Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.
Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Olen hankkimassa nahkapukua ja löysin aika edullisen kaksiosaisen. Mitä huonoja puolia tuossa kaksiosaisuusdessa on? Onko niissä huonommat suojat tai istuvuus? ...
Ittellä on 2 kpl kaksiosaisia (dainese), 2 kpl yksiosaisia (dainese/alpinestars). Viimeiseen kahteen vuoteen en ole kadullakaan käyttänyt kuin yksiosaisia, kaksiosaistakin puin viimeisen vuoden ajan vyötäröketju kiinni, kätevämpää.
Kaksiosaisesta en ole nähnyt mitään etua, omalla kohdallani.
Yksiosainen on paremmin tuuletettu, radalla ok, mutta kadulla vilposimmilla ilmoilla vilpoinen, siis lämmintä alle enämpi.
Istuvuus kannattaa kokeilla, mittasuhteet saattaavat vaihdella merkeittäin, ehkä malleittainkin, pikkuisen.
Kyllä ne jokkikseenki tänä vuonna huuteli jo yksiosaisia pukuja ja sen takia itse vaihdoin. Varmasti osa sai ajaa erikoisluvalla omalla vastuulla taikka sitten katsastaja ei huomannu, mutta aika hyvin turvallisuus näkökantiin kiinnitettiin huomiota. Väittäisin, että katsastus varusteiden ja pyörän suhteen oli välillä tiukempi kuin SM kisoissa. Eli ei sitten myöskään naarmutetuilla kypärillä sinne jokkikseen ettei tuu pettymys jollei pääsekkään ajamaan.
Itellä on 2-osainen Alpinestarsin puku tyhjän panttina mitä ennen käytin kadulla. Ihan toimiva ja lämmin oli, mutta radalla todella kuuma. Samaten richan yks osanen oli tosi kuuma. Sweepin F4:n olikin sitten ihan eri maata. Tosin jos on alle +10 ajo-olosuhteet niin siinä tulee kylmä vaikka rataa ajelis
Suosittelen verkkoaluspukua alle on sitten hyvä! Mulle 2-osainen pitkänä tyyppinä oli kätevämpi katukäyttöön. Hankala pukea 1-osaista.
Mutta kannattaa noita vähän miettiä mitä yllensä laittaa. Viime keväänä auto ajoi perään 50-60km/h kun olin risteyksessä paikallaan ja itellä oli uudet ratakamppeet päällä selkäpanssaria myöden. Ei ainuttaka haavaa, mustelmaa. Viikon selkä kipee ainoastaan. Pyörä ja melkein autokin lunastukseen ja kyseessä siis yli 2000 mallin farmari.
Minkälaiset naarmut ei mene enää katsastuksessa läpi? Vaurioitumaton/kaatumaton/kolhimaton kypärä jossa lakassa kosmeettista vikaa on varmaan ihan ok?
2-osanen on tosi kuuma ja jos ei ole verkkoaluspukua tms. niin tulee pidettyä vielä teknistä kerrastoa hikeä imemässä. Päivän aikana joutuu juomaan enemmän kuin muuten olisi tarpeellista.
Kumpaa suositte 1-osasissa pukuun selkätaskuun tms. integroituvaa selkäpanssaria vai kokonaan erillistä vyötärönauhan ja henkselien varassa olevaa?