• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1098S ja R1 testi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Italialaiset testaa ehkä taas vedetty vähä kotiinpäin sama testi japanissa kuinkahan kävis.Ja vertailussahan pitäis olla suunnilleen samanhintaiset pyörät r1 sp-1 yamahalta.Tyypillistä italia touhua.

Nopea, suht´edullinen, luotettava, kestävä ja pestävä, kilparadoilla pärjännyt. Eksotiikkaahan tuo on.
On sulla määritelmät. Tuo sun määritelmä kuulosta enemmänkin persoonattomalta.  
tounge.gif
Juuri näin. Hyvä pyörä se R1 on varmasti, mutta kaukana eksotiikasta.

No kuitenkin, hintaansa nähden Yammulla kerkeää melko hyvin. Pitäisiköhän lehtienkien ruveta ottamaan testeihin uusi osio mukaan: Kierrosaika/hinta
Ei kai sillä hinnalla ole mitään merkitystä, kun pyöriä testataan ja verrataan. Ei se kalliimpi hinta huononna tai paranna pyörää. Ominaisuudet ne ratkaisee.

Arkikäytössä sitten noilla ratatesteillä ei ole juuri mitään arvoa, jos erot on tuota luokkaa.

Ostakaa vaan sellaiset pyörät, joista tykkäätte ja nautiskelkaa ajelusta.
062802moto_prv.gif
Tai niin minä ainakin teen ja ajelen hymyssä suin alitehoisella ja hieman eksoottisemmalla pyörällä. Niin ja ne äänet/tärinät
inlove.gif
.. on se hienoa tuntea moottorin käynti värinän ja pörinän kautta..

Sillä hinnallahan on just merkitystä rahalla saa rataajoon tarvittavat palikat jota ei japsipyörissä vakiona ole.

Mä en Ducateista mitään ymmärrä, mut koskahan japsipyöriin saadaan se ajanotto/analysointi -systeemi, mikä tos 1098S mallissa on. Ois mukava lisämauste rata-ajoo ajatellen.

Mä en Ducateista mitään ymmärrä, mut koskahan japsipyöriin saadaan se ajanotto/analysointi -systeemi, mikä tos 1098S mallissa on. Ois mukava lisämauste rata-ajoo ajatellen.
Kyllä se sitten joskus tulee, mutta ottaa aikansa. Jonkun pitää olla edistyksellinen ja edelläkävijä sekä uskaltaa ottaa tuotantoon uusia ratkaisuja. Ducati on tässä tapauksessa jälleen edellä ja mitenkään erityisemmin mainostamatta: Ducatilla on mielettömän hauska ajaa!

Hehehe...
biggrin.gif
tounge.gif

täytyy laittaa varmaan yhdessä tuumin Suzuki/Yamaha-sedille MP-messuilla terveisiä tuosta :-)
... tietty vois kaupasta raapaista samat vermeet ja asentaa ite ?

täytyy laittaa varmaan yhdessä tuumin Suzuki/Yamaha-sedille MP-messuilla terveisiä tuosta :-)
... tietty vois kaupasta raapaista samat vermeet ja asentaa ite ?
Nii-i. Jos pyörä maksaa kympin enemmän kun saman kokoluokan japskit, niin saahan tuolla rahalla jo japskiinkin melkosen läjän lisävermeitä
biggrin.gif
En tosin tiedä, onko yhtä hienoo analysointivermettä ees rahalla mahollista saada.

Jonkun pitää olla edistyksellinen ja edelläkävijä sekä uskaltaa ottaa tuotantoon uusia ratkaisuja.

Hehehe...
biggrin.gif
tounge.gif
Jotenkin tuon saman mainoslauseen voisi soveltaa myös erääseen saksalaiseen moottoripyörämerkkiin ja myös muutamaan japanilaiseen...

Tiettyihin muihin italialaisvalmisteisiin moottoripyöriin se ei kyllä sovellu
biggrin.gif

Kyllä on radalla ruuhkaa, kun kaikki on sinne menossa. Se on sitten enemmän miehestä kiinni kuin pyörästä, valmistusmaasta riippumatta.
Muistakaa ottaa suuret setelit mukaan kun menette kisoihin ajamaan,pienilla voit pyyhkiä, arvaa mitä.
biggrin.gif

Juuri näin. Hyvä pyörä se R1 on varmasti, mutta kaukana eksotiikasta.
Japan Inc tuotteet lienevät yhtä eksoottisia kuin Italy Inc tuotteetkin. Tai ehkä Japan Inc on Suomesta katsoen hieman eksoottisempi. Onhan se kauempana maantieteellisesti(see Jyrin eksotiikka selvennys).
tavallinen = vähemmän eksoottinen minun päässäni. Löytyy jaappanilastakin noita erikoisempia malleja, kuten SP1 håntalta. Vähemmän vaan noita tekevät, kun on jaappanilalaisilla raha mielessä ja suuret tuontantoerät..

tavallinen = vähemmän eksoottinen minun päässäni.
Ai tarkoitit siis harvinaista=vähän esiintyvää. No eihän se mitään eksoottista tarkoita. Onhan vanha mossekin nykyään Suomessa melko harvinainen.
ei ladojakaan enää nää? mihin ne kunnon kommarit on menneet? hä
Kyllä vasemmistoliittoon varmasti mahtuu. Soita sinne vaan, mikäli aate edelleen jyllää.

Vähän kummastuttaa tuo kommentointi japanilaisten lisävarustelusta. Eiköhän asia mene niin, että harva motoristi jaksaa alkaa vääntämään omaan pyöräänsä uutta etu- ja takapäätä, vaihtamaan jarruja parempiin keventämään titaniumosilla yms. Tottahan se on, että rahalla saa, mutta miksi vaivautua kun samaan rahaan saa valmiin.

Back