Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sulla on varmaan "mukavat" vakuutuslaskut.Itse ostin torstaina jne.
Voihan se olla, mutta ruiskun toiminta ei minusta riitä 1200:een. Tai sitten ottavat senkin 1098R:stä. Tulee vain kalliiksi sellainen. Ja 1200 tarvii varmaan paljon enemmän luistokytkintä, luistonestoa, ym. ja minusta 1098 nykyisellään on jo aika kallis tai oikeastaan nuo vermeet saisi kuulua nykyiseen kalliiseen hintaan. Jos nuo kaikki laittavat ja tekevät 1198S:n +10% 1098S:n nykyhintaan niin olisi aika kova peli.Yleensä duksulla menee just niin, että se mikä on tänä vuonna "ärrässä" on parin vuoden päästä karvalakkimallissa. On ihan saletti että parin-kolmen vuoden päästä 1098:n mylly on laitettu 1200-kuutioiseksi myös perusmalliin.
Ennen kun 1098 julkistettiin, huhuttiin kovasti siitä että uus kyykkyduksu olis 1200-kuutioinen. Ottaen huomioon, että r-malli tuli tuolla tilavuudella ja että superbikeihin "puhuttiin" twineille kuutiorajaksi 1200cc, on aika selvää, että tonnikakssatanen oli Bolognassa piirustuspöydällä jo ennen kuin 1098 julkaistiin. Haluttiin jättää "pelivaraa" tulevaisuuteen ja tehtiin ensin vähä pienempi.
Pyörä Firman nimissä on yhtäsuurikuin 30 % kalliimmat vakuutusmaksut, eli siitä pitää saada tulojakin aika hyvin ennen kuin pääsee omilleen...Olen miettinyt, että saisiko firman perustamalla ja jollain yhteisvakuutuksella kaikki vakuutukset halvemmalla. Mutta sitten pitäisi tehdä veroilmoitus ym. Noista voisi kyllä joitain vuokratakin esim. HM:ää kesällä.
999S on nyt peräkärryssä, on se vaan hienosti tehty pyörä ja sykähdyttää edelleen.
Mihin tuo 30% väite perustuu?Pyörä Firman nimissä on yhtäsuurikuin 30 % kalliimmat vakuutusmaksut, eli siitä pitää saada tulojakin aika hyvin ennen kuin pääsee omilleen...Olen miettinyt, että saisiko firman perustamalla ja jollain yhteisvakuutuksella kaikki vakuutukset halvemmalla. Mutta sitten pitäisi tehdä veroilmoitus ym. Noista voisi kyllä joitain vuokratakin esim. HM:ää kesällä.
999S on nyt peräkärryssä, on se vaan hienosti tehty pyörä ja sykähdyttää edelleen.
Samat prosentit on minullakin, mutta silti maksettava loppusumma on suurempi kuin siviili mopolla...Mihin tuo 30% väite perustuu?Pyörä Firman nimissä on yhtäsuurikuin 30 % kalliimmat vakuutusmaksut, eli siitä pitää saada tulojakin aika hyvin ennen kuin pääsee omilleen...Olen miettinyt, että saisiko firman perustamalla ja jollain yhteisvakuutuksella kaikki vakuutukset halvemmalla. Mutta sitten pitäisi tehdä veroilmoitus ym. Noista voisi kyllä joitain vuokratakin esim. HM:ää kesällä.
Mulla on firman pyörä ja vakuutukset on ihan normiprosentilla 70/70.
Samat prosentit on minullakin, mutta silti maksettava loppusumma on suurempi kuin siviili mopolla...
Mulla ainut ero on omavastuussa.Samat prosentit on minullakin, mutta silti maksettava loppusumma on suurempi kuin siviili mopolla...Mihin tuo 30% väite perustuu?Pyörä Firman nimissä on yhtäsuurikuin 30 % kalliimmat vakuutusmaksut, eli siitä pitää saada tulojakin aika hyvin ennen kuin pääsee omilleen...Olen miettinyt, että saisiko firman perustamalla ja jollain yhteisvakuutuksella kaikki vakuutukset halvemmalla. Mutta sitten pitäisi tehdä veroilmoitus ym. Noista voisi kyllä joitain vuokratakin esim. HM:ää kesällä.
Mulla on firman pyörä ja vakuutukset on ihan normiprosentilla 70/70.
Ei ole Suomessa, joissain muissa maissa kyllä on. Kelpaisi mullekin tuollainen systeemi.Mitä jos on monta pyörää yhteisvakuutuksessa, onko semmoista olemassa?
Sori tämä on jo aivan offtopic..
... tässähän se juju just onkin. Ducati pitää tuotekehityskustannukset kohtuullisina, kun on jo pitkällä tähtäimellä mietitty "päivitykset". 1098 olis voinut olla jo markkinoille tullessaan 1198, mutta hihassa olevia "ässiä" säästellään tulevaisuuteen kun alkuun pienempikin riitti.Kuutioiden lisääminenhän on halpaa,
Juuri näin. Se on vähän kuin ruokkisi keskitysleirillä ollutta. Jos antaa liikaa kerralla niin vanki syö itsensä hengiltä. Pikkuhiljaa syöttämällä saadaan pidettyä vanki elossa, tässä tapauksessa porukalla on kiinnostusta hankkia se uudempi malli. Jos tehdas tarjoaa kerralla ns. all-in niin jää paljon mopoja myymättä kun ei ole asiakkaita uusimassa kalustoa joka toiselle vuodelle.... tässähän se juju just onkin. Ducati pitää tuotekehityskustannukset kohtuullisina, kun on jo pitkällä tähtäimellä mietitty "päivitykset". 1098 olis voinut olla jo markkinoille tullessaan 1198, mutta hihassa olevia "ässiä" säästellään tulevaisuuteen kun alkuun pienempikin riitti.Kuutioiden lisääminenhän on halpaa,
On tuossa silti parempi hinta/laatu -suhde, kuin mitä aikanaan oli 999R vs. 999S. Toki riippuu tulevan 1098S:n varustelusta, mutta 999:ssä et saanut muuta kuin pari heppaa pirteämmän koneen ja vähän magnesiumia ja hiilikuitua noin kärjistäen.Jos 1198S tulee niin siinä on sitten enää 20 000€ ja 10hp eroa 1098R:ään. Etenkin jos laittavat luistoestoa ym. extrakilkettä tuohon s-malliin, niin voi monelta jäädä ärrä hankkimatta. Sitten taas muutaman vuoden päästä 1199 ja uudet isommat päivitykset. Sitten loppuukin järjestelmälliset mallimerkit, joten saavat keksiä ihan jotain muuta![]()