• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

2006 litraisten vertailu

Aika tiukat alustan asetukset muuten tuossa MCN:n testissä oli gixxerille laitettu. Luulisi että tuollaisilla asetuksilla ei se alusta toimi enää ihan parhaalla mahdollisella tavalla.

MCN - Suggested Suspension Settings Suzuki GSX-R1000

FRONT: Preload: 2 lines showing.
Rebound damping: 2 click out from full stiff.
Compression damping: 1 click out from full stiff.

REAR: Preload: 8 lines of thread showing above top collar.
Rebound damping: 11 clicks out from full stiff.
Compression damping: 2 clicks out from full stiff.

Esimerkiksi Sport Riderin suositukset tuntui paljon järkevämmältä ja ovat enemmän linjassa tälläkin foorumilla kirjoittelevien kokemusten kanssa:

Sport Rider - Suggested Suspension Settings Suzuki GSX-R1000

FRONT: Preload: 4 lines showing.
Rebound damping: 1 click out from full stiff.
Compression damping: 13 clicks out from full stiff.
Ride height: 8mm fork tube showing above triple clamp

REAR: Preload: 14mm thread showing.
Rebound damping: 8 clicks out from full stiff.
Mistä lyösit noi arvot? wanha puusilmä ei meinaa lyötää
smile_org.gif

Jos jostain lyötys referenssiksi -04 10R alustan säätö arvoja ihan mielenkiinnosta.

Aika tiukat alustan asetukset muuten tuossa MCN:n testissä oli gixxerille laitettu. Luulisi että tuollaisilla asetuksilla ei se alusta toimi enää ihan parhaalla mahdollisella tavalla.

Esimerkiksi Sport Riderin suositukset tuntui paljon järkevämmältä ja ovat enemmän linjassa tälläkin foorumilla kirjoittelevien kokemusten kanssa:

smile_org.gif

Jos jostain lyötys referenssiksi -04 10R alustan säätö arvoja ihan mielenkiinnosta.
Katsoppa tuota artikkelia:

Sport Rider 1000cc comparison

Se on ymmärtääkseni 2005 vertailu.

smile_org.gif

Lyöty meneen ohi aiheen niin jatkanpa kawasaki talkin puolelle.

Mikähän testaava lehti on paras. Mä ostan sen mukaan niin sitten saan parhaista parhaan. Vai onko se sittenkään paras. Mulla on paras niinhän se olikin.
033102ass_1_prv.gif

Mikähän testaava lehti on paras. Mä ostan sen mukaan niin sitten saan parhaista parhaan. Vai onko se sittenkään paras. Mulla on paras niinhän se olikin.
033102ass_1_prv.gif
Kandee lukee kaikki testi mitä käsiinsä saa, voi muodostaa oman kuvan.. Kyllä niissä jutuissa yleensä tietyt asiat toistuu, ja itse painottaa sitten miten haluaa. Sitten käy itte kokeilemassa, sehän se monella ratkaisee.

Kyllä niistä on itse huomannu just samoja asioita mitä on testeissäkin tullut esille, onhan ne testaajat ammattilaisia monilla lehdillä, osaavat arvioida pyöriä hyvin.

Pyörissä on kyllä eroja. Ja niitä testatessa ne tuntuvat selvästi. Eroa on ajokäytöksessä ja moottoreissa.. Tähän mennessä Suzukissa on ollu ylivoimasesti paras kone mitä olen kokeillut, näin on monen testaajankin mielestä.

Saa nähdä kuinka lähelle samaa fun-factoria pääsevät nämä 2006 uutuudet, mielenkiinnolla lähden testaamaan!

No joo,kyllähän niistä jotain suuntaa voi saada. Mitä niitä on katsonut niin itse olen ymmärtänyt että yamaha on aivan samanlainen kuin 04-05,honda on parantanut moottoriaan ja kawa on nyt tehokkain joka testissä ja radalla ollut lyömätön ja suzuki tasaisen hyvä joka alueella. Tasaisiahan noi kaikki ovat,aika monella painaa merkkiuskollisuus vaikka toista sanotaan.

No joo,kyllähän niistä jotain suuntaa voi saada. Mitä niitä on katsonut niin itse olen ymmärtänyt että yamaha on aivan samanlainen kuin 04-05,honda on parantanut moottoriaan ja kawa on nyt tehokkain joka testissä ja radalla ollut lyömätön ja suzuki tasaisen hyvä joka alueella. Tasaisiahan noi kaikki ovat,aika monella painaa merkkiuskollisuus vaikka toista sanotaan.
Joo, varsinkin tiettyillä "marginaalimerkeillä" ajavat ovat jopa huvittavan merkkiuskollisia
biggrin.gif

Ittelleni merkkaa kyllä vain ja ainoastaan itse pyörä ja sen ominaisuudet, merkillä ei ole väliä. Ei ole mitään ongelmaa hankkia vaikkapa Kawaa tai Trumppaa, jos sellainen sytyttää koeajolla!

Tossa just eilen istuskelin uuden mustan 10R:n päällä.. Onhan se hieno peli.. Laatu on ainakin päälisin puolin hienoa! Vakiona oleva Öhlarin ohjausiskarikin miellyttää...

Back