• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

12r hukkapätkälle ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
MotOrg ry jäsen
Tässä jo hyvissä ajoin tutkailen pyörävaihtoehtoja ensi syksynä tapahtuvaan vaihtoon, yksi vaihtoehdoista ajatuksissa olisi kawan 12r.

Mieleeni tuli vaan että onko kaikki 12r-kuskit 2 metrisiä ja yli 100 kiloisia korstoja vai löytyykö orgin mäyräkoirailijoista pienempiäkin tyyppejä? Mietiskelin vaan että mitenköhän kankea peli tuo iso kawa on tällaiselle 170cm/65kg hukkapätkälle.

Koeajollahan tuo selviää sitten kesällä mutta ajattelin hieman tehdä taustatutkimusta ensin
smile_org.gif

Jokainenhan tietää itse millaisen pyörän haluaa mutta kyllä tuo 12r on sen verran korkea että saat kunnolla varvistaa että yltäät maahan -> parkkipaikka siirtely on hankalaa/ alamäessä liikennevaloissa on tukalaa tai jos sattuu olemaan liukas suojatie alla.

Tuohon tietenkin lisätään vielä se että pyörä ei ole keijukainen.

Toki pyörää saa varmasti laskettua ja kaikki selviää KOKEILEMALLA
tounge.gif

Eipä varmaan täällä kukaan voi sanoa varmuudella sopiiko pyörä sinun mittoihin.

Eikös tuo ole aika helppo madaltaa kun takana on ne 'koiranluut'. Ja lienee noita aika paljon madallettukin, jotta on helpompi kiihdytellä.

Jokainenhan tietää itse millaisen pyörän haluaa mutta kyllä tuo 12r on sen verran korkea että saat kunnolla varvistaa että yltäät maahan -> parkkipaikka siirtely on hankalaa/ alamäessä liikennevaloissa on tukalaa tai jos sattuu olemaan liukas suojatie alla.
Nojoo, korkeus on suhteellista. Esim kaverin Busa on matalampi selkeästi istuinkorkeudeltaan kuin mun 600cc Thundercat - omassa saan varvistaa jo nyt ja kaverin fillarissa yltää kantapäätkin maahan
smile_org.gif
Myöskin esim Busassa tuo painopiste on selkeästi matalammalla kuin thundercatissa joten sen pystyssä piteleminenkin on helpompaa - 12r:stä mulla ei ole vielä kokemuksia...

sanoi:
Tuohon tietenkin lisätään vielä se että pyörä ei ole keijukainen.
Jeps, taitaa painaa 50 kg enemmän kuin mun nykyinen.

sanoi:
Toki pyörää saa varmasti laskettua ja kaikki selviää KOKEILEMALLA
tounge.gif

Eipä varmaan täällä kukaan voi sanoa varmuudella sopiiko pyörä sinun mittoihin.
Kuten ekassa viestissä sanoin niin kaikki selviää vasta kokeilemalla, kyllä mä tuon tiedän
smile_org.gif
Ajattelin vaan kysellä porukalta kokemuksia kun noihin koeajokeleihin on vielä hieman aikaa ja jotenkin "hyödyksi" voi koittaa käyttää tätä hukka-aikaa
smile_org.gif

ite olen persjalakanen, selekä on suht pitkä, käet lyhyet ja paksut. senkin takia meinasin koirienluita asentaa omaan 12ärrääni, kyytiinmenemiset ja tulemiset olisivat vähemmän akrobaattisia suorituksia.

vakiona koiranluiden pituudet ova A-mallisissa tusinoissa 183 mm ja teetän 190 mm pitkät, joilla persiö pitäisi laskeutuman pari-kolme senttiä, joka riittänee tässä tapuksessa.

oma kokonaispituus aamusella vain 175 senttiä. jalat ovat varmaan kuuluneet 150 senttiselle alunperin.

12r on siitäkin mukawa saki, että istuma-asento ja kabiini ovat tilavat.

juu itte jus kyseisissä mitoissa ja munkin edelline oli myös n:50kg kevyempi(zx-6r) joten 12r on aluksi tosi kankea ja raskas ajettava mutta, rupeaa istumaan lapasiin kun saa kilometrejä taakse.
Minulla kyllä yltää jalat maahan paikallaan mutta siirtely on työlästä,vähän pitemmät jalat kyllä helpottaisivat.
jos haet reissupyörää yksinajeluille 12r on oikea valinta mielestäni.
kate suojaa matalampaa kuljettajaa todella hyvin istumaasento ja penkki hyvät ei paikat puudu vaikka ajaa tankillisen yhteen kyytiin.
Kyytiläiselle takajalkatapit ovat pyörän muihin tiloihin nähden melko korkealla mutta,tilat muuten hyvät(morsmaikun mielipide).
Moottori sairaan mahtava!! tehoa ja vääntöä mukavasti alkaen 6000r/min.

12r on tosi kankea ja raskas ajettava.
Minulla kyllä yltää jalat maahan paikallaan mutta siirtely on työlästä,vähän pitemmät jalat kyllä helpottaisivat.
Kyytiläiselle takajalkatapit ovat pyörän muihin tiloihin nähden melko korkealla mutta,tilat muuten hyvät.
No joo Jassu,näin lyhyenläntä kun olen itsekkin niin noi 'vaivat' mitkä tässä topicissa tulee 12r osalle......
Niitä EI tule busassa.....
biggrin.gif

Kannattaa testata!!Suosittelen.
062802moto_prv.gif

kate suojaa matalampaa kuljettajaa todella hyvin istumaasento ja penkki hyvät ei paikat puudu vaikka ajaa tankillisen yhteen kyytiin.
No siis haen sporttista reissupyörää kahdelle hengelle, pyörä kun on meille se ainoa kulkuväline kesäisin ja emännän kanssa tulee matkaa taitettua.

Jos Yamaha valmistaisi vielä Thunderacea niin valinta olisi selkeä, mutta kun ei niin pitää etsiä muualta. Olen katsellut Bmw:n uutta sporttia (k 1200s) ja sitten 12r:ää - toki molemmat menen koeajamaan ensi kesänä
smile_org.gif
Voihan se olla että noi molemmat on mulle liian isoja ja etsin sitten jonkun pienemmän kikottimen meitin talouteen.

sanoi:
Kyytiläiselle takajalkatapit ovat pyörän muihin tiloihin nähden melko korkealla mutta,tilat muuten hyvät(morsmaikun mielipide).
Pystyykö kyytiläinen kuitenkin mukavasti tuossa matkustamaan ? Emäntä on 165 cm pätkä ettei hongankolistaja ole hänkään...

No joo Jassu,näin lyhyenläntä kun olen itsekkin niin noi 'vaivat' mitkä tässä topicissa tulee 12r osalle......
Niitä EI tule busassa.....
biggrin.gif

Kannattaa testata!!Suosittelen.
062802moto_prv.gif
Nojoo, busaakaan en ole unohtanut. Mutta kuitenkin mun mielestä pyörän pitää osua omaan silmään eli ulkonäölläkin on merkityksensä, busan keulaa rumempaa kyhäelmää sitten saakin etsiä
sad_orig.gif

Silti kannattaa koklata....todellakin...ajo-ominaisuuksien takia.
Olkoon nenä miten ruma mielestäsi...  
tounge.gif
biggrin.gif
et sitä nenää ajaessa paljoakaan tutkiskele....

Bemarin K1200S:ssään saa valinnaisvarusteena matalamman istuimen ilman lisähintaa. Matalammalla satulalla istuinkorkeus on 79cm, kun se normaalisti on 82cm. Lisäksi satula on etuosasta kapea, joten luulisi, että jalat ylettyy hyvin maahan. Pyörässä on painopiste alhaalla, joten voisi olla hyvä vaihtoehto. Ja oishan se reteetä nappia painamalla säätää jousitusta, kun otat emännän kyytiin.
wink.gif

Silti kannattaa koklata....todellakin...ajo-ominaisuuksien takia.
Olkoon nenä miten ruma mielestäsi...  
tounge.gif
biggrin.gif
Juuh, kaipa mä voisin vongata ensi kesänä joksikin päiväksi Xanthicilta bussin kokeiluun...

sanoi:
et sitä nenää ajaessa paljoakaan tutkiskele....
En niin mutta ei sekään kivaa oo jos parkissa olevaa kikotintaan saa hävetä ;)
Tarkoitatko siis lähinnä etulokasuojaa? Senhän voi vaihtaa tai modifioida. Keulan kate nimittäin on suorastaan kuvankaunis. Aika lähellä MV Agustan ideoita. Otapa lisää vaihtoehtoja mietittäväksi vaikka tuolta Enklannin ja Italian suunnalta. Ei tuu aika pitkäks funtsiessa
wink.gif

Itellä on yhtäaikaa mietinnän alla 999/S/R ja sen vanhemmat konstruktiot. (liikaa hintaa?) Samoin pitäis päättää, hommaako vanhan -00 kasikoneisen Jaggen vai -98 turbotun Maseratin vai minkä...
tounge.gif
(halvempia kuin tuo 999..) No eri asioita. Tai sitten vene.. HMMMM.. Tai ei mitään..

Bemarin K1200S:ssään saa valinnaisvarusteena matalamman istuimen ilman lisähintaa. Matalammalla satulalla istuinkorkeus on 79cm, kun se normaalisti on 82cm. Lisäksi satula on etuosasta kapea, joten luulisi, että jalat ylettyy hyvin maahan. Pyörässä on painopiste alhaalla, joten voisi olla hyvä vaihtoehto. Ja oishan se reteetä nappia painamalla säätää jousitusta, kun otat emännän kyytiin.
wink.gif
Jeps, kävin tuota koeistumassa messuilla ja oikein mukavalta näytti kaikinosin - ainoastaan tuo hinta hieman sylettää... 21400+900(kaksiväri)+1700e(jousitus) että näin, vaatimattomat 24000e...

Tarkoitatko siis lähinnä etulokasuojaa?
En vaan sitä etupäätä kokonaisuudessaan, lamppuvirityksiä jne...

sanoi:
Otapa lisää vaihtoehtoja mietittäväksi vaikka tuolta Enklannin ja Italian suunnalta. Ei tuu aika pitkäks funtsiessa
wink.gif
Trumppiakin ihmettelin messuilla mutta se speed fouri vai mikä nyt olikaan vaikutti kovin nuhaiselta ollakseen kiloinen. Italian suunnalta kaikkea muuta voi katella mutta Ducatit unohdan, se ducatin koliseva ääni on niin hirveän kuuloinen että huhhuh
smile_org.gif

Jeps, kävin tuota koeistumassa messuilla ja oikein mukavalta näytti kaikinosin - ainoastaan tuo hinta hieman sylettää... 21400+900(kaksiväri)+1700e(jousitus) että näin, vaatimattomat 24000e...
Bemarihan on tasan saman hintainen kuin 12r. Kawasian ohjehinnaston mukaan 12r:n ovh on samaiset 21.400 €. Ja eiköhän siihen Kawaankin vähän viritysosia tarvita.

kylläpäs täällä kovasti jokainen tyrkyttää omaa merkkiään...hirvee hätä jos joku ostaakin kawan
wink.gif
kyllähän toi 12:nen on varmaan aivan omaa luokkaansa verrattuna johon bemuun tai italoviritykseen
cool.gif

musabusa on meikäläiselle liian ahdas ja liian rumanrumio. joskus kokeillu. ja jää zx12r kawalle kaikilla vaihteilla kiihdytettäessä yli 5000 rpm:n. alle viien tonnin tosin on vääntävämpi se bussi.

jos siinä olisi edes tusinan ulkonäköä ja väljempi istuma-asento, niin mikä ettei voisi ajatella, tai no, olen tyytyvänen toiseen japanilaismerkkiin, tekee laivoja, junia, tunneliporakoneita, avaruusraketteja, satelliitteja, lentokoneita, lentsikoiden osia, siltoja, maansiirtokoneita ym. ja ylijäävistä osista moottoripyöriä.

muuten, maitotehtaanrobottejakin tekee kawasaki. riihimäellä tjskn oli moinen, kerran uutisissa näin, maitoa purkitettiin kawasakilla.

huisaa.

musabusa on meikäläiselle liian ahdas ja liian rumanrumio. joskus kokeillu. ja jää zx12r kawalle kaikilla vaihteilla kiihdytettäessä yli 5000 rpm:n. alle viien tonnin tosin on vääntävämpi se bussi.

jos siinä olisi edes tusinan ulkonäköä ja väljempi istuma-asento, niin mikä ettei voisi ajatella, tai no, olen tyytyvänen toiseen japanilaismerkkiin, tekee laivoja, junia, tunneliporakoneita, avaruusraketteja, satelliitteja, lentokoneita, lentsikoiden osia, siltoja, maansiirtokoneita ym. ja ylijäävistä osista moottoripyöriä.

muuten, maitotehtaanrobottejakin tekee kawasaki. riihimäellä tjskn oli moinen, kerran uutisissa näin, maitoa purkitettiin kawasakilla.

huisaa.
Äläkä unohda Kawasaki nimistä kaupunkia japaninmaasta
biggrin.gif

Bemarihan on tasan saman hintainen kuin 12r. Kawasian ohjehinnaston mukaan 12r:n ovh on samaiset 21.400 €. Ja eiköhän siihen Kawaankin vähän viritysosia tarvita.
Totta turiset, mutta kawan eduksi lasketaan tällä hetkellä tilanne että niitä saa käytettynäkin. Mitään ikivanhaa rassia en oo suunnittelemassa, 1-2 v vanhaa ehkä max jos en uuteen sorru
smile_org.gif
Pari vuotta vanhassa ei tarvis käytellä pyörää merkkikorjaamolla takuun raukeamisen pelossa...

Vakiona ei pyörää voi ajella, vähintään siihen pitää slipari lykätä ja varmaan säätöaskia kaivataan sen jälkeen ruiskullekin...

musabusa on meikäläiselle liian ahdas ja liian rumanrumio. joskus kokeillu.
Mulla taitaa ongelma olla juuri toisinpäin, eli toisessa tilat saattavat olla tälläiselle kääpiölle liian väljät
smile_org.gif

sanoi:
jos siinä olisi edes tusinan ulkonäköä ja väljempi istuma-asento, niin mikä ettei voisi ajatella
Niinpä, toisaalta kaipa siihen helvetin rumaan keulaankin tottuis ajan kanssa
smile_org.gif

Back