite ihailen suuresti ulkonäköä seuraavista: xs1100 yamaha (midnight special), kawat z900-1100, ltd,spectre, suzuki gs1100g, miksei myös hondakin z750custom.. kaikki nuo on hyvännäköisiä ja sehän se taiteilijalle on tärkeintä!
bowdown.gif

Kotikadun varrella asuvalla vanhemmalla pojalla oli punainen Hondan se levystä prässätyllä rungolla varustettu 305 tai 250:nen, upeaääninen twini, jonka tyyppi tais olla Dream...
Tää nyt menee aikalailla offtopiciin, mut mahtaako näitä dreamejä olla enää montaakaan tallessa? Isällä oli moinen kolmenollavitonen nuorena ja kaadettuaan sen se ei koskaan tullut ajokuntoon. Pyörä majailee osina vieläkin vanhempien tallissa ja kone olis about kunnossa, mitä nyt nokkaketjunkiristimeen pitäis tehdä uus pyörä yms. pikkujuttuja. Rungossa ja muussa koneen ympärillä olevassa olis kyllä jonkun verran enemmän hommaa.
Tää pyörä vois tulla vielä joskus liikenteeseen jos vain aikaa ja rahaa riittäis muilta rojekteilta ja touhuilta. Olisikin mielenkiintoista tietää paljonko näitä vanhoja peltirunkoisia vielä löytyy.

Honda CB750 kuuluu ehdottomasti listalle ja, jos on aivan pakko laittaa paremmuusjärjestykseen, ykköspaikalle.  
wink.gif
Vuonna 1969 esitelty CB750 oli ensimmäinen todellinen ns. superpyörä, jolta paikan vei 1973 Kawan Z1. Silloin 1970-luvun alussa kuulin ja olen myöhemmin lukenut lehdistä, että Kawan Mach IV:lle (H2) annettiin lempinimi "Leskentekijä" kun sillä tappoi itsensä moni kaveri. Olihan niitä myös lehdissä juttuja 1960-70-luvun taitteessa, että 16-vuotias veti metsään kohtalokkain seurauksin CB750:llä. Itse en ole noilla vehkeillä ajanut, joten en osaa sanoa niiden ajo-ominaisuuksista mitään, mutta mikäli olen muiden puheista oikein ymmärtänyt, pelien ajo-ominaisuudet eivät olisi vastanneet alkuunkaan niiden suorituskykyä (varsinkin jarrujen osalta). Eli superpyörä on sittenkin aika suhteellinen nimitys?  
eek.gif
Joo totta, kyl se Honda CB750 oli eka superpyörä!!
buttrock.gif

Iäisyyskysymyshän tuo "ensimmäisen superin" etsintä on, mutta muistetaan, että Honda CB 750 löi brittivastustajat (mm. Norton Commando, Triumph Trident etc.) nimenomaan laadullaan eikä niinkään ylivoimaisella tehollaan. Kulkihan esim. Trident 58 hevosellaan 125 mph rajapyykin yli eli kuului kahdensadan kerhoon.

1. Suzuki T 500
2. Suzuki GT 500
3. Suzuki GT 380
4. Suzuki GT 550
5. Suzuki GT 750

Ja unohtumattomia ovat myös ne bensajäähdytteiset 2-t Kawat.

aina kun yritän viiden listaa niin lopuksi niitä on kumminkin yli kymmenen... ei tuu mitään...

oisko tuo niin että japsipyörät on niiiiiin mahtavia että niitä menee viiden parhaan listallekin toistakymmentä...

Kawa H2 750
Kawa H1 500
Suiza GT 550
Jammu TX 750
Kawa 350
ym,ym,ym..
Oishan noita, vaikee laittaa järjestykseen.
Jostain syystä noi 3-pyttyiset 2-tahti häksättimet on lähellä sydäntä....
sport05.gif

1. Honda CB 750 F1 (kotiinpäinvetoa)  
033102bebe_1_prv.gif

2. Kawa z 1000 ST? (ruma, mutta se kestävyys...)
3. Kawa z1 900
4. Honda CB 750 K
5. Kawa z 1300

Nää on mun mielestä ne.....saattaapi olla kyllä liian uusia, norsukawasta olen kokeillut kylmiä tyyppejä ja aika vaikuttava peli on.
1. Kawa Z1300
2. Yamaha V-Max
3. Honda CB750
4. Honda CBX1100
5. Suzuki Katana

1. z1
2. z1000 (eikä mitään keppivetoja, kiiits!)
3. cb750
4. z1300 (täällä vasta kepit)
5. cbx1000

Kuuleppa "hillitön karju" minne jäi ZL:t??
Minä vaan kysyn?

Voi tsiisus.. oon aina halunnut tuollaista Kawan H2 750 2T-peliä. Perkele kerran mulle ei sellasta myyty ja sit jos niitä onkin kaupan, niin sairas hintapyyntö.

Kyllä mä sellasen vielä vuoden/parin sisään hommaan. Pakko saada.

Ootteko muuten kuullu viritetyn H2 ääniä? Huh? Täällä on viritys osia H2 yms. taisi olla ääninäytekin kun H2 vedetään varttimaili. Alle 10sec katulaillisella varttimaili.

Ehdottomasti 1. paikalle toi H2. Muita en sit tiedäkkään.
smile_org.gif

Voi tsiisus.. oon aina halunnut tuollaista Kawan H2 750 2T-peliä. Perkele kerran mulle ei sellasta myyty ja sit jos niitä onkin kaupan, niin sairas hintapyyntö.

Kyllä mä sellasen vielä vuoden/parin sisään hommaan. Pakko saada.

Ootteko muuten kuullu viritetyn H2 ääniä? Huh? Täällä on viritys osia H2 yms. taisi olla ääninäytekin kun H2 vedetään varttimaili. Alle 10sec katulaillisella varttimaili.

Ehdottomasti 1. paikalle toi H2. Muita en sit tiedäkkään.
smile_org.gif
H2R kisavehkeistä ja muistakin, etenkin talon sisustusta
http://mojokawasaki.com/photos/housetour.html
Video Clipsistä kisatouhuista pätkiä H2R Kawalla.

H2R kisavehkeistä ja muistakin, etenkin talon sisustusta
http://mojokawasaki.com/photos/housetour.html
Video Clipsistä kisatouhuista pätkiä H2R Kawalla.
Ääh oliko pakko kiusata..
biggrin.gif
Eihän tästä mun nykyisestä suzuki projektista tuu kohta mitään kun alkaa taas polttamaan tuo H2 niin perkeleesti.
smile_org.gif

Aika vaimeat äänet tuossa 40mb rata videossa. Aika rauhalliseksi oli keulakin saatu?

Edit:
Tuli tsiigattua tota PHR sivuja nyt kunnolla kun kone ei kaadu heti. Aika levoton laite olisi toi 185hp ilokaasupeli, huh huh. Mitä toi H2 painaa? Jotain vähän päälle 100kg?

Honda CB750 kuuluu ehdottomasti listalle ja, jos on aivan pakko laittaa paremmuusjärjestykseen, ykköspaikalle.  
wink.gif
Vuonna 1969 esitelty CB750 oli ensimmäinen todellinen ns. superpyörä, jolta paikan vei 1973 Kawan Z1. Silloin 1970-luvun alussa kuulin ja olen myöhemmin lukenut lehdistä, että Kawan Mach IV:lle (H2) annettiin lempinimi "Leskentekijä" kun sillä tappoi itsensä moni kaveri. Olihan niitä myös lehdissä juttuja 1960-70-luvun taitteessa, että 16-vuotias veti metsään kohtalokkain seurauksin CB750:llä. Itse en ole noilla vehkeillä ajanut, joten en osaa sanoa niiden ajo-ominaisuuksista mitään, mutta mikäli olen muiden puheista oikein ymmärtänyt, pelien ajo-ominaisuudet eivät olisi vastanneet alkuunkaan niiden suorituskykyä (varsinkin jarrujen osalta). Eli superpyörä on sittenkin aika suhteellinen nimitys?  
eek.gif
Joo totta, kyl se Honda CB750 oli eka superpyörä!!
buttrock.gif
Ensimmäinen SUPERPYÖRÄ oli 500:n 2-tahti Kahwa, joka esiteltiin ensi kerran -68
033102bebe_1_prv.gif

Back