• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

-04 750/600 r:n takapyörätehot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
K4 750 gixxer leo pöntöllä, ei muuta. Penkitys korpiaholla.
128hp ja 83nm. Vakiosta ei hajua.....
Jaahas. Ite meen tänään penkittämään kyseiseen paikkaan kyseisen vehkeen. Ainoo ero on vaan, et mul on Akran bolttarin tulossa paikkaan. No nyt tietää, että mitä suurinpiirtein on odotettavissa...
Ja lopputuloksena oli käynis käppyrä, mutta "vain"
127,42 maxHp
80,68 maxNm
13947 maxrpm

No ajossa tuntui aika mukavalta. Miellyttävämpi ajaa ja vastaa kaasuun herkemmin, mutta toisaalta ei töksähtele niinkuin vakioruisku. Ja kylläpä se Akra pörisee hienosti (ja on muuten kilon kevyempi kuin rosteri Yoshimura !...oli pakko mainita)
062802moto_prv.gif

p.s. vakiosta ei mullakaan hajua
Elikkäs aikalailla samaa lukemaa tyrkkäs meitin pyörillä vaikka erillaiset pöntöt onkin
smile_org.gif
Ei sillä pöntön merkillä taida olla muuta eroa täs tapaukses ku saundi
thumbs-up.gif

Löikö lieskaa penkissä?

Voisiko joku laittaa jakoon 600:n dyno käppyrän niin näkisi minkälaista eroa on tullut vakioon nähden. Mielessä ollut mahtaako power commander vaikuttaa kuinka paljon vääntökäyrän tasaisuuteen.

Kuumeesta päätellen uusi kusiainen on tulossa tähän taloon..

ps. myynnissä hyvä CBR 600 -95
biggrin.gif

Voisiko joku laittaa jakoon 600:n dyno käppyrän niin näkisi minkälaista eroa on tullut vakioon nähden. Mielessä ollut mahtaako power commander vaikuttaa kuinka paljon vääntökäyrän tasaisuuteen.

Kuumeesta päätellen uusi kusiainen on tulossa tähän taloon..

ps. myynnissä hyvä CBR 600 -95
biggrin.gif
JA multa saa siihen halvalla Arrowin hiilikuitu sliparin
wink.gif

Mulla 600 k4 kävi penkis viime tiistain ja tulokset.
Pyörässä Yoshi trs vaimennin.
Maxhp 107,47
Max Nm 65,65

Penkitys korpiaholla.
128hp ja 83nm.

127,42 maxHp
80,68 maxNm
13947 maxrpm

Elikkäs aikalailla samaa lukemaa tyrkkäs meitin pyörillä vaikka erillaiset pöntöt onkin
smile_org.gif
thumbs-up.gif

Löikö lieskaa penkissä?
Juu aika lailla samanlaiset lukemat. Vääntöä sulle tuli kuitenkin selkeesti enempi. Ihan rehellisesti sanottuna odotin enempi, mutta kaipa toi Erkan penkki näyttää "realistisia" lukuja. Mutta ajossa eron kyllä huomaa, mikä on tärkeintä!

En tiedä, että löikä lieskaa, ku en ite ollut katsomassa...kaipa sieltä jotain lensi
tounge.gif

Penkitys korpiaholla.
128hp ja 83nm.

127,42 maxHp
80,68 maxNm
13947 maxrpm

smile_org.gif
thumbs-up.gif

Löikö lieskaa penkissä?
Juu aika lailla samanlaiset lukemat. Vääntöä sulle tuli kuitenkin selkeesti enempi. Ihan rehellisesti sanottuna odotin enempi, mutta kaipa toi Erkan penkki näyttää "realistisia" lukuja. Mutta ajossa eron kyllä huomaa, mikä on tärkeintä!

En tiedä, että löikä lieskaa, ku en ite ollut katsomassa...kaipa sieltä jotain lensi
tounge.gif
Niihän ne väittää et realistisia olis ja rääkkäähän se omia kilpureitaanki siinä samases härpättimes
062802moto_prv.gif

Ajoon sain sellaiset säädöt kuin halusin kanssa, eipä tartte ihmetellä ja kyllä keulii....
062802jumpie_prv.gif

Ite olin kattomassa kyseisen toimenpiteen, meteli sanoin kuvailematon ja parit lieskat pöntöstä.....SIISTIÄ.....
biggrin.gif

No niin.. 04:n 600 gixxu on nyt penkitetty yoshimuran TRS:n (boltti) + säädön jälkeen.

max hp 103.38
max Nm 64.12

Paikkana Bikefox
omassa 600 k4 teholukemat: yoshi tri-oval japan boltti+säätö
max hp=103.22
max nm=64.25
max rpm=15285 (huh huh on siellä venttiileillä ollut kiire  
smile_org.gif
)

aikas lailla samat teholukemat meillä samassa penkissä, täällä kun lukee niin on löytynyt 107hp jne. Onkos kyseessä penkkien erot, pyörien erot vais kuin?
Vielä kysymys pyörää täytyy nyt näiden operaatioiden jälkeen vähän "herätellä" liikkeelle lähdössä ettei sammu onko ominaista vai jäikö säätö puolitiehen?
withstupid.gif

No niin.. 04:n 600 gixxu on nyt penkitetty yoshimuran TRS:n (boltti) + säädön jälkeen.

max hp 103.38
max Nm 64.12

Paikkana Bikefox
max hp=103.22
max nm=64.25
smile_org.gif
)

aikas lailla samat teholukemat meillä samassa penkissä, täällä kun lukee niin on löytynyt 107hp jne. Onkos kyseessä penkkien erot, pyörien erot vais kuin?
Vielä kysymys pyörää täytyy nyt näiden operaatioiden jälkeen vähän "herätellä" liikkeelle lähdössä ettei sammu onko ominaista vai jäikö säätö puolitiehen?
withstupid.gif
Melkein väitän, että suurimmat erot johtuvat eri penkeistä...

Mutta kuten tässäkin jo aikaisemmin on todettu, niin pyörissäkin voi olla useamman hepan yksilökohtaisia eroja !

max hp 103.38
max Nm 64.12

Paikkana Bikefox
max hp=103.22
max nm=64.25
smile_org.gif
)

withstupid.gif
Mulla samanlaisia oireita. Parikin kertaa on mopo sammunut liikkeellelähdössä ja hävetys on sitten suuri
tounge.gif

Joteski tuntuu, et mopo käy liian rikkaalla ja tarkotus käydä juttelemassa paikan päällä uudelleen säädöstä. Juu mopoissa on eroja, mut aika tasasia lukemia on saanut kahdesta samanlaisesta moposta.. hmmm.. liekkö vakiotulos kaikille 600 suzukeille...heh! ei vaineskaan.

joo aikas ikävää kun liikkeelle lähdettäessä mopotin meinaa vaipua unten maille!
crazy.gif

pitänee käyttää "hienosäädössä".
wink.gif

max hp 103.38
max Nm 64.12

Paikkana Bikefox
max hp=103.22
max nm=64.25
smile_org.gif
)

withstupid.gif
Mulla samanlaisia oireita. Parikin kertaa on mopo sammunut liikkeellelähdössä ja hävetys on sitten suuri
tounge.gif

Joteski tuntuu, et mopo käy liian rikkaalla ja tarkotus käydä juttelemassa paikan päällä uudelleen säädöstä. Juu mopoissa on eroja, mut aika tasasia lukemia on saanut kahdesta samanlaisesta moposta.. hmmm.. liekkö vakiotulos kaikille 600 suzukeille...heh! ei vaineskaan.
Jos vielä säädönkin jälkeen pitää "herätellä" liikkeelle lähdöissä, ettei stumppaa, niin seosten säätö on jäänyt puolitiehen !

Joko seokset ovat liian laihalla, kuten minulla oli pöntön vaihdon jälkeen, tai sitten ovat menneet säätämään seokset jo liian rikkaalle !

Korpiaholla saivat minun tapauksessa säädettyä seokset kerralla kohdalleen ja nyt pyörä herää heti aivan tyhjäkäynnin tutumasta, enkä ole tainnut onnistua sammuttamaan sitä kertaakaan valoissa, toisin kuin ennen säätöä, kun meinasi koko ajan hyytyä valoihin.

Eli lyhyesti, viekäähän pyöränne uudelleen säädettäväksi, jos säädönkin jälkeen meinaa hyytyä liikkeelle lähdöissä pienillä kierroksilla !

Jos vielä säädönkin jälkeen pitää "herätellä" liikkeelle lähdöissä, ettei stumppaa, niin seosten säätö on jäänyt puolitiehen !
Tuohon auttaa aika paljon myös tyhjäkäynnin säätäminen korkeammalle.
Tuokin on totta, minulla on tyhjäkäynti säädetty kusiaisen gixerin ohjeiden mukaiseen noin 1200rpm...
Sama seiskapätkässä 1200 rpm. Itse en ole huomannut mitään erikoista liikkeelle lähdössä. Liian rikkaalla jos se kä niin pitäisi se moottorijarrutuksessa ainakin huomata putkesta tulevasta paukkeesta. Näinhän se oli että Bikefox sääti pikkaisen rikkaalle (sanojensa mukaan ei liikaa) Peten kusiaisen sekä minun seiskapätkän.

Niin ja kunnolla kaasun vääntöä liikkeelle lähdettäessä  
033102bebe_1_prv.gif
Totta puhut kuomaseni kunnolla hanaa niin ei onkelmia.
smile_org.gif

Mut välillä joutuu ajeleen ruuhkassa matelemalla ja ei viittis koko aikaa lypsää niin ettei stumppais.(niinkuin täällä hauskasti asia ilmaistaan  
tounge.gif
)
buttrock.gif

Korpiaholla saivat minun tapauksessa säädettyä seokset kerralla kohdalleen ja nyt pyörä herää heti aivan tyhjäkäynnin tutumasta, enkä ole tainnut onnistua sammuttamaan sitä kertaakaan valoissa, toisin kuin ennen säätöä, kun meinasi koko ajan hyytyä valoihin.

Eli lyhyesti, viekäähän pyöränne uudelleen säädettäväksi, jos säädönkin jälkeen meinaa hyytyä liikkeelle lähdöissä pienillä kierroksilla !
Onko sinulla säädetty Suzukin omaa boksia? Esson-baarissa juttua, että power commanderilla saisi tarkemmin säädettyä..

Onko kenelläkään faktaa kannattaako PC:n osto vai tuleeko oman boksin säädöllä sama/lähes sama tulos? Osakaasualue saadaan ilmeisesti PC:llä paremmin säätöihin.

Tuokin on totta, minulla on tyhjäkäynti säädetty kusiaisen gixerin ohjeiden mukaiseen noin 1200rpm...
Sama seiskapätkässä 1200 rpm. Itse en ole huomannut mitään erikoista liikkeelle lähdössä. Liian rikkaalla jos se kä niin pitäisi se moottorijarrutuksessa ainakin huomata putkesta tulevasta paukkeesta. Näinhän se oli että Bikefox sääti pikkaisen rikkaalle (sanojensa mukaan ei liikaa) Peten kusiaisen sekä minun seiskapätkän.
Mie olenkin säikytellyt mummoja kujilla, kun väliin paukkuu kuin paukkurauta
omg.gif
Eli liian rikkaalla sanoisin? En ole ehtinyt käydä jutskaamaassa bikefoxissa kun olen ollut työmatkatkoilla kokoajan.

Eli paukkuu tosi helposti, kun hieman kiihdyttää ja sit moottorijarrulla jarruttelee. Mun mielestä hieman veemäinen ajettava, kun liikkeellelähtö samanlainen kun pajeroon laitettais cbr:n moottori
biggrin.gif
noin niinko karkeesti ilmaistuna..heh!

Aki, onko toi sun avatar kuva minusta keulimassa
biggrin.gif

Mie olenkin säikytellyt mummoja kujilla, kun väliin paukkuu kuin paukkurauta
omg.gif
Eli liian rikkaalla sanoisin? En ole ehtinyt käydä jutskaamaassa bikefoxissa kun olen ollut työmatkatkoilla kokoajan.

Eli paukkuu tosi helposti, kun hieman kiihdyttää ja sit moottorijarrulla jarruttelee. Mun mielestä hieman veemäinen ajettava, kun liikkeellelähtö samanlainen kun pajeroon laitettais cbr:n moottori
biggrin.gif
noin niinko karkeesti ilmaistuna..heh!

Aki, onko toi sun avatar kuva minusta keulimassa
biggrin.gif
No käy se sitten rikkaalla. Soita nyt ajoissa Kimmolle ja kysy aikaa takuu säätöön.

Pete, kuva ei ole sinusta kun ethän sää osaa keulia
033102bebe_1_prv.gif
smile_org.gif

Back