• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

2011 kauden aloitus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kivääri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kertokaas hyvät ystävät onkos minulla mitään mahdollisuuksia
ajaa pyöräni 27.3-2011 TURUSTA-KEMIIN ilman paleltumis vammoja onkos tiet sulia....?

Tuolla Kemin päässä ei varmaan tiet ole vielä hirmu kesäisessä kunnossa mutta jos pääteitä pitkin ajaa niin keli kun sattuu vaan olemaan kuiva ei kai siinä muuta kun ajaa vaan.

Sopiva nopeus ja malttia...

Kyllä _mahdollisuuksia_ on, mutta paha on mennä kuukauden päässä olevasta yksittäisestä päivästä sanomaan, mikä on toteutuma. Tuohon vuodenaikaan kelien vaihtelu on muutenkin niin suurta.

On isot mahikset, onnaa ilman muuta, jos ei tuu se "takatalvi" just tona päivänä ja tuu 20 cm lunta (joka sulaa seuraavana päivänä pois). Mun kausi alkaa 7.3.2011, mut siis Stadissa vaan.... Jeij
thumbs-up.gif

Eilen kävin heittämässä lenkin Tuusulassa Hyrylässä, näkyi komiasti päät kääntyvän, karmea tuuli puski, mutta eipä palellut.
Päätiet olivat komiasti sulia, mutta kaikki sivutiet umpilumessa.

Moro! Piti vihdoin ja viimein oikein rekisteröityä virallisesti että pystyi vastaamaan tähän. Eli kemissä elämäni kasvaneena voin sanoa että huhtikuun puolenvälin jälkeen alkaa tiet osoittamaan sulamisen merkkejä ja normaalisti kauden aloitus on huhti-toukokuun vaihteessa.

Maaliskuussa tieltä voi löytyä loskaa, rapaa,mustaa jäätä ja jäätä
smile_org.gif
Itse en haaveile ajavani vielä maaliskuussa metriäkään.
Näillä leveyksillä sää voi toki tehdä tepposensa vielä toukokuun puolessa välissäkin,esim. saattaa vielä hyvinkin tulla räntää taivaalta (niinkuin itselleni kävi viime vuonna).

Tällöin tulee kylmä, ja sormista lähtee tunto, eli taukoja pitää pitää ja ajoaika venyy, mutta kunhan turvallisuus säilyy  :;)

Tämän vuoden osalta ajokausi on aloitettu. En hittojakaan välitä säästä tai keleistä. Autoon laitoin eilen kesärenkaat vaikka lunta lähes metri. Mitään väliä. Moottoripyörällä pikkasen hirvitti mutta hyvin tuo meni. Taisi olla vielä oaikoin sitä mustaa jäätä ja viime syksyn puunlehtiä. Vaan paskat. Ei muuta kuin menoksi. Suomessa on ilmasto nyt niin lämmennyt ja kasvukausi pidentynyt ja kirkko päättää koska ne kesärenkaat saa alle laittaa.
En kuulu kirkkoon, eli taaplaan tyylilläni.
biggrin.gif

kertokaas hyvät ystävät onkos minulla mitään mahdollisuuksia
ajaa pyöräni 27.3-2011 TURUSTA-KEMIIN ilman paleltumis vammoja onkos tiet sulia....?
Pitää sen verta ottaa tuo ajatuksesi tosissaan, että jos meinaat niin kuin pitemmällä iällä noita ajorupeamia tehdä, niin kannattaisko miettiä asiaa jo nyt, eikä vasta sitten kun se järki on ihan käsissä.
Paa se mopotin junaan tai autoon ja mee itse kuumaan saunaan. Näin se vaan on.
Ei pidä ottaa tai tehdä itsestä esimerkkiä saati typerystä. Olen itse joutunut yhden tosi kylmän talven ajamaan mp,llä töihin joskus kauan sitten, enkä sano että se mitään herkkua oli.
Asioista "viisastuneena", luotan nyt vaan suomalaisiin erikoisasiantuntijoihin jotka tietävät että ulkona on lämmin vaikka mittari näyttäisi pakkasta ja lunta metri. Lisäksi uskon että suomalaiset "asiantuntijat" olisivat hoitaneet fukushiman ydinonnettomuuden tuosta vaan. Se kun on heille vaan pelkkää pässinlihaa. Ja mikä parasta..mikään ei voisi tapahtua suomessa..
tounge.gif

Back