• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

'04 speed triple ja outo sammahtelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja meggeri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sulla on samaa oiretta kuin mun t595 laitteessa. Siihen jouduin ostamaan uuden ecun ja säädättämään siihen oman kartan.sitä ennen se kasteli tulpat ja pilasi ne pariin otteesees eikä polttoasnekartat pysyneet kohdallaan.sun tps anturissa tuskin on vikaa,mutta tsekkaan onko mulla vielä jemmassa eheä semmoinen.

grandi67 sanoi:
Sulla on samaa oiretta kuin mun t595 laitteessa. Siihen jouduin ostamaan uuden ecun ja säädättämään siihen oman kartan.sitä ennen se kasteli tulpat ja pilasi ne pariin otteesees eikä polttoasnekartat pysyneet kohdallaan.sun tps anturissa tuskin on vikaa,mutta tsekkaan onko mulla vielä jemmassa eheä semmoinen.

Ja tutkinta jatkuu. TuneEcu ilmoitti korruptoituneesta ecusta. Kartta hukassa ym. Sain tosin ladattua uuden sisään, mutta eihän se mitään auttanut. Aloitin johtosarjojen tarkistuksen. Siinä se kesäloma rattosasti meneekin.

grandi67 sanoi:
Tilaa suosiolla uus ecu. Ei se johdoissa oo vika vaan ranskalaisen tekemässä erotiikassa

Ei ollu paha hinta eculla briteistä. 80€. Se tuntuu ainaki olevan järjissään, mutta ei toi pärrä käy eikä kuku. Johtosarjoja pitää alkaa ruppailee, ku nyt ennättäis.

Kuka tietää tosta bensapumpun toiminnasta? Eikö bensanpaineen pitäis nousta eka primerin aikana ja sitten heti ku konetta pyörittää?

meggeri sanoi:
Ei ollu paha hinta eculla briteistä. 80€. Se tuntuu ainaki olevan järjissään, mutta ei toi pärrä käy eikä kuku. Johtosarjoja pitää alkaa ruppailee, ku nyt ennättäis.

Kuka tietää tosta bensapumpun toiminnasta? Eikö bensanpaineen pitäis nousta eka primerin aikana ja sitten heti ku konetta pyörittää?

Jos sun bensapumppu ei käynnisty virtoja päälle laitettaessa, sul on tismalleen sama vika kuin mullakin oli. Testaa laittaa pensapumpun releeseen suora maa,jos silloin toimii,se ei saa maata ecun kautta.Myös ruiskut saa virtansa saman releen kautta. Eli sun ecu on luultavasti saanu saman vamman kuin munkin sai.
Eli pyörittääkö ja kaikki muu toimii,muttei lähde käymään?
P. S Mulla olis korjaamoopas sun pyörääs. Briteistä tilattu,sama jota korjaamot käyttää. Voisin luopua siitä hyvinkin kohtuu hinnalla.

grandi67 sanoi:
Jos sun bensapumppu ei käynnisty virtoja päälle laitettaessa, sul on tismalleen sama vika kuin mullakin oli. Testaa laittaa pensapumpun releeseen suora maa,jos silloin toimii,se ei saa maata ecun kautta.Myös ruiskut saa virtansa saman releen kautta. Eli sun ecu on luultavasti saanu saman vamman kuin munkin sai.
Eli pyörittääkö ja kaikki muu toimii,muttei lähde käymään?
P. S Mulla olis korjaamoopas sun pyörääs. Briteistä tilattu,sama jota korjaamot käyttää. Voisin luopua siitä hyvinkin kohtuu hinnalla.

Kun laittaa virrat päälle lähtee bensapumppukin pyörimään hetkellisesti eli primeri toimii. Mulla on bensalinjassa painemittari ja se heilahtaa kolmeen baariin. Sen jälkeen kun koettaa startata, niin kone pyörii komeesti aina akun hamaan kuolemaan saakka mutta ei käynnisty. Mittariston merkkivalot ym ym toiminnot pelaa hienosti.

Mulla on toi korjausmanuska jo olemassa ja sitä oon lukenut nyt herkeämättä. Mä oon saanu semmosen käsityksen, että bensapumppu ja ruiskut on toiminnallisesti yhdeydessä kampiakselin asentotunnistimeen. Eli pumpun pitäis lähteä käyntiin startatessa jotta paineet pysyis päällä, mutta niin ei tälä hetkellä ole. Primerin jälkeen pumppu ei inahdakkaan.

Hitto ku saisin jostain tietää, minkäläistä tietoa toi kampiakselin tunnistin antaa. Josko se olis jostain syystä viallinen... johdot eculta tunnistimelle ehjät.

Dodih,

Kampiakselin asentotunnistin tilattu. Sitä on nyt testattu niin moneen otteeseen kaikilla mahdollisilla keinoilla, ettei sitä voi ehjäksi sanoa. Ecu ei saa siltä tietoa, että kone pyörii.

Moi

Pistätkö tietoa auttoiko kun saat asennettua. Mulla Speedmasterin kaasarimallissa samantapainen vika, käy pätkien tasan 4 tonniin ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin ja sama jatkuu. Aloin etsimään täältä apuja kun olin aikani tuskaillut noita samoja bensa ja liitinhommia tutkien. Mistä muuten tilasit osan?

Dukalle sanoi:
Moi

Pistätkö tietoa auttoiko kun saat asennettua. Mulla Speedmasterin kaasarimallissa samantapainen vika, käy pätkien tasan 4 tonniin ja sitten sammuu. Lähtee taas käyntiin ja sama jatkuu. Aloin etsimään täältä apuja kun olin aikani tuskaillut noita samoja bensa ja liitinhommia tutkien. Mistä muuten tilasit osan?

ensi viikolla saan uuden sensorin, ni sitten infoan siitä lisää. Tilasin Moto-Seinäjoelta uuden, koska kukaan ebayn ym myyjistä eivät osanneet sanoa / testata purkuosien 100%:sta toimivuutta. Uusi maksaa jokaisella maahantuojalla saman verran, kunhan tinkii tarpeeksi :)

Kaasarikoneessa voi olla muitakin asioita, mitkä vaikuttaa tohon pätkimiseen. Ite en ole sekaantunu kaasarikoneisiin sitten '62 Tiger Cupin. Näyttäis tossa spedessä olevan sytkätunnistin.
http://www.triumphrat.net/cruisers-...73-speedy-is-running-funny-need-some-help.htm
Tuolla näyttäis olevan samanlaista vikaa ku sulla. Vikana CDI boxi.

grandi67 sanoi:
http://www.worldoftriumph.com/section.php/4276/1/triumph_parts

Itse olen tilannu osat triumppiin täältä. Hinnat on himpun verran edullisempia kuin suomessa ja toimitua nopeampaa kuin maahantuojan liikkeistä.

Hieman ohi aiheen, mutta worldoftriumph kannattaa tosiaan muistaa osia tilaillessa.

Omien kokemusten mukaan osat ovat olleet postikuluineen jotakuinkin sen ~20% tai edullisempia, kuin maahantuojan liikkeiden listahinta ja tavarat ovat tainneet pääsääntöisesti joka kerta tulla kotiovelle n. viikko tilauksesta.

Erinäistä roinaa on tullut ko. putiikista tilailtua vähintään kymmenkunta kertaa.

Uusi CPS kiinni koneeseen ja taas toimii. Siinä se vika oli. Joku muukin on joskus varmaan ihmetellyt mikä on Pick Up Coil huoltomanuaalissa, niin se tarkoittaa juuri tuota kampiakselin asentotunnistinta. Toimivan tulee näyttää ohmista arvoa n. 0,560kohm liittimen nastoista mitattaessa. Mulla viallinen näytti ääretöntä ja uusi 0,556kohm.

Jos joku jossain vaiheessa tarttee Sagemin S1000T3/rev.B ecua, niin multa löytyy irrallinen ja toimiva hyllystä. 100 egua hintaa.

Että näin.

Joo ja mun Speedmasterissa vika oli siinä kampiakselin asentotunnistimessa, oli jostain syystä päässyt liikkumaan ja säätöhommalla selvisin.

Back