Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, siis vanhemmissa oli vääntöä hyvin. 2004 eteenpäin melko surkeasti kilpailjoihin verrattuna. Se tulee ilmi myös testeissä.hmmm...aekas omituista että tuntuu keskialueella puhdittomalta,etenkin kun siinä on exuppi.ettei vaan siihen kokeilemaasi rykköseen olisi putkistoa vaihdettu??Mulla oli -01 R1 ja tykkäsin kovasti! Siinä oli hauska ja väännökäs kone, ja sillä oli muutenkin hyvä ajaa! Näin oli vuoteen 2003 asti.pöh,yammukateutta sanon minä![]()
![]()
Sen jälkeen tulleet R1:t (2004 ->) on kaikilta muilta ominaisuuksiltaan parempia, mutta moottori on ala- ja keskikierroksilla puhdittomampi.. Ei tykänny! Jos se ei haittaa, niin mikäs siinä sitten!
Putkisto ja commanderi tietysti parantaa jonkin verran, R1:stä kuten muitakin pyöriä! Se ei vaan poista sitä kylmää mekaanista tosiasiaa, että siinä on liian lyhyt iskuhuh...johan oli monttua käppyröissä,ei kyl iha het ois uskonueipä ole ihme et suht moni p.commanderin rykkösiinsä haluaa.![]()
pakkokait se on sit myöntää: olit oikeassa!!!
saas nähr onkos ne nyt sitten onnistunu uuden fasunki koneen pilaamaan...
Älä viitsi kirjoittaa konditionaalissa ja mutua (uskoisin, varmasti), vaan koeaja prätkä, jota arvioit, ja kirjoita sitten. Niin minäkin olen tehnyt kun olen Ducateista (999, ST3 ja DS1000) mielipiteitä esittänyt.Ja uskoisin uuden R6:sen olevan nimenomaan runko/jousitustoteutukseltaan jo vakiona todella hyvän!
Eli ei nyt voi sanoa, että Yamaha olisi mennyt pilalle koska moottori on viritelty kiertämään hieman ylemmäs keskialueen kustannuksella. Varmasti nuo Yamahan sportit ovat silti aivan erinomaisia...
Pari pohdintaa ollut mielessä ja nyt ne ajattelin julki kirjoittaa.Täällä.
Eipä noista ollut vastusta KawalleTosin erot on aika pieniä. Yammun vääntökäppyrä on aika surkean näköinen...Tässä vielä teholukemat takapyörältä:![]()
R6: 111.0 hp/ 14374 rpm
GSX-R600: 108.2 hp/ 13075 rpm
ZX-6R: 113.5 hp/ 13671 rpm
Aika harva on ajanut vielä 06 R6:lla, eli koeajoon perustuvaa arviota siitä on siinä mielessä mahdotonta esittää. Eli en jaksa välittää tässä konditionaaleista.Älä viitsi kirjoittaa konditionaalissa ja mutua (uskoisin, varmasti), vaan koeaja prätkä, jota arvioit, ja kirjoita sitten. Niin minäkin olen tehnyt kun olen Ducateista (999, ST3 ja DS1000) mielipiteitä esittänyt.Ja uskoisin uuden R6:sen olevan nimenomaan runko/jousitustoteutukseltaan jo vakiona todella hyvän!
Eli ei nyt voi sanoa, että Yamaha olisi mennyt pilalle koska moottori on viritelty kiertämään hieman ylemmäs keskialueen kustannuksella. Varmasti nuo Yamahan sportit ovat silti aivan erinomaisia...Väärinkäsitysten välttämiseksi totean, että en ole ajanut R6:sta, joten minulla ei ole mielipidettä siitä.![]()
Tunge pää perseeseesi ja ota ihan real-life silmälasit käyttöön. Missä tilanteessa muka kiihdytellään 7000-7500 rpm?Otahan Jyri se pää perseestä ja vilkase tuota käppyrää, meinaatko todellakin että tuota Jammun alppimaisemaa ei huomaa verrattaessa muihin kilosiin? Tässä siis linkki: Vääntökäppyrät
Vuoristoradan lisäksi käyrä kulkee lähes koko ajan selkeästi muiden käyrien alapuolella...
Tosin voihan tuo Ducatiuskovaiselle tuntua kotoisalta, ei siinä mitään![]()
Edit:
Nuo käppyrät ovat sitten suoraan verrannollisia kiihdytykseen eri vaihteilla, kunhan vain skaalataan välityssuhteen mukaisiksi. Eli Yamaha jää aina kiihdytyksissä esim zx-10R:lle, aina!!!! (mikäli välityssuhde on sama)
Edelleen, otetaanpas kuvitteellinen kiihdytys kutosvaihteella 7000-7500rpm alueelta, mitä tapahtuu kun laitetaan pyörät rinnan? muistakaa taas että kiihtyvyys voidaan suoraan skaalata vääntömomenttiin takapyörältä![]()
Äh, olen sanaton... eihän sillä keskialueen väännöllä mitään tee KATUAJOSSA/RADALLA, vaihteet ovat sitä varten. Eiks juu Jyri?Tunge pää perseeseesi ja ota ihan real-life silmälasit käyttöön. Missä tilanteessa muka kiihdytellään 7000-7500 rpm?
En tykänny koneesta, piste. Ei ollu tarpeeks vääntöä verrattuna kilpailijoihin.Höpö höpö Tylyttäjälle...
ihan mainiosti näyttää R1 noissa käppyröissä vääntävän ja tehoakin siitä löytyy mainiosti. Se on kuule ihan sama kummalla, Suzukilla tai R1:llä ajaa, molemmat toimivat ja ovat tehokkaita. Ainakin minun mielestäni 04 R1:ssä moottorin osalta ei ole valittamista todellakaan... ajoasento lähinnä kismitti, koska jalkatapit ovat alhaalla ja olo on kuin kirkon penkissä.
Jos noita akran käppyröitä katselee eikä suoraan vertaa vaikka johonkin kikseriin, kyseessä on mainio laite. Omanlaisensa lyhytiskuinen moottorihan tuossa. Peli on kierrosherkkä ja hyvän tuntuinen kokonaisuus...
Ja uskoisin uuden R6:sen olevan nimenomaan runko/jousitustoteutukseltaan jo vakiona todella hyvän! Siitä se manna tulee, että peli on unelma ajaa. Moottoriteho on lisäbonusta hyvän ajettavuuden päälle. Ja ajettavuus on sitten kiinni painonjakaumasta, ohjausgeometriasta, rungon joustosta, jousituksesta, renkaista, jne jne...
Eli ei nyt voi sanoa, että Yamaha olisi mennyt pilalle koska moottori on viritelty kiertämään hieman ylemmäs keskialueen kustannuksella. Varmasti nuo Yamahan sportit ovat silti aivan erinomaisia...
Toki se on huomionarvoista, että keskialue on vähätehoisempi kuin ennen, mutta se että mitä se vaikuttaa koko pyörän kokonaisuuteen on toinen asia.
Ja minkä ihmeen takia. Tämän ymmärtäisi mikäli kyseessä olisivat kilpapyörät, joissa kuutiotilavuus on rajoitettu alle 600cc. Mikäli verrataan katukäyttöön tarkoitettuja pelejä niin kyllä se 636 Kawa on oikea verrokki muiden katukusiaisten sekaan. Totta on että varmasti tuosta +36cc saadaan etua muihin nähden, mutta katukäytössä tuosta ei liene haittaa kun vakuutusmaksutkin ovat samat.Kyllä Kawa sais todellakin alkaa tunkemaan sen puhtaan kusiaisen noihin testeihin mukaan. Kyllä se 36cc:tä aina taustalla vaikuttaa..
Jyri, en tuominnut koko pyörää huonoksi. Kirjoitin, että se on varmasti muutoin erinomainen ja nopea radalla! Kirjoitin, että kone näyttäis olevan R6:ssa samaan tyyliin melko "epäonnistunut" katukäyttöön nyt tuossa R6:ssa kun oli R1:ssä, kun vertaa kilpailijoihin.Aika harva on ajanut vielä 06 R6:lla, eli koeajoon perustuvaa arviota siitä on siinä mielessä mahdotonta esittää. Eli en jaksa välittää tässä konditionaaleista.Älä viitsi kirjoittaa konditionaalissa ja mutua (uskoisin, varmasti), vaan koeaja prätkä, jota arvioit, ja kirjoita sitten. Niin minäkin olen tehnyt kun olen Ducateista (999, ST3 ja DS1000) mielipiteitä esittänyt.Ja uskoisin uuden R6:sen olevan nimenomaan runko/jousitustoteutukseltaan jo vakiona todella hyvän!
Eli ei nyt voi sanoa, että Yamaha olisi mennyt pilalle koska moottori on viritelty kiertämään hieman ylemmäs keskialueen kustannuksella. Varmasti nuo Yamahan sportit ovat silti aivan erinomaisia...Väärinkäsitysten välttämiseksi totean, että en ole ajanut R6:sta, joten minulla ei ole mielipidettä siitä.![]()
Kommentoin lähinnä Tylyttäjän tapaa tuomita koko pyörä huonoksi moottorin tuottaman tehokäyrän perusteella. Tietenkin hänelle tehokäppyrä edustaa kaikkea mitä moottoripyörässä pitää olla, monelle muulle pyörän täytyy tarjota jotakin muuta.
Koeajo on muuten erittäin subjektiivista ja ei-ammattilaiselle jo pelkät huonot renkaat saavat pyörän tuntumaan huonolta, ainakin näissä muutaman kymmenen minuutin prätkäliikekokeiluissa.
Kevään aikana nähdään miten eri julkaisut vertaavat R6:sta kilpailijoihin. Erot ovat kuitenkin loppupeleissä marginaalisia ja mieltymykset ja fiilikset saavat päätökset aikaan...
Ihan sama mikä merkki, jos aletaan perusteettomasti kehumaanJäitä hattuun, pojjaat, eihän tää oo Ducatopicci.![]()
Ihan vaan siksi, että viivalla olisi saman kokoluokan mopot. Ei sen kummampaa. Vaikka samaan kastiin lasketaankin, joo tiedetään. Tämä on siis ihan henkilökohtainen heitto, joten ei puruja nessuun.Ja minkä ihmeen takia. Tämän ymmärtäisi mikäli kyseessä olisivat kilpapyörät, joissa kuutiotilavuus on rajoitettu alle 600cc. Mikäli verrataan katukäyttöön tarkoitettuja pelejä niin kyllä se 636 Kawa on oikea verrokki muiden katukusiaisten sekaan. Totta on että varmasti tuosta +36cc saadaan etua muihin nähden, mutta katukäytössä tuosta ei liene haittaa kun vakuutusmaksutkin ovat samat.Kyllä Kawa sais todellakin alkaa tunkemaan sen puhtaan kusiaisen noihin testeihin mukaan. Kyllä se 36cc:tä aina taustalla vaikuttaa..
Ei nyt sinällään tähän kirjoittamaasi liity millään tavalla, mutta mielenkiintosi saan tällä tavalla varmasti herätettyä... Josko sulla olis hajatelmia ko. aiheeseen kanssa.Kawassa on 6% suurempi kone, toki se näkyy vääntökäyrässä.
Suzukin ja Kawan koneiden vääntökäyrät ovat muuten melko samanlaisia, mutta Kawassa vähän ylempänä. Suurimmaksi osaksi varmasti tuon 6% suuremman tilavuuden ansiosta.
Yammun kone on kyllä aika epäonnistunut. Samaa mieltä olin 04-> R1:n koneesta. Menee "hukkaan" tuo homma, että siitä tehdään täys kierroskone, jos edes sitten kovilla kierroksilla ei saada parempia tehoja kuin kilpailijat! Ja sen takia kuitenkin tuhottiin ala- ja keskikierrosten vääntö. Ei mielestäni kovin järkevää.
Katukäyttöön en haluaisi tuollaista äärimmäistä kierroskonetta, jollainen uusi R6 on. Melko työläs ajaa reippaasti...
Samaan rahaan (halvemmalla oikeastaan) kun saa kilpalijoista valittua sellaisen rakkineen, jossa on samat tehot, mutta paljon parempi ala- ja keskirekisteri. Vaikka Yammu olis noista radalla nopein(?), niin kilpailijatkin ovat ihan varmasti ajettavuudeltaan ja alustaltaan tarpeeksi hyviä katukäyttöön.