• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1100XX (Blackbird)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FixxaH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
jarska sanoi:
Muistelisin että PCIII versio tarvii ulkopuolisen virtalähteen kun ottaa yhteyksiä tietsikalla ja syöttää karttoja sisään ja PCV ottaa virran usbin kautta, voin olla väärässäkin.

Kuulostaa järkevältä. Tuskin se mitään backup-virtaa tarvitsee?

Uteliaisuudesta, mikä putkisto tulee? Itsellä vähän samoja koiruuksia mielessä Yoshin kokoputkistolla plus suutinsatsilla..

Olis tarkoitus laittaa yoshimuran rs-3:een db-killeri ens kesäksi. Miten se tulee kiinni? Onko siinä joku kaulus mistä se porataan ja niitataan kiinni vai mitenkä?

pitää nyt kun talven aikana taas purkaa ja huoltaa x.n niin rasvata kaikki johto liitokset jos vaikka tuolla sateisella kesäisellä ajosäällä olisi ollut vaikutusta asiaan.
no lainaan itse itseäni:)-tankki pois ja pääsi käsiksi vaikka mihin taas ja mitäs löyty laturilta tuleva johto nippu jossa valkoinen liitin olipas lämmennyt ja lyöny varmaan kipinää jos olis enempi ajellu -12 kesällä niin jonnekin matkan varrellehan sitä olis jäänyt,pitää varmaan tutkia mikä tuon tekee kun pitäs olla päin vastoin kun noita hehkulamppuja vaihtelee ledeihin,vai:tyhmäminä:

Hemuli59 sanoi:
Ei nyt ihan tähän pakoputkien vaihtoon kysymykseni liity, mutta kysynpäs kuitenkin :)
Itellä on 2002 Bläkkäri ja siinä K&n:n suodatin, lieneekö joku vapaavirtaussuodatin, mutta ei orggis kuitenkaan, orggisputket on. Kulkee hyvin, mutta n. 123km/h tulee sellainen kuollut alue, jkolloin ei vastetta kaasuun heti, mutta sitten lähtee taas hyvin kulkemaan.
Kysymys kuuluukin, että olisko parempi laittaa orggissuodatin paikoilleen vai millaisia säätöjuttuja tarttis tehdä? Voiko ruiskukonetta/kaasareita mitenkään säätää ilman PowerCommanderia tms?

Kyllä tohon on lääke, eikä maksa kun muutaman kympin. Unohda kaikki noi viritykset ja putken vaihdot rahaa palaa eikä juuri kummoista vastinetta saa, tietty jos haluaa näplätä ja yrittää keksiä pyörän uudestaan niin sen sit toinen juttu.
Itellä vakio muuten paitsi yks osa lisätty/ muutettu, kulutus pysyy samana jos vain ajotapa pysyy samana. Ohitus kiihtyvyys paranee siten et jos 6 ajat ja lähet viihdyttämään niin kiihtyy samalla lailla jos vakiolla pudotat 4. Vääntö käyrä muuttuu keski alueella eniten, ei puudu missään vaiheessa. Parasta kyseisestä muutoksessa on se et voi kyykyttää ns vakiolla noita putkien vaihdolla ym virityksillä koplattuja mopoja.... Ja eikä maksa tosiaan kun muutaman kympin. Kaks päällä ja täysillä matkakamoilla ja kaiketi Alpeilla matkatessa hymyilyttää et kuinka ajo on vaivatonta kun mopo vääntää ja tehoon tulee ranneliikkeellä eikä tarvi vaihdella koko ajan. Motoksi tulee silloin, kutosella 30 - 300 km/h
Jos aihe kiinnostaa ota yhteyttä yv :llä

t Karitee

^Lataa puhelimen akku ja varaa sähköpostiin tilaa. Pian kaikki mp- tehtaat ympäri maailmaa soittelee sinulle ja kysyy neuvoa ko asiasta.

Tai sitten ne on itse keksineet välityssuhteen muuttamisen.

karitee sanoi:
Kyllä tohon on lääke, eikä maksa kun muutaman kympin. Unohda kaikki noi viritykset ja putken vaihdot rahaa palaa eikä juuri kummoista vastinetta saa, tietty jos haluaa näplätä ja yrittää keksiä pyörän uudestaan niin sen sit toinen juttu.
Itellä vakio muuten paitsi yks osa lisätty/ muutettu, kulutus pysyy samana jos vain ajotapa pysyy samana. Ohitus kiihtyvyys paranee siten et jos 6 ajat ja lähet viihdyttämään niin kiihtyy samalla lailla jos vakiolla pudotat 4. Vääntö käyrä muuttuu keski alueella eniten, ei puudu missään vaiheessa. Parasta kyseisestä muutoksessa on se et voi kyykyttää ns vakiolla noita putkien vaihdolla ym virityksillä koplattuja mopoja.... Ja eikä maksa tosiaan kun muutaman kympin. Kaks päällä ja täysillä matkakamoilla ja kaiketi Alpeilla matkatessa hymyilyttää et kuinka ajo on vaivatonta kun mopo vääntää ja tehoon tulee ranneliikkeellä eikä tarvi vaihdella koko ajan. Motoksi tulee silloin, kutosella 30 - 300 km/h
Jos aihe kiinnostaa ota yhteyttä yv :llä

t Karitee

Mikä blacbird kulkee vakiona/muutaman kympin osalla 300km/h? Siis todellista ei mitään mittarinopeuksia

Fleba sanoi:
Mikä blacbird kulkee vakiona/muutaman kympin osalla 300km/h? Siis todellista ei mitään mittarinopeuksia

Todennäköisesti sellainen "originaali" jossa on naurusatsi käytössä penkin alla.. On hyvä olla tiiviit liitokset ettei kuskiakin ala liikaa naurattaa. :)- Paitti ei sitäkään muutamalla kympillä saa ellei puhe ollut nelinumeroisista.. :blink:

K-Päkä sanoi:
Todennäköisesti sellainen "originaali" jossa on naurusatsi käytössä penkin alla.. On hyvä olla tiiviit liitokset ettei kuskiakin ala liikaa naurattaa. :)- Paitti ei sitäkään muutamalla kympillä saa ellei puhe ollut nelinumeroisista.. :blink:

Saa ne hassukaasut 3numeroisilla luvuilla suomestakin. Jenkeistä ite hommasin huomattavasti halvemmalla

vma sanoi:
^Lataa puhelimen akku ja varaa sähköpostiin tilaa. Pian kaikki mp- tehtaat ympäri maailmaa soittelee sinulle ja kysyy neuvoa ko asiasta.

Tai sitten ne on itse keksineet välityssuhteen muuttamisen.

Tuntuuhan se kyllä äkäsemmältä varmasti jos vaihtaa kevyemmän välityksen ja kulkee "lujempaa" kun mittari näyttää entistä enemmän pieleen :jippikaijee:

XX-xenon sanoi:
hassukaasut xx:ssä asennettuna..?

tuus näyttämään niitä miittiin heinäkuussa.. :thumbup:

Joo maili ja varttimailihommia varten enskesäksi asennan nitrous express 60005p sarjan.
Pitää järkätä vapaata niin pääsettä ihmetteleen :)

supaukko sanoi:
Olis tarkoitus laittaa yoshimuran rs-3:een db-killeri ens kesäksi. Miten se tulee kiinni? Onko siinä joku kaulus mistä se porataan ja niitataan kiinni vai mitenkä?

Killerissä on se kaulus ja et tarvitse poraa/niittejä.Kurkista sinne putken sisään;minulla on reiät "kuristuksen"(n.4cm putken sisällä) ylä- ja alaosassa.Killeri tulee kahdella pultilla siihen kiinni. PS.Kyllä sitä ääntä maailmaan mahtuu.

Joo näin mä vähän ounastelinkin, mutta kun putkessa ei ole mitään "kuristusta" tai mitään muutakaan holkkiosaa. Pelkkä suora putki. Ei se ääni mua haittaa mutta jos poliisia haittaa.. Ei todellakaan jaksais ruveta mihinkään katsastus/vaihtourakkaan. Onko muuten mitään hajua minkä verran tosta vois irrota desibelejä ku putkisto on 4-1 ja toi rs-3 ilman killeriä? Sisällä näkyy jotain jäänteitä verkosta ja villoista mutta aika riekaleiselta näyttää. Jos oikein ymmärsin ni ton ikäsen -97 (ja tyyppihyväksymättömän) rajat olis 103 dB +3 +5 = 111 dB. Onko toi paljon vai vähän, tarviiko sitä killeriä ruveta metsästämään?

supaukko sanoi:
Joo näin mä vähän ounastelinkin, mutta kun putkessa ei ole mitään "kuristusta" tai mitään muutakaan holkkiosaa. Pelkkä suora putki. Ei se ääni mua haittaa mutta jos poliisia haittaa.. Ei todellakaan jaksais ruveta mihinkään katsastus/vaihtourakkaan. Onko muuten mitään hajua minkä verran tosta vois irrota desibelejä ku putkisto on 4-1 ja toi rs-3 ilman killeriä? Sisällä näkyy jotain jäänteitä verkosta ja villoista mutta aika riekaleiselta näyttää. Jos oikein ymmärsin ni ton ikäsen -97 (ja tyyppihyväksymättömän) rajat olis 103 dB +3 +5 = 111 dB. Onko toi paljon vai vähän, tarviiko sitä killeriä ruveta metsästämään?

Mp poliisisetä tuumas viimekesänä mulle kun sakkoa kirjoitti "sulla ei näköjään oo killeri paikallaan. Ei oo mittari mukana enkä rupea mittauttaan mutta, yoshimuralla ei ole montaa putkea joka alittaa mölynormit näissä isoissa pyörissä. Ja tästä sun vehkeestä lähtis kilvet Varmasti kun ei oo killeriä." Mutisi db rajaksi jotain 104db tjsp.
Mulla yoshimura kokoränni ja mekkala kyllä kiitettävä ilman killeriä. 111db on kyl aika paljon minun käsittääkseni.

Paljonkohan se killeri vaimentaa? Lisääkö toi 4-1 putki mekkalaa verrattuna alkuperäiseen, vai mikä sen aiheuttaa? Mulla ei tolla äänellä tai huipputehollakaan ole väliä, haluun vaan ajella rauhassa ettei tarvi polliiseja murehtia.

supaukko sanoi:
Paljonkohan se killeri vaimentaa? Lisääkö toi 4-1 putki mekkalaa verrattuna alkuperäiseen, vai mikä sen aiheuttaa? Mulla ei tolla äänellä tai huipputehollakaan ole väliä, haluun vaan ajella rauhassa ettei tarvi polliiseja murehtia.

Killeri kun on paikallaan niin puutuu alakierroksilla vrt kun ajaa ilman. minullakun laittaa killerin paikalleen niin on kuin "pölynimuri" vrt kun on ilman. hmm minulla tuo pönttö on mallia "läpivirtaava" ainakin. vakiopöntössä esim on 2 vai 3 kammiota ja vähemmän suora reitti pöntön läpi. joten tuo malli läpivirtaava aiheuttaa varmastikin metelin. ja varmasi pakosarjakin aiheutaa osansa koska paksumpaa tavaraa kuin alkuperäinen.

Back