• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

147cm mitään toivoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilman muuta kannattaa ainakin kokeilla!! Customeista löytyy hyviä pelejä, joisa jalat ylettyy maahan.
062802moto_prv.gif

Kannattaiskos haaveilut haudata syvälle, kun mittaa on kertynyt itselle vain vajaat puolitoista metriä? Onko mitään toivoa päästä ajelemaan ensi kesänä?
confused_orig.gif
Ei muuta kun kokeilemaan vaan!
Mulla oli aikoinaan lapsuudesta tuttu mies , valitettavasti jo poistunut tältä motoristien maankamaralta
sad_orig.gif
, jolla ei ollut pituutta hirveesti päälle metrin.
Ei ollut pituus esteenä harrastukselle
062802moto_prv.gif

Hoksaakohan kukaan kainuusta päin ketä tarkoitan?

Kiitos hurjasti vastauksista  
smile_org.gif
..rohkasi kummasti tätä haaveilua  
tounge.gif

..toinen ongelma jota olen miettinyt, että eikös autokouluissa ole yleensä aika korkeita katuenduroita harjoituspyörinä. Osaako joku kertoa turkulaisista kouluista, joissa oli jotain hiukan sopivampaa?

En kyllä suostu jättämään ensikesääkin taas väliin tämän pohtimisen takia! Nyt se kortti tulee taskuun ja ajettava alle, vaikka väkisin!  
inlove.gif
Niin ja tuosta haaveilusta kannattaa laittaa asiaa eteenpäin ja vireille vaan. Ensi kesä on yllättävän lähellä....

Joo kokeilemaan vaan. Itse olen 158,5 cm ja aion tässä rauhassa tutkailla eri vaihtoehtoja ennen ostopäätöksen tekemistä. Ei ole mitään järkeä hankkia sellaista jonka kanssa en omin voimin pärjää.
Olipa hyvin sanottu
biggrin.gif
Ilmanmuuta tosiaan pitää itse pystyä käsittelemään pyörää oli ylä-tai alamäki,muuten voi sattua
wink.gif
Sun kokosenas lähtisin liikkeelle 250 Viragosta,siinä ei ole mitään paljoa
biggrin.gif

No, mulle on pituutta kertynyt huimat puolitoista metriä..  
bowdown.gif

Harrastuksen aloitin customilla, Intruder, joka oli matala ja kevyt. Elikkäs hyvä harjoittelupyörä. (Jouduin ajamaan autokoulun omalla pyörällä, ku ei yltäny autokoulun pyöristä ku vain toinen jalka maahan..)
Tällä hetkellä kulkupelinä on Bandit 600S, "madallettuna", ja varpaat yltää maahan. Suurempia ongelmia en ole kohdannut,  täytyy vaan katsoa mihin pyöränsä jättää, ettei joudu lykkimään ylämäkeen, siinä kohtaa meinaa naisiset voimat loppua kesken..
biggrin.gif

Mulla oli aikoinaan lapsuudesta tuttu mies , valitettavasti jo poistunut tältä motoristien maankamaralta
sad_orig.gif
, jolla ei ollut pituutta hirveesti päälle metrin.
Ettet vaan Tolosen Ykästä kirjoittaisi, tuli aikoinaan pyörittyä samoissa porukoissa aika paljon.
Kyllähän minä Ykää tarkoitin! Hienoa kun tuli vastaus mitä odotinkin!
Ykä oli tosi tunnettu motoristi...
Joka vuosi on Ykän muistoajelu
062802moto_prv.gif

Oletko ollut paikalla?
Uskallatko kertoa mistä päin olet?

062802moto_prv.gif

Oletko ollut paikalla?
Joensuusta olen ja en ole käynyt Ykän muistoajoissa, millois ne on.
Onhan sitä Ykästä aika monta muistoa vuosien varrelta. Tapasin miehen ensimmäisen kerran joskus 77-78 ja viimeisen kerrran Kirjavassa muutama vuosi sitten.

bowdown.gif

Harrastuksen aloitin customilla, Intruder, joka oli matala ja kevyt. Elikkäs hyvä harjoittelupyörä. (Jouduin ajamaan autokoulun omalla pyörällä, ku ei yltäny autokoulun pyöristä ku vain toinen jalka maahan..)
Tällä hetkellä kulkupelinä on Bandit 600S, "madallettuna", ja varpaat yltää maahan. Suurempia ongelmia en ole kohdannut, täytyy vaan katsoa mihin pyöränsä jättää, ettei joudu lykkimään ylämäkeen, siinä kohtaa meinaa naisiset voimat loppua kesken..
biggrin.gif
Ihanaa kuultavaa!
smile_org.gif

Talvi taitaa siis mennä ilmoituksia katsellen ja keväällä sitten heti kouluun!
inlove.gif

Tuttava, lyhyenläntä sellainen vaihtoi pyöränsä, ja päätyi RT- bemariin. Kysyi kauppiaalta, mitä tämä voisi tehdä, kun eivät jalat yllä kunnolla maahan,vaikka koeajopyörässä ylsivät. Kun kerran tuohet oli taskussa, kauppias tuumasi aitopohjalaiseen tapaan, että ei ole minun vikani, että sä olet tuollaanen tynkä. Kotiin päästyään asiakas naputteli reklamaation Saksaan. Ovat siellä aika tarkkoja jakelutiestään ja jälleenmyyjistään. Sen jälkeen järjestyi matalampaa penkkiä ynnä muuta ratkaisua yllättävän helposti. - Eli myyjän suuntaan vaan reippaasti painetta. Joku sen pyörän sulle kuitenkin myy. Veikkaan, että se, joka parhaiten palvelee.

062802moto_prv.gif

Oletko ollut paikalla?
Joensuusta olen ja en ole käynyt Ykän muistoajoissa, millois ne on.
Onhan sitä Ykästä aika monta muistoa vuosien varrelta. Tapasin miehen ensimmäisen kerran joskus 77-78 ja viimeisen kerrran Kirjavassa muutama vuosi sitten.
Keväisin aina vapun jälkeen Vaalan shelliltä on starttaus!
Ens keväänä olisi tarkoitus lähteä ajamaan...
Tervetuloa sinne vaan
062802moto_prv.gif

Tervetuloa sinne vaan  
062802moto_prv.gif
Saattaihihan lähteä mukaan jos olisi Kajaanissa käymässä niitä aikoja. Eikös se Ykän ralliliivi ole siellä Vaalan Shellillä seinällä. Ykähan asusteli jonkin aikaa siellä Shellin (tai Essohan se taisi silloin olla) asunto-osassa.

Pikku juttu Ykästä (en tiedä onko totta mutta itse hän sen kertoi) Kajaanin ajoilta.
Oli Ykä ollut pienellä juhlimisreissulla ja oli vähän päässyt väsähtämään. Tuttu konstaapeli oli napannut kaverin olkapäälle ja lähtenyt kantamaan turvaan niin eikö ollut kohta kuulunut laulu: Maan korvessa kulkevi lapsosen tie mutta ihana enkeli häntä kotio vie...

Oletkos itse mistä päin? Jos vaikka satuttas tuntemaan.

Tervetuloa sinne vaan
062802moto_prv.gif
Saattaihihan lähteä mukaan jos olisi Kajaanissa käymässä niitä aikoja. Eikös se Ykän ralliliivi ole siellä Vaalan Shellillä seinällä. Ykähan asusteli jonkin aikaa siellä Shellin (tai Essohan se taisi silloin olla) asunto-osassa.

Pikku juttu Ykästä (en tiedä onko totta mutta itse hän sen kertoi) Kajaanin ajoilta.
Oli Ykä ollut pienellä juhlimisreissulla ja oli vähän päässyt väsähtämään. Tuttu konstaapeli oli napannut kaverin olkapäälle ja lähtenyt kantamaan turvaan niin eikö ollut kohta kuulunut laulu: Maan korvessa kulkevi lapsosen tie mutta ihana enkeli häntä kotio vie...

Oletkos itse mistä päin? Jos vaikka satuttas tuntemaan.
Taitaa olla liivi shellin seinällä
smile_org.gif

Itse olen Vaalasta lähtöisin ja Ouluun olen muuttanut vuonna 1989..
Eikös Ykällä ollut velipoika nimeltä Topi? Tässä rupesin ihan muisteleen , kun Topi asui 1970 luvulla meidän naapurissa, vaalassa sillankupeessa... Tosin itte olin silloin vasta alta kymmenen vanha!

hyppäät valoissa maahan pyörän päältä, eräs lyhytkasvuinen mp-mekaanikko on kuulemma tällaista harrastanut koeajolla, turun suunnalta, kuka tunnistaa, mp-salosella töissä.

toivoahan on aivan turha menettää,sillä ainakin hondan 600:seen saa todella hyvät madalluspalikat
nythän sinulla on koko talvi aikaa kysellä
sport05.gif
,ja muistaakseni MP1 järvenpäässä asensi nää palikat yhden naisen Hondaan

bowdown.gif

Tällä hetkellä kulkupelinä on Bandit 600S, "madallettuna", ja varpaat yltää maahan. Suurempia ongelmia en ole kohdannut,  täytyy vaan katsoa mihin pyöränsä jättää, ettei joudu lykkimään ylämäkeen, siinä kohtaa meinaa naisiset voimat loppua kesken..
biggrin.gif
pitikö tuolle intikalle tehdä joku katsastus harjoittelupyöräksi, enne kuin sait ajaa sillä??
confused_orig.gif

Evopuolisolla on vastaava ongelma, kun ei yllä jalat maahan autokoulun pyörässä.
nixweiss.gif

bowdown.gif

biggrin.gif
pitikö tuolle intikalle tehdä joku katsastus harjoittelupyöräksi, enne kuin sait ajaa sillä??  
confused_orig.gif

Evopuolisolla on vastaava ongelma, kun ei yllä jalat maahan autokoulun pyörässä.  
nixweiss.gif

Juu. Piti käydä "katsastamassa" = kävin näyttässä sitä harjoituskolmion kanssa katsastuskonttorilla, jossa setä vilkaisi pyörää pihalla ja sanoi ok. Maksu tuosta kyllä perittiin, en nyt muista kuinka paljon..  
biggrin.gif

Lähinnä vaikutti rahastukselta..
mad.gif

Serkku poika ajeli edellisen kesän skootterilla (250 cc) ja innostui ostamaan moottoripyörän. Kaverilla on mittaa n. 155cm ja ajelee Honda CBR 600F. Pyörään laitettiin madallussarja ja penkistä "höylättiin" toppausta pois. Niin johan alkas homma toimiin. Mutta pyöriä kokeilemalla kannattaa aloittaa (eli ottaa ns. kylmät tyypit). Tsemppiä!

Back