• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

200km Travemundesta etelään... Hyviä majapaikkoja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JinX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Saapuminen Travemundeen taitaa olla kello 23. Siittä kun laivassa lepäilyn jälkeen olisi tarkoitus siirtyä vielä ainakin parisensataa nopeaa kilomeetriä etelämmäksi yöpymään.

Koetin vähän kartasta kattella ja googletella sopivaisia yöpaikkoja, mutta jos jollakin on jotain hyvää mestaa tiedossa kertoilkaapa rohkeasti. Ei parane pihistellä tietojen kanssa.

Meitä siis matkassa kolme prätkää ja kuskia suuntana Zurich. Saksa kuulemma on matkailun luvattu maa ja zimmer frei-kylttejä pitäisi löytyä sieltä täältä ja vielä kohtuuhintaan. Ongelmaksi saattaa vaan tulla se, että olemme majoituksessa paikalla vasta puolenyön jälkeen. Lienevät jo pienemmät paikat olleet sulki monen monta tuntia.

Suuret hotellit kai ovat auki aamusta aamuun, mutta se perinteisempi gasthaus tai b+b kiinnostaisi. Olisi kai vähän ihmisläheisempää ja enempi paikallista kylttyyriä.

Ehdotuksia, anyone?

Yövy laivassa ja starttaa aamulla hyvin levänneenä kohti Zurichia. Ainakin minulle kertoivat, että tämän aikataulumuutoksen seurauksena laivassa voi yöpyä samaan hintaan. Itse en ainakaan viitsi lähteä yön selkään ajelemaan vaan säästän ekan majoituksen hinnan seuraavaan yöpymiseen.

Yövy laivassa ja starttaa aamulla hyvin levänneenä kohti Zurichia. Ainakin minulle kertoivat, että tämän aikataulumuutoksen seurauksena laivassa voi yöpyä samaan hintaan. Itse en ainakaan viitsi lähteä yön selkään ajelemaan vaan säästän ekan majoituksen hinnan seuraavaan yöpymiseen.
No perskele. Eipä käynyt ees mielessä. Panenkin oitis soittaen sinne ja tiedustelen asiaa...

Pari vuotta sitten suunnitelma oli sama (laiva oli aikaisemmin satamassa) mutta aikataulusta johtuen varattiin sitten Gastaus Lauenbachista n. 100 km matkan päässä.

No, purkautuminen laivalta kesti jonkin aikaa ja hetki meni suunnistaessakin. Toi suunniteltu matka olisi kuitenkin ollu ihan ok ellei... olis tullut vetta taivaan täydeltä ja tuulikin vähän puhalteli. Vetele siinä sitten puista pudonneiden lehtien päällä pimeässä
tounge.gif

Eli suosittelen joko yöpymistä laivalla tai sitten jäämistä aika lähelle.

No perskele. Eipä käynyt ees mielessä. Panenkin oitis soittaen sinne ja tiedustelen asiaa...
Ainakin TT-Linella natsaa aikataulut aika hyvin. Lähtee illalla
22:00 Trelleborgista Traveen ja perillä aamulla 7:30 paikallista
aikaa. Samoin toisinpäin, joten jää hyvin aikaa kunnon yöunille.
Kustantaa suunnilleen samankuin bensat, silta, Rödby-Puttis-lautta ja hotelli yhteensä, ja matka taittuu nukkuessakin.

Laiva on Nils Holgersson joka on siistissä kunnossa, ei ole
niin rispaantunut kuin Ruotsin ja Viron väliä puksuttavat
"porauslautat".

Ite oon aikoinaan käyttänyt TT-Linea useasti, yleensä vähän
isommalla ajopelillä.
Pari vuotta sitten matkasin viimeksi kotilolla sen kyydissä,
ja syksyllä olis meininki taas käyttää sitä lomareissulla.
Joten suosittelen em. vaihtoehtoa.
062802moto_prv.gif

http://www.ttline.com/sv/Skandinavien/Hem/

Näin tuli sovittua matkaa varatessa, erinomainen vaihtoehto sille että lähtee puoliltaöin hakemaan majapaikkaa.

Saapuminen Travemundeen taitaa olla kello 23. Siittä kun laivassa lepäilyn jälkeen olisi tarkoitus siirtyä vielä ainakin parisensataa nopeaa kilomeetriä etelämmäksi yöpymään.

Koetin vähän kartasta kattella ja googletella sopivaisia yöpaikkoja, mutta jos jollakin on jotain hyvää mestaa tiedossa kertoilkaapa rohkeasti. Ei parane pihistellä tietojen kanssa.

Meitä siis matkassa kolme prätkää ja kuskia suuntana Zurich. Saksa kuulemma on matkailun luvattu maa ja zimmer frei-kylttejä pitäisi löytyä sieltä täältä ja vielä kohtuuhintaan. Ongelmaksi saattaa vaan tulla se, että olemme majoituksessa paikalla vasta puolenyön jälkeen. Lienevät jo pienemmät paikat olleet sulki monen monta tuntia.

Suuret hotellit kai ovat auki aamusta aamuun, mutta se perinteisempi gasthaus tai b+b kiinnostaisi. Olisi kai vähän ihmisläheisempää ja enempi paikallista kylttyyriä.

Ehdotuksia, anyone?
Morjens!
Soitteleppa Finnlinesille.Heille on tullut yksi laivavuoro lisää
lähtö klo 11.00 saapuminen traaveen klo 16.00.
Kaverin kans lähös 29.06.09 sillä laivalla liput jo varattu.

Koetin eilen sinne soitella, mutteivät vastanneet. Sähköpostiin vastasivat kuitenkin.

Tosiaan laivalla saa yöpyä. Haluavat tiedon siitä etukäteen. Tässä nyt mietitään miten tehdä, kun 21.5 klo 23 ollaan Travessa ja 23.5 pitää olla jo Zurichissä synttäripirskeissä joskus alkuillasta...

Tässä nyt mietitään, pitäiskö ajella iltasella parisataa, vaiko sitten vasta seuraavana aamuna enempi. Helppo on jäädä kyllä laivalle ja det kostar ingenting, mutta sit on taas parisataa enempi seuraavalle päivälle. Tarkoitus kun ei oo rautaperseillä, vaan nauttia ajosta ja paikoista. Ehtiihän tossa kuitenkin.........

Koetin eilen sinne soitella, mutteivät vastanneet. Sähköpostiin vastasivat kuitenkin.

Tosiaan laivalla saa yöpyä. Haluavat tiedon siitä etukäteen. Tässä nyt mietitään miten tehdä, kun 21.5 klo 23 ollaan Travessa ja 23.5 pitää olla jo Zurichissä synttäripirskeissä joskus alkuillasta...

Tässä nyt mietitään, pitäiskö ajella iltasella parisataa, vaiko sitten vasta seuraavana aamuna enempi. Helppo on jäädä kyllä laivalle ja det kostar ingenting, mutta sit on taas parisataa enempi seuraavalle päivälle. Tarkoitus kun ei oo rautaperseillä, vaan nauttia ajosta ja paikoista. Ehtiihän tossa kuitenkin.........
Samalla vuorolla ollaan tulossa ja tuo laivalla yöpyminen ei käynyt mielessäkään, vaihtoehtona se kuulostaa loistavalta. Riittääkö vain soitto Finnlinesille? Jos näin on niin täytynee peruuttaa Lübeckin varaus. Meidän matkahan on tämä.  
062802moto_prv.gif

Samalla vuorolla ollaan tulossa ja tuo laivalla yöpyminen ei käynyt mielessäkään, vaihtoehtona se kuulostaa loistavalta. Riittääkö vain soitto Finnlinesille? Jos näin on niin täytynee peruuttaa Lübeckin varaus. Meidän matkahan on tämä.  
062802moto_prv.gif
Älkää soitelko Finnlinesin numeroihin, ei vastaa koskaan. Nordic Ferry Center hoitaa Finnlinesin buukkaukset ja siellä on ainakin minulle vastattu puhelimeen. Joskus toki joutuu odottelemaan hetken, mutta sitä kautta hommat selviää.

062802moto_prv.gif
Riittää soitto, ja josseivät vastaa niin passenger @ finnlines.com. Sieltä Mari ystävällisesti kertoi, että yöpyä voi, hintaa ei lisää tule, mutta aamiaista ei ole tarjolla. Sepä ei haittaa. Ennen kahdeksaa on aamulla poistuttava. Me jäämme sinne siis yöksi.

Käytiin reissussa ennen vappua (Saksa,Tsekki,Itävalta,Italia jne.)
17.04 laiva saapui Traaveen myös klo.23 ja yövyttiin laivassa. Aamupalaa sai ostaa baarista. Ja sitten baanalle, oli hyvä ratkaisu.
Se aamulähtö myöhästyi aika paljon sieltähän ei ajeta noin vain, pitää odottaa Follow Me -autoa.

No niin, tuo jonkun ehdottamana Giesemanns kokeiltu ja voin suositella muillekkin Travemundeen saapuville, sopivasti motaria pitkin löytää tänne helposti ja mopon saa sisäpihalle suojaan, mukava isäntä ja rauhaisa paikka.

Saa heti matkaa aloiteltua ja ei tarvi yhdessä rykäisyssä painaa tuonne etelään.

Suosittelen
smile_org.gif

Giesemanns

Näin tuli sovittua matkaa varatessa, erinomainen vaihtoehto sille että lähtee puoliltaöin hakemaan majapaikkaa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että harkinnan arvoinen vaihtoehto voi olla pieni yöajo jos olette alpeille menossa. Lautasta olin ulkona n. klo 2230 (lautta oli tunnin myöhässä) ja Zurichin hotelliin checkkasin itseni sisään aamuviiden tienoilla. Ajaminen Saksan läpi yöllä oli huomattavasti nopeampaa, sillä tiellä ei ollut kuin muutamia autoja rekkojen lisäksi. Vapaat nopeusalueet sai laskea rauhassa 220-240 vauhtia, tietöiden alueilla pääsi rekoista ohi kapeaa kaistaa pitkin eikä yhdenyhtä stauta missään.

Lautassakaan ei ollut mitään tekemistä, joten päivän käytin nukkumiseen ja yöhön valmistautumiseen. Harkinnan arvoinen vaihtoehto jos ei pelkää pimeää.

Vieläkö tuo yöpyminen laivalla onnistuu, näyttää nyt että paatti olisi travessa klo 20?

Back