G
Guest
Guest
Ostakoon skootterin
, sillä kai saa ajaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, turhaa paskan länkyttämistä toi "mitäs ajoit..."Onhan se lohdullista tietää etten oo ainut kortiton. Hauska olis tietää miten moni sellainen motoristi, jolla on reipaskulkuinen pyörä, ei joskus ohittaisi samalla tavalla kuin minä (sen ainokaisen kerran)? Kommentteja kiitos!
Eikä tässä todellakaan mitään jeesustella, ohitus oli erittäinkin harkittu. Poliisimiehen kommentti "Tais tulla teikeläisestä kesämies" oli viimeinen naula arkkuun ja v-käyräänEnpä tässä taida kuitenkaan kortitta alkaa ajella, tällä tuurilla käry käy kuitenkin. Harmi kun on lottoaminen jääny vähemmälle lähiaikoina.![]()
Jos on halukkaita pyörän ostajia niin tiedustelu: jorppo@hotmail.com
Olis sitten ensi kesänä rahaa ostaa vielä nopsakampi pärrä![]()
Höpö höpö... Proovooo![snips...]
Joo, turhaa paskan länkyttämistä toi "mitäs ajoit..."
Minä katson ohitustilanteessa liikennettä ja käännän kahvaa niin että pääsen varmasti ohi ennen kuin olen rekan keulakoristeena. Ylinopeutta tulee varmaan riittävästi linnatuomioonkin välillä sen muutaman sekunnin ohituksen aikana, mutta vielä ei ole natsannut.
Joku helvetin viisas ja taitava motoristi varmaan katsoo vain sitä mittaria, ettei nopeus nouse hetkeksikään yli sallitun. Onneksi niitä löytyy täältäkin, meinaan noita täydellisiä, jotka eivät ikinä edes vahingossa aja ylinopeutta.
Näköjään osui ja upposi..!Höpö höpö... Proovooo!
Valitus käräjäoikeuteen, saat korttis heti takaisin ja eiku baanalle. Niin mä tein ku kortti lähti....käräjille joutui sit vasta talvella ja silloinhan on aikaa lusia kortittasanoi:miks se kausi ohi olisi
no kyllähän se teoriassa on... muutta ei sitä pärrää kortilla ajeta!![]()
Sillä ei oo mitään väliä mitä siihen rustaa syyksi, ainakaan oulussa. Kohdallani kävi niin, et ajoin oulussa ylinopeutta ja kortti pois, pitihän sieltä hesaan päästä, eli valitin sen piirin käräjäoikeuteen missä tapaus oli sattunut. Ensin kuitenkin tarviit päätöksen ajooikeuden menetyksestä, jonka määrää asuinpaikkakunnan poliisi (suosittelen ottamaan itse yhteyttä ja kertomaan kuinka kävi, pääset käsittelyyn nopeemmin), ja kun olet saanut päätöksen marssit sen kanssa tapahtuma paikkakunnan käräjäoikeuteen, täytät laput siellä ja he ilmoittavat heti paikkakuntasi poliisille, että olet valittanut päätöksestä ja saat näin korttisi takaisin.Miten perustelit käräjäoikeuteen kortin tarpeen vai tarvitsiko perustella? Näköjää on aika laidasta laitaan annettu ajokieltoja mut tietty tilanteetkin on ollu erilaisia.
Jep poliiseille, onkin ihan turha valittaa, oikea paikka on tapahtumapaikkakunnan käräjäoikeus. Itselläni syy oli, että vieraspaikkakunta ilman korttia ja mopo piti saada kotiin, riitti ainaskin oulussa syyksi.En oo ikinä saanu korttia takasi vaikka oon kovasti valittanu joka paikkaan. Kolmesti on ollu kuivumassa. Kuulemma pitää olla semmonen työ, tms. missä tarvii korttia jos haluaa sen takasi.![]()
Mutta kuka sitä kortilla ajaa...Mutta kummasti se rauhoittaa jos ei oo korttia.![]()
![]()
sanoi:väliaikaisella kortilla taisi olla sakkokiintiötä kaksi osumaa vuodessa tai kolme kahdessa vuodessa...
Just noin. Kaverilla kävi vaan huono tsäkä.Minä katson ohitustilanteessa liikennettä ja käännän kahvaa niin että pääsen varmasti ohi ennen kuin olen rekan keulakoristeena.
???ajokiellon rikkominen ei lisää tuomoita käräjillä joten ilman korttia kannattaa ajaa sitten norminopeuksia niin ei mitään ongelmaa...
On se vaan hyva ettei satu olemaan tuomarin viittaa niskassa. Jos meinaan eteen tulisi tuollainen valopaa ja pitaisi tuomiota alkaa jakelemaan niin kyseinen henkilo ei varmasti enaa ajelisi mopolla ennen elakeikaaSuurimmat illan aikana mitatut ajonopeudet olivat moottoripyörällä 70 kilometrin rajoitusalueella 190 kilometriä tunnissa ja 40 kilometrin rajoitusalueella 150 kilometriä tunnissa.
Jeppajee.. oiskohan aiheellista tulla joskus seuraamaan touhua vähä niinq "pelipaikalta" ennenkun saarnaa siittä kuinka joku bomberi vetää fittu eniten ja hytti pystys.. tottahan se on et vaarantaa miljoonien tummaihoisten lastenkin hengen ku jossain suoralla ajaa, jossa muunliikenteen osuus on todella olematonta.. menihän siin yks jagge (TM-50) ja pari muuta saman lafkan kulkinettä sinisine kuljettajineen.. tosin noikin vasta sen jälkeen ku "katsomossa" olleet siviilit olivat pelin puhaltaneet poikki ja kutsuneet "virkaveljet" paikalle tuomaan toimiston jonne iloisetOn se vaan hyva ettei satu olemaan tuomarin viittaa niskassa. Jos meinaan eteen tulisi tuollainen valopaa ja pitaisi tuomiota alkaa jakelemaan niin kyseinen henkilo ei varmasti enaa ajelisi mopolla ennen elakeikaaSuurimmat illan aikana mitatut ajonopeudet olivat moottoripyörällä 70 kilometrin rajoitusalueella 190 kilometriä tunnissa ja 40 kilometrin rajoitusalueella 150 kilometriä tunnissa.
........ ainakaan kortin kanssa. Uskon silti, etta namakin herkan kaasukaden omaavat jarjen jattilaiset valitettavasti selviavat tempustaan pelkilla sakoilla ja kortin menetyksella. Olisi varmaankin pitanyt osua jonkun onnettoman eteen ennen kuin vankeustuomioita alkaisi rapisemaan.![]()
Muistuu vaan mieleen ne eraiden kirjoittajien kovasti ihmettelemat (ehdolliset) vankeustuomiot torkeissa revitys tapauksissa ja vinkuminen siita kuinka yhteiskunta vainoaa motoristi raukkoja. Namakin kaverit olivat varmasti vaan testaamassa paljonko mopo kulkee ja heti ollaan pysayttelemassa vaikka ketaan ei ehtinyt edes viela kuolla.
Valista sita vaan ihmettelee sita kaksinaismoraalia mita niin monien kirjoittajien jutuista paistaa lapi. Manataan autoilijoita seka taivastellaan poliisin ja tuomioistuimen toimintaa, mutta kun mopoilija tekee jotain tosi typeraa niin vikaa haetaan heti muualta tai sitten todetaan vaan etta sattuuhan sita.
Vaikka se on varmasti melko pieni osa motoristeja jotka tekevat ne kaikkein holmoimmat jutut niin olen entista enemman vakuuttunut, etta meidan on turha odottaa minkaanlaista asenteiden muutosta mopoilijoita kohtaan viela todella pitkaan aikaan.
![]()
Jaa ei vai? Mistä sitten moinen käärmeenpituinen vuodatus ja törkeiden ylinopeuksien palvontaa lähentelevä puolustelu?Mut joo ajelkaas rauhallisesti ja hyvä kesää.. herneet nenään joillekin.. mut eipä oo mun rööreissä![]()