• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

-04 750/600 r:n takapyörätehot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
No niin... kaikki jotka ovat mittauttaneet -04:sen malleista takapyörätehot niin lukemia tänne vain  
062802jumpie_prv.gif

Vakiot ja virivirimopot (speksein tietysti)

Ihan vain vertailun vuoksi koska oma 750 ja kaverin 600 menee ensi viikolla bolttarin vaihtoon jossa tehdään myös säädöt sekä tehomittaukset  
062802moto_prv.gif

Saapa nähdä kun 750 R:n konetehoksi luvataan 148 hv niin montakohan kaakkia siitä jää laitumille noin metrin matkalla....
eek.gif

Omasta 600cc mallista penkitettiin 105 hp takarenkaalta mp-asennuksen penkissä. Putki vaihdettu, ja sitten ruisku säädettiin.

Edellisenä päivänä samassa penkissä penkitetystä vakiosta irtosi 101 takapallolta, noinniinku vertailun vuoksi.

http://mp.asennus.com/

Meikäläisen 600:nen oli Korpiaholla elokuussa, olin jo aikaisemmin laittanut Akran bolt-onin, joten vakiotehoja en saanut...

Korpiaho sääsi ruiskun orkkisboxista alapäätä runsaasti rikkaammalle, mutta jätti muuten vakiosäätöihin ja näillä eväillä irtosi takarenkaalta 101 hepoa.

En ollut aivan tyytyväinen noihin tehoihin, mutta olen kuullut juttua että Korpiahon penkki olisi karvan verran pessimistisempi (realistisempi) kuin jossain muualla. Mutta en kyllä penkittänytkään pyörää max hepojen toivossa, vaan sen takia että saisi poistettua Akran asennuksen jälkeen tulleen "hyytymisen" pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä! Ja muutos oli todella tuntuva, vääntökäyrästä tuli paperillakin todella hyvä, kun siinä ei ole oikeastaan ollenkaan kuoppia (jos nyt 600:sen yhteydessä voi väännöstä puhua).

Näinhän toi menee, itsellä kanssa oli ton säädön toivomus se että saisi alakierrokset pelaamaan paremmin, ja itse asiassa moposta tuli huomattavasti parempi ajaa ton säätämisen jälkeen. Vastaa kaasuun paljon vikkelämmin.

Eikös noita penkkejä jossain lehdessä joskus vertailu, kiikutettiin sama pyörä penkistä toiseen, ja tulokset oli kovinkin erilaisia. Kunhan vain sää käyrät näyttämään nätiltä, ei sitä lopputulosta kannata kauheesti tuijottaa.

Mulla oli yoshin trs sliparin kanssa 107hv (13621rpm) renkaalta lahdessa two wheel centerissä. ruiskua säädettiin myös hieman. penkissä vetäs 3:lla rajottajaan 189kmh/15111rpm, hyvä meteli lähti ku olin siin 3 metrin päässä kädet korvilla.

Meikäläisen 600:nen oli Korpiaholla elokuussa, olin jo aikaisemmin laittanut Akran bolt-onin, joten vakiotehoja en saanut...

Korpiaho sääsi ruiskun orkkisboxista alapäätä runsaasti rikkaammalle, mutta jätti muuten vakiosäätöihin ja näillä eväillä irtosi takarenkaalta 101 hepoa.

En ollut aivan tyytyväinen noihin tehoihin, mutta olen kuullut juttua että Korpiahon penkki olisi karvan verran pessimistisempi (realistisempi) kuin jossain muualla. Mutta en kyllä penkittänytkään pyörää max hepojen toivossa, vaan sen takia että saisi poistettua Akran asennuksen jälkeen tulleen "hyytymisen" pienillä kierroksilla liikkeelle lähdettäessä! Ja muutos oli todella tuntuva, vääntökäyrästä tuli paperillakin todella hyvä, kun siinä ei ole oikeastaan ollenkaan kuoppia (jos nyt 600:sen yhteydessä voi väännöstä puhua).
Tää on mulle loistavaa kuultavaa!!
smile_org.gif

Ostin Korpiaholta viikositten Tonnisuitsan, jonka penkkitehot siellä näytti 154.8/112.3 ja se on nostanu puoli pirkanmaata takajaloilleen, että miten tollasia lukemia vakiosta!?

Keväällä pyörä onki menossa http://www.bikedoctor.fi/
Jossa laitetaan vertailui käyntii...
Tarkotus ois myös samalla reissulla laittaa slipari.Tietoa paljon parannusta luvassa???!!!
sport05.gif

entisestä 04 600cc gixxeristä  104.7 takapyörältä devilin mangnum bolt-on ja paikka korpiaho

Njoo... väännöt jäi sitten pienemmäksi, 75 Nm. Parempi olisi ollut noin päin. Täytyy nyt kahtoa, josko vielä kesällä käyttäisi uudestaan jossain.

Täälä yksi 750 penkissä, taitaa olla vakio.
http://www.aj-bike.fi/Penkitys%20nettiversio.wmv
Niinpä tuo näytti olevan. Eri mittaajilla...eri tulokset  
smile_org.gif

- Elämä on... -
Yksilöissäkin on aikamoisia eroja. Esimerkki 2 identtistä uutta kilosta Gixxeriä vietiin _täysin_ orkkiskunnossa penkkiin -> lähes 10hp ero. Onhan noita muitakin testejä ollut missä tuo on huomattu. Nokkien ajoitukset taitaa vaikuttaa siihen eroon eniten.

No niin.. 04:n 600 gixxu on nyt penkitetty yoshimuran TRS:n (boltti) + säädön jälkeen.

max hp 103.38
max Nm 64.12

Paikkana Bikefox

Mulla Korpiaholla penkki ja säätö 6.5 saatte tietoo kun saan käppyrää
wink.gif
ja jos selviän Tusarista
033102beer_1_prv.gif

K4 750 gixxer leo pöntöllä, ei muuta. Penkitys korpiaholla.
128hp ja 83nm. Vakiosta ei hajua.....
Jaahas. Ite meen tänään penkittämään kyseiseen paikkaan kyseisen vehkeen. Ainoo ero on vaan, et mul on Akran bolttarin tulossa paikkaan. No nyt tietää, että mitä suurinpiirtein on odotettavissa...
Ja lopputuloksena oli käynis käppyrä, mutta "vain"
127,42 maxHp
80,68 maxNm
13947 maxrpm

No ajossa tuntui aika mukavalta. Miellyttävämpi ajaa ja vastaa kaasuun herkemmin, mutta toisaalta ei töksähtele niinkuin vakioruisku. Ja kylläpä se Akra pörisee hienosti (ja on muuten kilon kevyempi kuin rosteri Yoshimura !...oli pakko mainita)
062802moto_prv.gif

p.s. vakiosta ei mullakaan hajua

Back