• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

300 km/h hurjastellut maalaispoika ajokieltoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eihän ehtoollinen ole mikään rangaistus, se on vaan varoitus "jos et nyt ole kiltisti, niin sitten sinua rangaistaan"
Se nyt vähän riippuu. Normaalille ihmiselle se voi olla todella kova rangaistus siinä vaiheessa kun taustat tutkitaan esim. työpaikkaa hakiessa.

Alan ammattilaiset sen sijaan nauravat moiselle "rangaistukselle". Se ei paljoa paina kilometrin pituisessa rikosrekisterissä ja ura voi jatkua välittömästi kun ei joudu kiven sisään.

Ehdollinen näkyy rikosrekisterissä, sillä saattaa olla kauaskantoisempia vaikutuksia kuin sakoilla tai ajokiellolla...
Totta, mutta nyt puhutaankin maalaispojasta...

Ei semmonen osaa ajatella bussin keulaa pidemmälle.

*niinkuin en itsekään*
confused_orig.gif

Mutta totuushan on se, että tämä käsitys on yleistymässä? nuorison keskuudessa,
että ehdollinen on vain "nuhtelu" eikä oikea rangaistus...

Mä en kyllä ihan tajua. Jos ylinopeutta on ollut tuo 24 km/h, niin siitä ei kyllä selviä rikesakolla.

Voi selvitäkin...
Itse ajelin viime viikonloppuna autolla 103 tutkaan 80 rajoituksella. Päiväsakkoja lähdin maijasta hakemaan mutta vastassa olikin ehdotus, että jos pyöristettäisiin sataseen niin selviän rikesakolla. En laittanut vastaan. Tapahtui Kuopio-Joensuu välillä.
Vaan ei siinä rikesakoksi nimittäminen auttanut kuin hetkellisesti lompakossa, kun samaan syntilistaan se menee muiden ylinopeussakkojen kanssa. Ainakin minulla oli nimismiehen kirjeessä aivan samanarvoinen, kuin tavallinenkin ylinopeussakko. prkl
Ja siitä maksamisesta: maksuaikaahan on automaattisesti aina vajaa vuosi, tai vaikka osissa maksaisi. Sakko on rangaistus, ekä sitä koske viivästyskorko. Aina olen vuoden päivät niitä pantannut. Ei toimi parkkisakkojen kanssa.

---Oikeasti merkittävämpi lienee tuo vankeus (oli sitten vaikka ehdollista).---
Eihän ehtoollinen ole mikään rangaistus, se on vaan varoitus "jos et nyt ole kiltisti, niin sitten sinua rangaistaan"

Ajokielto taasen vaikuttaa jokapäiväiseen elämään ja on ihan "oikea" rangaistus

ja sitte se pakollinen  
062802jumpie_prv.gif

---täällä Hollannissakin alkaa tulla kylmä, ei ole mukava
062802moto_prv.gif
---
Niin. Rangaistus tai ei. Esimerkiksi siihen firmaan, jossa itse työskentelen, ei varmasti kannata hakea töihin rikosrekisterin kanssa. Enkä kuitenkaan ole poliisi....

Täällä Espanjassa laittoivat Malagaan noita automaattikameroita. Ensimmäiset kuvat 80 alueella oli, kun joku veti 193 hymy huulilla. Sai huomautuksen kirjeitse, että siinä kohtaa on nyt kamera, että seuraavalla kerralla saat sakot. Mitenkähän olisi käynyt kotosuomessa?
confused_orig.gif
?

Täällä Espanjassa laittoivat Malagaan noita automaattikameroita. Ensimmäiset kuvat 80 alueella oli, kun joku veti 193 hymy huulilla. Sai huomautuksen kirjeitse, että siinä kohtaa on nyt kamera, että seuraavalla kerralla saat sakot. Mitenkähän olisi käynyt kotosuomessa?
confused_orig.gif
?
Niinpä, tänne matkatessa Saksan baanojen läpi tarttui tuo vauhtisokeus...

Onko kellään kokemuksia kuin nopeasti/vaiko ollenkaan ne kamerasakot hollanista kolahtaa kotisuomessa postiluukkuun?

Veikkaan, ettei suomipoika selviä huomautuksella
confused_orig.gif

Ainakaan edellisellä reissulla nuo ranskan takaapäin ottavat kamerat eivät ole poikineet mitään, vaikka muutaman kerran peilistä näin väläyksen. Espanjassa kanssa asentavat noita takaapäin ottavia kameroita, jotta myös mopoja saadaan kiinni. Mitenkähän mahtaa suomen lainsäädäntö ja ulkomailla olevat haltijavastuut toimia keskenään?

confused_orig.gif
Valtiovalta haluaa pitää huolen korkeista työttömyys luvuista, jos ei muuten onnistu niin sitten laitetaan kunnolla ajokieltoa.
Surkee tää suomen oikeuslaitos. Sakot, pari kuukautta ajokieltoa ja ehtoollinen olis riittäny.
Taas on yksi sälli sossun luukulla toimeentulovustuksia hakemassa.
Tulee meille muille veronmaksajille kalliiksi tämäkin tapaus.
Toivottavasti ymmärtää hakea lykkyä sakkojen maksuun!

veryangry.gif
drunkenflowerhat on:
Sopivasti kun karkeistaa, niin sun mielestä pedofiili vois olla töissä lastentarhassa?

Enkä nyt todellakaan vertaa ylinopeutta ajavaa ihmistä pedofiiliin, mutta ymmärrät varmaan pointin. Aika kyseenalaista syyttää valtion ylinopeuskäytäntöä työttömyydestä...
Toisaalta mullekin ehtoollinen olis aika paha rankkari!

Ja sakoille lykkyä? Eli meidän veronmaksajien pitää maksaa myös kaikki se ylimääränen säätö, joka tosta aiheutuu?
:drunkenflowerhat off
Tarkoitin kyllä rangaistuksen kohtuullistamista.
Lyhyempikin ajokielto autonkuljettajalle on riittävä.
Ylinopeutta en puolusta, karkuun lähtemisen katson rangaistavaksi teoksi.

Sakko lykyt eivät tule veronmaksajien pussille, mutta jos sossu maksaa niin sit tulee, siksi toivoin että ymärtäisi hakea lykkyä.

Vertaus pedofiileihin oli kaukaa haettu, sellasen yli kelaan vaikka joutusin linnaan.
Sitä paitsi ehdollinen rangaistus on kova rangaistus normaali ihmiselle, ainakin mulle, ilmeisesti myös muille

confused_orig.gif
Valtiovalta haluaa pitää huolen korkeista työttömyys luvuista, jos ei muuten onnistu niin sitten laitetaan kunnolla ajokieltoa.
Surkee tää suomen oikeuslaitos. Sakot, pari kuukautta ajokieltoa ja ehtoollinen olis riittäny.

veryangry.gif
drunkenflowerhat on:
Sopivasti kun karkeistaa, niin sun mielestä pedofiili vois olla töissä lastentarhassa?

Enkä nyt todellakaan vertaa ylinopeutta ajavaa ihmistä pedofiiliin, mutta ymmärrät varmaan pointin. Aika kyseenalaista syyttää valtion ylinopeuskäytäntöä työttömyydestä...

Ja sakoille lykkyä? Eli meidän veronmaksajien pitää maksaa myös kaikki se ylimääränen säätö, joka tosta aiheutuu?

Sakko lykyt eivät tule veronmaksajien pussille, mutta jos sossu maksaa niin sit tulee, siksi toivoin että ymärtäisi hakea lykkyä.

Vertaus pedofiileihin oli kaukaa haettu, sellasen yli kelaan vaikka joutusin linnaan.
Sitä paitsi ehdollinen rangaistus on kova rangaistus normaali ihmiselle, ainakin mulle, ilmeisesti myös muille
Jaa, että lyhyempi ajokielto, jotta voi palata töihin. Samalla logiikalla kaikkien työtä tekevien vankeusrangaistusten pitäisi olla lyhyempiä kuin työttömien.

Jaa, että lyhyempi ajokielto, jotta voi palata töihin.  Samalla logiikalla kaikkien työtä tekevien vankeusrangaistusten pitäisi olla lyhyempiä kuin työttömien.
Ehdottomasti näin
062802jumpie_prv.gif

Millä ihmiset maksaa sakkoja, jos ei työtuloilla?
Ajokiellot poistettava kokonaan ja sakot kohtuullistettava
mad.gif

Paras olisi, jos Suomesta poistettaisiin kaikki nopeusrajoitukset

Ja siitä maksamisesta: maksuaikaahan on automaattisesti aina vajaa vuosi, tai vaikka osissa maksaisi. Sakko on rangaistus, ekä sitä koske viivästyskorko. Aina olen vuoden päivät niitä pantannut. Ei toimi parkkisakkojen kanssa.
Eipä toimi nykyään minkään sakkojen kanssa. Sieltä tulee aika äkkiä ilmoitus, että jos ei maksa niin menee ulosottoon. Erikseen hakemalla kyllä saa maksuaikaa mutta ei enää onnistu tuo että ite vaan päättää maksella hissukseen.

Jaa, että lyhyempi ajokielto, jotta voi palata töihin
Kyllä pitkä ajokielto lisää tuntuvasti rangaistuksen voimakkuutta, jos kerran leipä on kirjaimellisesti kiinni siitä ajokortista.

Jos kerran tarkoitus on tuomita saman suuruiset rangaistukset samoista rikkeistä, niin kyllä autonkuljettajaa tämmöinen pitkä ajokielto rankaisee huomattavasti kovemmin kuin jotain kaupungissa asuvaa "älytyöläistä". Palkalla ne sakot varmaan kuitenkin loppupelissä maksetaan.

Eipä silti, en minä näin autolla elantoni tienaavana enää uskalla ottaa kovin suuria riskejä ylinopeuden kanssa.

Onpahan meikäläisen moottoripyöräharrastus siirtynyt enimmäkseen radalla ja yhteen pidempään ulkomaan reissuun vuodessa.

confused_orig.gif

veryangry.gif
drunkenflowerhat on:

Jaa, että lyhyempi ajokielto, jotta voi palata töihin. Samalla logiikalla kaikkien työtä tekevien vankeusrangaistusten pitäisi olla lyhyempiä kuin työttömien.
Vankeusrangaistus ja ajokielto on kaksi eri asiaa.
Kaverihan sai ehdollisen vankeusrangaistuksen siispä ajokieltoa olisi voitu lyhentää. Mun mielestä oikeutettua saada karkuun lähdöstä ehtoollista.

Kuitenkin toivon ettei maalaispojasta tule sossu pummia.

Vankeusrangaistus ja ajokielto on kaksi eri asiaa.
Kaverihan sai ehdollisen vankeusrangaistuksen siispä ajokieltoa olisi voitu lyhentää. Mun mielestä oikeutettua saada karkuun lähdöstä ehtoollista.

Kuitenkin toivon ettei maalaispojasta tule sossu pummia.

Turpakukkulalta tais toi olla kotoisin ja aiempi ehdonalainen alla ja kortti vain sentakia että tarvis duunissansa......
joten nyt ei auttanu työ selitykseks kortintarpeelle.....miksköhän...voi uuno....
confused_orig.gif

Jos tuo rossimopon postaus pitää paikkaansa, niin ihan <span style='font-size:15pt;line-height:100%'>täysin oikea tuomio</span>, kun ei ensimmäisestä kerrasta oppinut.
mad.gif

Eipä toimi nykyään minkään sakkojen kanssa. Sieltä tulee aika äkkiä ilmoitus, että jos ei maksa niin menee ulosottoon. Erikseen hakemalla kyllä saa maksuaikaa mutta ei enää onnistu tuo että ite vaan päättää maksella hissukseen.
Ei pidä paikkansa.
Sain sillon heinäkuussa sakot ja osissa olen maksellut.
Mitään huomautuksia ei oo tullut ja kun vielä sitä erikseen poliisilta kysyn niin sanoi et onnistuu.
Mistään ajoista ei ollut kyllä puhetta, muistutti vaan käyttään
samaa viitettä.
Ens kuussa lähtee viimenen erä.

Mutua: Oisinko kuullut jostain et puolivuotta ois joku raja
tämmöstä harrastaa?

Ei pidä paikkansa.
Mitään huomautuksia ei oo tullut ja kun vielä sitä erikseen poliisilta kysyn niin sanoi et onnistuu.
samaa viitettä.

tämmöstä harrastaa?
Omituista, kyllä mulla jäi reilusti alle tuon puolen vuoden (syksyllä -04), kun alkoivat jo ulosotolla uhkailemaan. Eihän tossa pitäis olla mitään paikallisia erojakaan kun asiasta huolehtiva instannssi on se mikä lie oikeusrekisterikeskus tms.

Ei pidä paikkansa.
samaa viitettä.

tämmöstä harrastaa?
Omituista, kyllä mulla jäi reilusti alle tuon puolen vuoden (syksyllä -04), kun alkoivat jo ulosotolla uhkailemaan. Eihän tossa pitäis olla mitään paikallisia erojakaan kun asiasta huolehtiva instannssi on se mikä lie oikeusrekisterikeskus tms.
Niin olitko lyhentänyt sitä sakkoa yhtään ennen kuin muistuttivat?
Omasta tuttava piiristä löytyy muutama jotka ovat jatkuvassa kierteessä noiden sakkojen kanssa ja heillä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia maksaa osissa. Heillä ainakin ollut tapana maksaa sen suuruisissa erissä mitä rahatilanne antaa myöten, eivätkä ole hakeneet mitään maksuaikoja vaan ihan oma aloitteisesti maksaneet mutta säännöllisesti. Eikä kuulemma kukaan ole perään huudellut.

Ei pidä paikkansa.
samaa viitettä.

tämmöstä harrastaa?
Niin olitko lyhentänyt sitä sakkoa yhtään ennen kuin muistuttivat?
Omasta tuttava piiristä löytyy muutama jotka ovat jatkuvassa kierteessä noiden sakkojen kanssa ja heillä ei ainakaan ole ollut mitään ongelmia maksaa osissa. Heillä ainakin ollut tapana maksaa sen suuruisissa erissä mitä rahatilanne antaa myöten, eivätkä ole hakeneet mitään maksuaikoja vaan ihan oma aloitteisesti maksaneet mutta säännöllisesti. Eikä kuulemma kukaan ole perään huudellut.
Maksoin kahdesti kuussa 50e. Ihan säännöllisesti joka kuukausi. Ehkä niillä oli vaan 1500e vajaus budjetissa jonka halusivat välttämättä periä.
wink.gif

Back