itellä on kokemusta sekä cbr1000:sta, että zzr1100:sta ja 10 - 0 menee tuo kisa zetorille. rottapyöräzetorillani on siis todellisia kilsoja vähintään 165 000 ajettuna, venojen tarkistuksia ja säätöjä muutaman kerran, sekä suht usein öljyjenvaihtoja. etupäänstefat ovat menneet useamman kerran uusiksi ja tuo pehmeys niissä on, jota voi öljyillä parantaa, ellei apua öljyistä ja säädöistä tunnu olevan tarpeeksi, niin jäykemmät jouset ovat iso apu siihen.
myös etujarrut kannattaa tarkistaa, alkuperäiset kumiletkut vaihtaa metallipunoksisiin ja jos haluaa jarruilta paljon tuntumaa ja tehoa, niin vaihtaa vielä radiaalijarrukahvan. takajarruilla välttää se alkuperäinen kumiletkukin aika pitkälle.
alkuperäiskatteilla prätkä on nopea ja syö todella vähän polttoainetta, kovaakin ajaessa n. 5,3 litraa ja tavaroiden ja matkustajan kanssa vain n. 5,7 litraa, tämä siis mittarinopeudella n. 140 - 180 kmh, jolla alueella zetorin kone viihtyy kutosella mukavimmin ja jousitus, sekä runko toimivat jouhevimmin.
venttilivälykset asettuvat kohdilleen jossain 30 - 60 000 kohdilla ja sen jälkeen niitä tarvii tarkistella oikeastaan vain 30 000 km:n välein, huom. tässä kohtaa on yksilöeroja, joku motti voi tarvita jopa venaremonttia, ainakin vanhemmissa c-mallin yksilöissä, jollainen mulla on, alle sadankin tuhannen kilsan.
eturenkaalla oleva nopeusmittarinvaijerinpyörittäjä on kulutustavaraa, ne menevät renkaidenvaihdoissa littuun ja lopettavat toimimasta, ehkä huolellisella kumeksenvaihdolla säilyisivät ehjinä.
takapään korkeutta voi säätää epäkeskolla, akselia pyöräyttämällä saa perää ylösalas-suunnassa n. 3 cm.
akuista zzr1100 tuntuu olevan melko ronkeli, kannattaa tarkistaa ja ladata akkua kesän mittaan, akku on kuumassa paikassa ja nesteitä haihtuu, sekä virran heiketessä akku jaksaa pyörittää, muttei lähde käyntiin, mulla tämä ilmenee joka kesä elo-syyskussa. laturi tuntuu kestävältä ja luotettavalta, samoin starttikin.
vaihteistosta voi löytyä välivapaita, mulla löytyy kärpiöstä usein 2 -3 välistä ja joskus kovassa kiihdytyksessä 5 - 6 välistäkin, huolellisella vaihtamisella selviää ja d-mallissa on tiettävästi jo vahvempi loota, varsinkin kakkosen kohalta.
sytytystulpilla olen ajellut jopa yli 30 000 km, vaikka aluksi vaihtelin niitä 12 000 välein, olivat ihan ehjännäköisiä, ei vaan nyt viimeksi ajoin samoilla tulpilla jopa 60 000 km!
4-1 kokoputkisto keventää kawaa paljon ja tuottaa muhkeat pakoäänet, mulla on yoshimura rs-3 ja verraten alkuperäisputkistoon painosta lähti jopa noin 15 kg pois.
muhkea klassikkopyörä. maailmannopein sarjavalmisteinen moottoripyörä vv. 1990 - 1996, jenkit mittasivat sille 285 kmh lukemia vakiokunnossa.