• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

15.4.2007 kimppa-ajelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Loistavia mutkia! Kiitos seurasta!! 399km oli mittarissa kun tulin kotiin
smile_org.gif

Kuvat tulee toivottavasti huomenna
smile_org.gif

...En tiedä .... Takanakki on aivan finaalissa...
Miten se nyt silleen
tounge.gif
Eihän gummi eilen ollut vielä edes sakkorajalla  
wink.gif
Määkin kävin eilen ajelulla. Lähtiessä kumissa oli vielä kuviota, mutta kun kotiin pääsin niin näky oli tälläinen: - kliks -. Italo hoihoi, missä se minun tilaama kumi viipyy?!?
Tutun näköinen ilmestys, mutta ei se uusi kumikaan autuaaksi tee..
sad_orig.gif

Omassa vaihdoin tasan viikko sitten diablo Corsan pois saman näköisenä.

Nyt eilen 1tkm myöhemmin kattelin Sportec M-1 kuvion syvyyttä ja totesin, että 3mm jäljellä! Uutena oli 5mm. Kaiken lisäksi suoraa tietä en ole kumilla ajanut juuri ollenkaan. Ehkä jokunen kiihdytys tullut, mutta kyllä noi kimppa-ajelut syö rengasta..
biggrin.gif

Jos tota vauhtia jatkuis kuluminen olisi renkaan ikä vielä toinen tuhat kilometriä. No, eiköhän se asetu kun profiili vähän loivenee.. Pääsee kuitenkin Z6:sen vetämään vanteelle ennen juhannusta varmaan..
Ei kukaan tarvii M-1:stä etukumia (120/70-17), taitaa toi Pirelli hoitaa tämän takarenkaan matkan vielä...

Nyt eilen 1tkm myöhemmin kattelin Sportec M-1 kuvion syvyyttä ja totesin, että 3mm jäljellä! Uutena oli 5mm. Kaiken lisäksi suoraa tietä en ole kumilla ajanut juuri ollenkaan. Ehkä jokunen kiihdytys tullut, mutta kyllä noi kimppa-ajelut syö rengasta..
biggrin.gif

Jos tota vauhtia jatkuis kuluminen olisi renkaan ikä vielä toinen tuhat kilometriä. No, eiköhän se asetu kun profiili vähän loivenee.. Pääsee kuitenkin Z6:sen vetämään vanteelle ennen juhannusta varmaan..
Ei kukaan tarvii M-1:stä etukumia (120/70-17), taitaa toi Pirelli hoitaa tämän takarenkaan matkan vielä...
Äläs nyt...mullakin on nyt alla 2tkm ja risat ajettu M-1:nen ja pintaa on 1mm (kulutusmerkillä ollaan). Ikipäivänä ei ole kulunut rengas näin nopeasti... tiet on kyllä karkeita, mut taitaa olla kumissakin "vikaa".

Jeh, kiitokset minunkin puolesta ennen kaikkea reissun vetäjälle joka oli kehittänyt noinkin mahtavan reitin! Mulle uusia teitä, ja ylipäätään eka mutkapätkälenkki pitkään, pitkään aikaan (ja talvea ei lasketa
biggrin.gif
) Kiitokset myös muille mukanaolijoille. Hienosti paimennettiin eksynyt lammaskin takaisin joukkoon kun huristelin sokeana risteyksen ohi
tounge.gif

Eipä kestä kiitellä, aika tylsäks olis varmaan menny jos olis toi lenkki pitäny käydä yksinään ajamassa. Ja mukavaa oli meikäläiselläkin, jopa siinä määrin että voin ehkä lähteä vielä joskus toistekin aukomaan tietä
tounge.gif
(tosin vastaavan reitin kaivaminen arkistosta voi vaatia jonkun verran työtä).

biggrin.gif

Äläs nyt...mullakin on nyt alla 2tkm ja risat ajettu M-1:nen ja pintaa on 1mm (kulutusmerkillä ollaan). Ikipäivänä ei ole kulunut rengas näin nopeasti... tiet on kyllä karkeita, mut taitaa olla kumissakin "vikaa".
Sitä mäkin ihmettelen, että ei tien karkeus voi kaikkea selittää. Eikä edes kaasukahva yksinään, varsinkin kun ei ole tullut suoraan ajettua.
Mun M-1:set otin Mynetmotosta vuoden alussa. Paistettu muistaakseni jossain viime syksynä tai kesän lopulla. Onneksi viisaana tilasin vielä Rodamotosta pari settiä z6:ia molempiin kyykkyihin.
No, vaimon Z4 takanen alkaa olla ehtoolla, joten kiepautan siihenkin hyllyssä olevan M-1:sen tässä välissä. Eli jos kuristetussa 6r:ssä se kestää sitten vaikka 8tkm, silloin vasta myönnän, että vikaa on kaasukahvassa..
biggrin.gif
Tai voihan se vika silti olla noissa mun ja Jensin renkaissa kun nehän on eri kokoa (190/50)....
tounge.gif

Kiitokset vielä minunkin puolesta letkan vetäjälle, peränpitäjälle ja kaikille siitä väliltä. Mukava reitti ja saipahan koko sunnuntaipäivän ajella upeassa säässä. Eipä olisi yksin tullut vedettyä noin pitkää lenkkiä, kiitokset siis seurasta.
Ensimmäistä kertaa olin porukassa ajamassa, taidanpa tulla uudestaankin.

Sitä mäkin ihmettelen, että ei tien karkeus voi kaikkea selittää. Eikä edes kaasukahva yksinään, varsinkin kun ei ole tullut suoraan ajettua.
No, vaimon Z4 takanen alkaa olla ehtoolla, joten kiepautan siihenkin hyllyssä olevan M-1:sen tässä välissä. Eli jos kuristetussa 6r:ssä se kestää sitten vaikka 8tkm, silloin vasta myönnän, että vikaa on kaasukahvassa..
biggrin.gif
  Tai voihan se vika silti olla noissa mun ja Jensin renkaissa kun nehän on eri kokoa (190/50)....
tounge.gif
Mä en kyllä myönnä (ikinä
tounge.gif
), että vikaa olis kuskissa. Mutkateitä vaan päristelty, paineita gummeissa vähintääkin riittävästi, ei ole burnailtu...
Muistaakseni myös Jassulla oli kokemuksia, että M-1:n kulutuskestävyys ei ole huippuluokkaa
omg.gif

tounge.gif
), että vikaa olis kuskissa. Mutkateitä vaan päristelty, paineita gummeissa vähintääkin riittävästi, ei ole burnailtu...
Savua nähty nousevan jensin M1:stä Porkkalassa eli huijasit
tounge.gif
.
**tanan jarru, eiku juudas... yritin vaan todistella et kumissa on vikaa kun se ei luista
biggrin.gif

Savu tuli pakoputkesta tai sulla oli vaan huurua suupertti täynnä
tounge.gif

tounge.gif
tounge.gif
.
**tanan jarru, eiku juudas... yritin vaan todistella et kumissa on vikaa kun se ei luista
biggrin.gif

tounge.gif
biggrin.gif

Mut mä en oo oikeasti polttanut yhtään - no, siis ehkä metrin kaverin pihaan kun yllytti, niin kiusaksi kurnautin vain puoli sekuntia
tounge.gif

Hyvinhän noi pitää, mutta ostopäätöstä tehdessäni lueskelin, että noilla vois matkapainoitteista ajoa jopa sen 6-8tkm päästä kun pyörä on kevyt ja ykspäällä kurvailee. Eihän se mikään matkarengas ole mutta...
bawling.gif

tounge.gif
tounge.gif
.
biggrin.gif

tounge.gif
Kyselin kyllä .orgin shopista tuollasta huurtumatonta visiiriä. Voisin kyllä vannoa nähneeni sinun renkaan savuavan, mutta ehkä se schuberth teki vaan temppujaan
tounge.gif
. Huomenna pitäisi olla uusi Diablo Corsa III:nen alla, joten meno pääsee taas jatkumaan. Toivotaan että tuo asfaltti vähän siloittuis ettei tartteis kumeja ihan yhtenään uusia.

Thessukkakin näytti olevan kumiostoksilla kun omani kävin hakemassa pois kuleksimasta.

Huomenna pitäisi olla uusi Diablo Corsa III:nen alla, joten meno pääsee taas jatkumaan. Toivotaan että tuo asfaltti vähän siloittuis ettei tartteis kumeja ihan yhtenään uusia.

Thessukkakin näytti olevan kumiostoksilla kun omani kävin hakemassa pois kuleksimasta.
Kevät se on kuminvaihtoaikaa... pitäis itekin käydä laittamassa misukat paikalle loppuviikosta. Löysikö Thessukka isot kumit, joissa riittävän paksu ja kestävä kulutuspinta
tounge.gif

Huomenna pitäisi olla uusi Diablo Corsa III:nen alla, joten meno pääsee taas jatkumaan. Toivotaan että tuo asfaltti vähän siloittuis ettei tartteis kumeja ihan yhtenään uusia.

Kevät se on kuminvaihtoaikaa... pitäis itekin käydä laittamassa misukat paikalle loppuviikosta. Löysikö Thessukka  isot kumit, joissa riittävän paksu ja kestävä kulutuspinta
tounge.gif
TUOSSA Yritän saada sitä auton konttiin.... On pitoa ja kestävyyttä,Perkele!..
No kyllä meni tilaukseen toi Misukan Pilotin 2-CT ..Ku kerta kehuvat....

tounge.gif
tounge.gif
.
biggrin.gif

tounge.gif
biggrin.gif

Mut mä en oo oikeasti polttanut yhtään - no, siis ehkä metrin kaverin pihaan kun yllytti, niin kiusaksi kurnautin vain puoli sekuntia
tounge.gif

Hyvinhän noi pitää, mutta ostopäätöstä tehdessäni lueskelin, että noilla vois matkapainoitteista ajoa jopa sen 6-8tkm päästä kun pyörä on kevyt ja ykspäällä kurvailee. Eihän se mikään matkarengas ole mutta...
bawling.gif
Ai kyykkyjen renkaat ovat NOIN lyhytikäisiä?
omg.gif
Ja että paljonkin pehmeämpiä kuin touringrenkaat? Minä ajoin 14000 km viime kesänä kilttiä matka-ajoa Siltakivillä wanhalla FJR:llä. No eivät olleet häävit. Liian kovat jopa touringkiin. Pidon kanssa kostealla kelillä selkeesti vaikeuksia, vaikka varovainen nynny olenkin. Ja tää ei ollut mikään p*rnojuttu!
biggrin.gif

Back