• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

1098R Bayliss tuli kotiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tyylikäs laite.

En ole varma, mutta luulen kultaisten vanteiden poistuneen tämän vuoden 1198R:stä. Ainakaan superbikeissa eivät enää aja kultaisilla kiekoilla. (tuon perus-r mallin värien kommentointiin liittyen)

Se on edelleen vuonna 2009 1098R ja messuilla Milanossa oli kullanväriset vanteet. Josain on huhuttu, että 1098R jää pois 2009 jälkeen ja tulisko sen jälkeen joku isomman muutoksen ssanut uuden sukupolven 1198R tai 1199R. En yhtään tiedä miten sellainen sopii SBK:n sääntöihin.

En oikein usko, että Desmosediciä saa Suomeen alle 70 k€, kun puntakin on jo vahvistunut ja Ruotsistakin tuotuna hinta tulee 80 k€ pintaan. Itse maksoin lähemmäs 80 kuin 75 kun piti maksaa verot pyörän myöhästyttyä niin paljon. Odotin siis 2 vuotta ja olen melkein kade kun nyt sen saisi odottamatta ja vielä halvalla valuuttakurssien takia. Kuitenkin globaalista lamasta huolimatta yllättävän vähän niitä on tarjolla ja ilman lamaa oikeilta pyörämiehiltä tuskin yhtään. Jotkut rikkaat myyvät pois kun pitää vaihtaa Ferraria. Kukaan keskitason varakas pyörämies, joka on sen säästänyt niin ei varmasti myy.

1098R oli alunperinkin 1199 cc. En tiedä onko vuoden 1098R:ssä ihan tarkasti ottaen mitään yhteistä 1198:n koneen kanssa. Sylinterin poraus ja isku ovat samat mitat, mutta epäilen että siihen jää. Kampiakselin lämpökäsittely, kiertokanget, kannet, lohkot, vaihdelaatikko, nokat, moottorinohjaus, jne. varmaan lähes kaikki on erilaista. Varmasti 1198 koneesta saa vähällä rahalla tehokkaammankin kuin 1098R:n, mutta jo alkuperäisenä lähempänä kuin koskaan kisapeli jo alkuperäisenä kiehtoi minua. Enkä niin välitä huipputehosta kun sitä oli jo 1098:ssakin tarpeeksi. Toisaalta tehoon tottuu ja sitä ei ole koskaan liikaa. Mielellään olisin tietysti ottanut painekeulan ja kaikki katteet hiilikuidusta niinkuin Desmosedicissä.

Toi mallimerkintä poikkee todellisesta..sitä vaan kummastelin en muuta.
smile_org.gif

Kyllä ne nämäkin mikkoylin pyörät on yhteisestä kassata pois, miettikääpä sitä urpot! Itse sain suhteellisen dorkan maineen kun ostin ovh 85k€ euron auton suunnilleen viimeisillä irtonaisilla rahoillani joitakin vuosia sitten. Ei muuten ole edelleenkään kaduttanut päivääkään vaikka arvosta on hävinnyt puolet pois! Kerran täällä vaan ollaan ja jos samat kiksit saisi vaikka lasi maljakoista niin harraistaisin sitten niitä vaikka niillä viimeisilläni rahoillani! Ihailen kyllä ehdottomasti kyseisen herran paneutumista näihin kauniisiin italialaisiin "naisiin". Olisi hieno tulla joskus ohimennessä kylään ihan pelkästään saamaan silmälle ruokaa, ei niitä tarvitsisi edes käynnistää
bowdown.gif

Kyllä ne nämäkin mikkoylin pyörät on yhteisestä kassata pois, miettikääpä sitä urpot! Itse sain suhteellisen dorkan maineen kun ostin ovh 85k€ euron auton suunnilleen viimeisillä irtonaisilla rahoillani joitakin vuosia sitten. Ei muuten ole edelleenkään kaduttanut päivääkään vaikka arvosta on hävinnyt puolet pois! Kerran täällä vaan ollaan ja jos samat kiksit saisi vaikka lasi maljakoista niin harraistaisin sitten niitä vaikka niillä viimeisilläni rahoillani! Ihailen kyllä ehdottomasti kyseisen herran paneutumista näihin kauniisiin italialaisiin "naisiin". Olisi hieno tulla joskus ohimennessä kylään ihan pelkästään saamaan silmälle ruokaa, ei niitä tarvitsisi edes käynnistää
bowdown.gif
Mulla ei ole ainakaan mitään sitä vastaan mitä kukin tekee OMILLA rahoillaan mutta nää liliukset joiden palkat kanavoituu veromarkoista ja minkä vielä moni hyväksyy ym  
033102ass_1_prv.gif
mutta se siitä

Mikä niissä kultaisissa vanteissa niin pahasti tökkii. Johtuuko se siitä, että joutuu kantamaan kultaista sormusta sormessa vasten tahtoaan, vai siitä, että ketjurasva ei näy mustassa vanteessa.
Ostin -85 keväällä uuden Mike Hailwood replikan, jossa on kullan väriset vanteet. Sen ovh. oli 64,900 mk. Tonniset Nipponit maksoivat n. 42,000-45,000 mk., muistini mukaan.
Minulla oli onneksi ymmärtäväinen työnantaja, joka antoi minun olla töissä kahden vuoden kesälomat, mikä mahdollisti minun maksaa velkani pankkiin.
Kulta maksaa.
t. lato

bowdown.gif
Elämä on lyhyt, mutta sen voi elää leveästi.
033102beer_1_prv.gif

Mikä niissä kultaisissa vanteissa niin pahasti tökkii. Johtuuko se siitä, että joutuu kantamaan kultaista sormusta sormessa vasten tahtoaan, vai siitä, että ketjurasva ei näy mustassa vanteessa.
Nimenomaan ketjurasva, mutta en tykkää muunkaan värisistä kuin mustista, kromatuista tai alumiinin värisistä. Crosseissakin mulla on mustat kaikissa paitsi Hondassa kun se on sen ajan luomuksia kun vanteet oli niklatut tai alumiinin väriset. Musta väri tekee race- vaikutelman. Eniten inhoan valkoisia vanteita. Tämähän on täysin makuasia.
Customeissakaan en enää tykkää 240-280 renkaista. Se on vähän sama kuin liian leveäperseinen nainen. Kiehtoohan sekin aikansa, mutta pian tuntuu että kapeampi riittää ja pyörään sopiva on 180-200. Enskakin näyttää paremmalta jo 110 piikkirenkaalla kuin 140.
Mike Hailwood replica on hieno.
Eipä ole näkynyt MV Agustalta replicoita.

Pakko tulla ampumaan hieman puskasta, tähän threadiin, mutta:

a) Mikkoyli. Vilpittömät onnitteluni uuden hienon motskarin johdosta. On tosiaan kadehdittavan hienoja pelejä teikäläisellä ja kaikinpuolin mahtava homma, että tästä maasta löytyy näinkin tinkimättömiä moottoripyörien harrastajia! On varmasti nautinto omistaa, kuin myös ajella noilla peleillä!

b) Mitä tulee rahankäyttöön, niin itselläni ja muutamilla ystävilläni/tuttavillani löytyy laadukkaita viihde-elektroniikka laitteistoja kotosalta, joihin on jokunen tuhat rahaa upotettu.

Käytäntö on niin, että muutaman oluen jälkeen, kun joku vieras rohkenee kyselemään sieltä sohvalta stereoiden perään, niin kysymykset ovat alkuunsa, notta mitäs nämä ovat? Tämän jälkeen rohjetaan kysymään hintaa ja sen perään aletaankin poikkeuksetta keskustelemaan homman "mielekkyydestä", juurikin rahan suhteen.

Kyllä minä edelleenkin jaksan sitten diplomaattisesti myötäillä ja keskustella näitä keskusteluja, mutta se vähän kumma juttu, ettei esim. tuon motskarini(käytetty R1) kanssa ikinä oikein siirrytä tähän viimeisimpään juttuun, vaan siitä keskustellessa jää kokonaan pois tämä "mielekkyys" rahan suhteen ja keskitytään enemmän niihin tehoihin, tekniikkaan, keulimisiin, kylmätyyppeihin ja vilpitön hymy naamalla havaittavaan ymmärrykseen, hankinnan perään..

Omat empiiriset tutkimukseni aiheesta johtavat siis siihen, notta tässä maassa on ok. ottaa joko lainaa, tai käyttää säästöjään, joko:

a) Autoon.
b) Veneeseen.
c) Kesämökkiin.

Johonkin muuhun kun investoit, juurikin vaikka vähän lainarahalla, niin pidetään Esson baarilla ja duunipaikan norttipaikalla dorkana..

Edittiä. Lisätäänpä tuohon listaan vielä se "perusmotskari"..

Kyllä mä pidän edelleen noita Mikon ostoksia hyvinä sijoituksina kun katsoo asiaa pidemmällä aikavälillä.Tietysti joku aito tehtaan kisapyörä nousee vielä enemmän mutta ne ei ole ihan joka kaverin ostettavissa vaikka tollo taskussa olisikin riittävän vahva.Katsokaapa vaikka Ducatin Supermonon hintoja jos sattuu olemaan jossain myynnissä.Niillä on taipumus kadota varakkaiden keräilijöiden talleihin josta ne joskus vaihtuvat toisen varakkaan keräilijän kokoelmiin.Sitten on vielä nämä vanhojen kisalaitteiden kopiorakentajat,esimerkkinä vaikkapa Norton Manx joita on maailmalla enemmän kuin tehdas on niitä koskaan tehnyt.Nythän niitä kai taas tehdään Englannissa tilauksesta lisää.
Joistakin malleista tulee kulttipyöriä ja nuo ovat melkoisen varmasti niitä.

En pysty moneen vuoteen ostamaan yhtään mitään. Lomautuksetkin tulossa ja mistä sitä tietää pitääkö lähetä työnhakuun muualle.
Onhan tuo muuten nätti paitsi lamput. Aika paljon muistuttaa 999:ä. Husaberg 670:ssä mulla on takarenkaalta noin 70 hv ja noin 120 kg tankattuna, mutta kyllä siltikin tykkään enemmän kaksisylinterisistä. Se NCR Hypermotard olisi kova peli kun painaa vain oliko se 130 vai 140 kg. Semmoisen titaaniputkirungon voisi hommata ja laittaa kompressorin parin vuoden päästä. Kilvissähän mun pyörä jo onkin niin ei tarvisi veroa maksaa ja kompressorinkin voisi muutoskatsastaa jos saavat siihen TUV Euro3 hyväksynnän. Tai tietenkin pitää vaan ajaa niin kauan kuin voi. Paljonkohan semmoinen runko maksaisi? Kompressori on varmaankin noin 4000 €. En halauaisi NCR:n ratkaisua tehdä kireä ilmajäähdytetty Ducatin kone kun siitä lähtee kuitenkin se mukava alavääntö pois. Kompura olisi paljon parempi vaihtoehto. Hypermotard on kuitenkin semmoinen pyörä, johon jää koukkuun jo vakiona.

Eikös apf tiedä sen hinnan,mun mielestä he tekivät sopparin Poggipolinin kanssa... sielllähän on eksoottista osaa tarjolla muutenkin.

En pysty moneen vuoteen ostamaan yhtään mitään. Lomautuksetkin tulossa ja mistä sitä tietää pitääkö lähetä työnhakuun muualle.
Heh, tuossa tilanteessa olisi ollut jo aika monella palkansaajalla kolikot vähissä, no.. palkkojakin on tietysti monenlaisia.
Yllättävää on se että olet ylipäänsä palkkatyössä, se kun ei ole tunnetusti kovinkaan kannattavaa.

Back