• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100xx + laser hotcam sliparit + pc

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Do-diin, nyt sitten osui XX:stä kuva silmiin googlatessa, joka nosti fibat slipareiden laittoon. Tässä kuva:
http://www.ambi-bike.de/auspuff/laser/laser_img/honda/cbr1100xx.jpg

Kokoajan on ollut ongelmana se, ettei ole viitsinyt laittaa 4:2:1 koko putkistoa kiinni, koska mielestäni "tupla" putkisto vain kuuluu XX:ään ja ilman sitä, on sen perä hieman nakun näköinen. Nyt kuitenkin suureksi yllätykseksi, tuo laserin hotcamin muotoilu slipareissa (ei ovaali vaan toi hieman kolmion mallinen) tekee tuplaputkistosta todella siistin näköisen
biggrin.gif
Erimieltäkin saa olla ;)

Kysymys lähinnä kuuluu, miten sliparit vaikuttaa pyörän tehoihin ja ennankaikkea, tarvitseeko pyörä slipareiden laitoin jälkeen PowerCommaderia kaveriksi? Onko PC:stä hyötyä tuollaisessa vai vaatiiko PC koko putkiston, jotta siitä saa hyödyt irti?

Hieman sekava threadi mutta niin on tällä kuskilla pääkin
biggrin.gif
Kohta lumet sulaa ja tällaiset kuvat pistää pään sekaisin!
062802jumpie_prv.gif

ps: Jos jollainen on kokemuksia noista laserin vehkeistä, dymo käppyröitä yms. niin jakakaa tietoa!

Kyllä siihen kannattaa slipareillakin se PC pistää ja säätää penkissä.
Sillä PC:llä saadaan tasaisempi teho/vääntö käyrä.
Pyörän luonne muuttuu yllättävän paljon kierrosten alapäähän tulleen väännön takia.
biggrin.gif

Minulla oli -04 Blackbird ja siinä kiinni Laserin Duo-tech -sliparit. Kone tuntui säätyvän itsestään tai sitten mitään ei putkien osalta tapahtunut. Ääni muuttui kyllä miehekkäämmäksi. Eli slipareiden takia ei kannata säätää. Mutta jos haluat tutkia miten kone käyttäytyy ja tehdä muutoksia esim. ajotapaasi ajatellen niin siitä vaan.

Minulla oli -04 Blackbird ja siinä kiinni Laserin Duo-tech -sliparit. Kone tuntui säätyvän itsestään tai sitten mitään ei putkien osalta tapahtunut. Ääni muuttui kyllä miehekkäämmäksi. Eli slipareiden takia ei kannata säätää. Mutta jos haluat tutkia miten kone käyttäytyy ja tehdä muutoksia esim. ajotapaasi ajatellen niin siitä vaan.
Kyllä vaan kannattaa. Säädettynä niistä saa vasta hyödyn irti! Jopa vakioröörillä siitä tulee parempi jos sen säätää optimiin tehon ja herkkyyden kannalta. Tehtaalta ne ei tule niin säädettyinä, vaan kriteerit ovat muut.

Ei keneltäkään sattui löytymään mitään "kappyröitä" tuollaisesta kokoonpanosta, jotta pääsisi näkemään miten se vaikuttaa pyörään?

Nyt on laitettu tiedustelu Allright:lle että saako titanium slipareita Laserilta, ensi viikolla pitäisi selvitä
062802jumpie_prv.gif

Kyllä vaan kannattaa. Säädettynä niistä saa vasta hyödyn irti! Jopa vakioröörillä siitä tulee parempi jos sen säätää optimiin tehon ja herkkyyden kannalta. Tehtaalta ne ei tule niin säädettyinä, vaan kriteerit ovat muut.
En näe syytä säätämiselle pelkkien slipareiden takia. Kahden prosentin teholisäys matkapyörässä ei varmasti ole oleellinen asia. Tosiaan se seikka, miten käytät pyörää ja sitä kautta vääntö/teho oikeilla paikoilla tuottaa varmasti suurimman mielihyvän ja se on riittävä syy säädättää kone kohdalleen. Säätö voisi tehdä hyvää monille pyörille aivan vakionakin, jotta homma pelittäisi...
biggrin.gif

Ite en varmana laittais pelkän sliparin takia noita PC hässäköitä. Olkoonkin että se toisi 2hv lisää jonnekkin jne jne. Minusta jos ostelee kaikki hilut vain sliparin vaihdon takia, olis sama vetää koko huilut kehiin ja se OIKEA hyöty irti paketista. NÄIN
cool.gif

mulla oli SP-1:ssä samanlaiset..ilman sisähuiluja tietty. Ainakin siinä ne puhu "suht" mukavasti. Nyt ne makaa tallissa tarpeettomana..et kuka tarvii (vink,vink)

Joo, olen samaa mieltä, että tuplaputket olla pitää. Jotenkin vain istuu pyörään mukavasti.
Itselle tuli juuri toissapäivänä Yoshimurat tuplana. Malli on ns. soikea. Putket on mallia zyclone, (eli äänet ei niin kovat kuin race versioissa). Putken päästä katsottuna kyllä näkyy suoraan läpi!
Eilen sain paikolleen ja koneen tulille ensi kertaa tälle vuodelle, ulkonäkö mopossa ei ainakaan huononnu ja äänetkin on tosi muhkeat!!

Näin se on että XX näyttää jotenkin nilkkuttavalta jos putkia on vain yks. Mun silmä ei ainakaan ole tottunut...
omg.gif

Niimpä, toi tuplaputkimaisuus vaan kuuluu niin olennaisesti tuohon pyörään. Välillä oon miettinyt heh, heh, että pitääkö vaihtaa pyörää sellaiseen, jossa on vakionakin 4:2:1 niin ei olis ongelmia tehoputkia/slipareiden valinnassa
crazy.gif

Niimpä, toi tuplaputkimaisuus vaan kuuluu niin olennaisesti tuohon pyörään. Välillä oon miettinyt heh, heh, että pitääkö vaihtaa pyörää sellaiseen, jossa on vakionakin 4:2:1 niin ei olis ongelmia tehoputkia/slipareiden valinnassa  
crazy.gif
Niin, minä aikas vankka tuplaputkien kannattaja muutenkin. Omaan fasuun on myös siis tulossa ylösvedetyt tuplat, eli ei se "ongelma" pyörän vaihdolla välttämättä parane...
wink.gif

Back