Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
A1 kortilla ei saa ajaa moottoripyörää jonka moottorintilavuus on yli 125cc. Moottorintilavuutta ei voi laskea millään kuristuksilla. Joko ostat kevarin pariksi kuukaudeksi, olet ajamatta tai ajat isoa pyörää ilman korttia.
Noniin, tiesinhän minä, että jotain perää munkin höpötyksissä on!Ei kyllä tässä on kyseessä mailmalla paljonkin käytössä ollut kuristus, jolla käytännössä saadaan ratakireä Ninja a1 kortilla ajettavaksi. Elikkäs toiseen sylinteriin laitetaan ns. lepomäntä, jossa on kanavistot, jotta puristukset pääsee pois. Toinen kaasareista korvataan ruiskuvoitelulla, joka pitää tämän leposylinterin hyvässä kunnossa. Toisen sylinterin imu ja pako venttiilejä hieman avarretaan ja kaasutin korvataan suuremmalla, näin saadaan juurikin 11kw pyörä, joka muistuttaa huomattavasti isompaa 250 kuutiosta pyörää.
Esim jotkut 16 vuotiaat ratakuskit ovat myös helpottaneet siirtymiään käyttämällä hieman kalliimpaa sähkösäätöistä venttiilimäntää, jossa siis tämä huohotin keskellä. Näin saadaan nappia painamalla ratakireä kakspuokki tieliikenne käyttöön sopivaksi.
Hyvänä puolena tässä mallissa voidaan myös harkita kahden 300cc sylinterin asentamista, kun ikä sen sallii ja näin saada ratakireä 600cc pyörä katukäyttöön.
Tästä oon kyllä sen verran eri mieltä että A1 kortilla ei ajele edes +18-v yli 11kw pyörää "laillisesti" ennenkuin on käynyt poliisilaitoksella muutattamassa korttinsa rajoitetuksi A:ksi.A1 kortilla tehoraja 25kW jos ikää yli 18v. Jos alle, niin kuutioita ei saa olla yli 125cc ja tehot alle 11kW. Paljonko pikkuninjassa on vakoina tehoja? Varmaan 25kW tai alle. Jos et ole täysi-ikäinen, niin et voi tällä pyörällä ajaa laillisesti mitenkään. Muutoskatsastus pienemmille kuutiolle on liian raskas homma päästömittauksineen kannattaakseen ja saattaa olla täysin mahdotontakin tai ainakin taloudellisesti typerää.
Itseasiassa Kouvolan rosiksessa asiasta kiistelleenä... A1 kortilla ei saa ajaa 25kw edes täysi-ikäisenä. Se uusi kortti pitää ensin hakea sieltä katsastusasemalta ja maksaa siitä aiheutuvat kulut. Minä selvisin silloin ilman lisärangaistusta kortitta-ajosta, mutta siltikin olisin säästynyt junamatkalta Helsinki-Kouvola-Helsinki, jos tätä asiaa ei olisi tarvinnut sinne mennä selvittämään. A-kortilla saa ajaa 25kw ja sitten kun ikä riittää, niin muitakin pyöriä. Ja sit, mitä noihin mun kuristus vinkkeihin tulee niin, nyt löysin sen Youtube videon mitä etsin ei tuossa näkyy esimerkki molemmista tehoversiosta: http://www.youtube.com/watch?v=zClGejnhHnEA1 kortilla tehoraja 25kW jos ikää yli 18v. Jos alle, niin kuutioita ei saa olla yli 125cc ja tehot alle 11kW. Paljonko pikkuninjassa on vakoina tehoja? Varmaan 25kW tai alle. Jos et ole täysi-ikäinen, niin et voi tällä pyörällä ajaa laillisesti mitenkään. Muutoskatsastus pienemmille kuutiolle on liian raskas homma päästömittauksineen kannattaakseen ja saattaa olla täysin mahdotontakin tai ainakin taloudellisesti typerää.
Osta halpa vm. 2000 Aprilia 125 RS. Maksaa 1400 €. 11 kW ja kovaa menoa. Ei ole kauhean kaunis, jossei kauhean rumakaan. Mutta semmoinen piikkisen aprilian näköinen.Tästä oon kyllä sen verran eri mieltä että A1 kortilla ei ajele edes +18-v yli 11kw pyörää "laillisesti" ennenkuin on käynyt poliisilaitoksella muutattamassa korttinsa rajoitetuksi A:ksi.A1 kortilla tehoraja 25kW jos ikää yli 18v. Jos alle, niin kuutioita ei saa olla yli 125cc ja tehot alle 11kW. Paljonko pikkuninjassa on vakoina tehoja? Varmaan 25kW tai alle. Jos et ole täysi-ikäinen, niin et voi tällä pyörällä ajaa laillisesti mitenkään. Muutoskatsastus pienemmille kuutiolle on liian raskas homma päästömittauksineen kannattaakseen ja saattaa olla täysin mahdotontakin tai ainakin taloudellisesti typerää.Nojoo, ymmärsin pointin jokatapauksessa.![]()
Tässä nyt on vain eriäviä mielipiteitä, mutta tuskinhan tuo kannattaa mitä tässä topicissa oon pähkäilly.. Jos ei muuten, niin rahaa ja aikaa siihen saa palamaan. Pääsen varmasti helpoimmalla ihan vain ostamalla tähän väliin jonkun 125cc ruoskan hetkeksi.
Vaikka kyllähän ne Ritariässä-nappulat aina houkuttelee![]()
^Itseasiassa Kouvolan rosiksessa asiasta kiistelleenä... A1 kortilla ei saa ajaa 25kw edes täysi-ikäisenä. Se uusi kortti pitää ensin hakea sieltä katsastusasemalta ja maksaa siitä aiheutuvat kulut. Minä selvisin silloin ilman lisärangaistusta kortitta-ajosta, mutta siltikin olisin säästynyt junamatkalta Helsinki-Kouvola-Helsinki, jos tätä asiaa ei olisi tarvinnut sinne mennä selvittämään. A-kortilla saa ajaa 25kw ja sitten kun ikä riittää, niin muitakin pyöriä. Ja sit, mitä noihin mun kuristus vinkkeihin tulee niin, nyt löysin sen Youtube videon mitä etsin ei tuossa näkyy esimerkki molemmista tehoversiosta: http://www.youtube.com/watch?v=zClGejnhHnEA1 kortilla tehoraja 25kW jos ikää yli 18v. Jos alle, niin kuutioita ei saa olla yli 125cc ja tehot alle 11kW. Paljonko pikkuninjassa on vakoina tehoja? Varmaan 25kW tai alle. Jos et ole täysi-ikäinen, niin et voi tällä pyörällä ajaa laillisesti mitenkään. Muutoskatsastus pienemmille kuutiolle on liian raskas homma päästömittauksineen kannattaakseen ja saattaa olla täysin mahdotontakin tai ainakin taloudellisesti typerää.
Et olis Repa sama Repa joka on reissannut junalla Hki-Joensuu välillä?Osta halpa vm. 2000 Aprilia 125 RS. Maksaa 1400 €. 11 kW ja kovaa menoa. Ei ole kauhean kaunis, jossei kauhean rumakaan. Mutta semmoinen piikkisen aprilian näköinen.Tästä oon kyllä sen verran eri mieltä että A1 kortilla ei ajele edes +18-v yli 11kw pyörää "laillisesti" ennenkuin on käynyt poliisilaitoksella muutattamassa korttinsa rajoitetuksi A:ksi.A1 kortilla tehoraja 25kW jos ikää yli 18v. Jos alle, niin kuutioita ei saa olla yli 125cc ja tehot alle 11kW. Paljonko pikkuninjassa on vakoina tehoja? Varmaan 25kW tai alle. Jos et ole täysi-ikäinen, niin et voi tällä pyörällä ajaa laillisesti mitenkään. Muutoskatsastus pienemmille kuutiolle on liian raskas homma päästömittauksineen kannattaakseen ja saattaa olla täysin mahdotontakin tai ainakin taloudellisesti typerää.Nojoo, ymmärsin pointin jokatapauksessa.![]()
Tässä nyt on vain eriäviä mielipiteitä, mutta tuskinhan tuo kannattaa mitä tässä topicissa oon pähkäilly.. Jos ei muuten, niin rahaa ja aikaa siihen saa palamaan. Pääsen varmasti helpoimmalla ihan vain ostamalla tähän väliin jonkun 125cc ruoskan hetkeksi.
Vaikka kyllähän ne Ritariässä-nappulat aina houkuttelee![]()
Ja siihen saapi sitten tuolla isommalla (34 mm) kaasarilla ja arrowin putkistolla + ravella 22 kW, jos kiinnostaa. Niistä voisi veloittaa 250 lisähintaa...
t. Repa
edit 28.000 km