• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Zrx 1200 r / z 750

helve perke saatana sammakko.. .. nyt saattaa sv.n vaihto olla lähellä.. tai katsotaan... hmmmm.. koko talvi aikaa tulla järkiinsä.. tai sit ei.. anyway.. .. eli näyttäs olevan sumekon tuontiohjelmassa zrx elr steady eddie lawson malli... haloo kaikki zrx 1200 omistajat millainen ko peli on ajaa & pitää?.. toinen halvempi vaihtoehto vois olla z750.. se tuntui kesällä lyhyessä koeajossa todella mukavalta.. niitä vaan on kaikilla... mutta haitanneeko sekään mitään.. ja jos joku on ajanut molemmilla miten luonnehtisit eroja?

Mulla on ZRX1200R viime vuotista mallia. Ei ikävä kyllä elr, mutta ei ole hopeakaan paha väri. Ja toistaiseksi ei oo samanlaista tullu vastaan... Mulla oli ennen tätä ZZR1100 ja ajoasento on tässä, ainakin mulle, huomattavasti mukavampi jokapäiväistä ja kaupunkikruisailua ajatellen!

Koneesta löytyy helvetisti puhtia alakierroksilta saakka. Mulla on pyörässä slipari, K&N ja suutinsarja. Tehoa on mitattu 116hv ja vääntöä 119Nm noin kuudessa tonnissa. (Kolmessa ja puolessa tuhannessa kiekassa n.115Nm...
wink.gif
) Konehan tässä pyörässä on pomminvarma(tai onko mikään?).

Ajettavuus maantiellä on hyvä. Eli vakaata menoa! Kovassa menossakin tällainen tavallinen vässykkä motoristi tulee tällä varsin hyvin toimeen. Viime kesän ensi visiitti radalla antoi ymmärtää, ettei pyörän tarvii olla rr-pyörän katuversio ollakseen hauska radalla! Takajousitusta isot pojat Atlantin takana ja Juuroopassa moittivat, mutta senhän voi vaikka päivittää, niinkuin mulla on suunnitelmissa...Ja ei se jousitus huono ole!

Omalla ReXillä mulla tuli viime kesästä aika vähän kilometrejä(5000) erinäisistä syistä johtuen, mutta ERITTÄIN tyytyväinen oon pyörääni ollut, vaikka sen hankkimiseen liittyikin kaikenlaista...

Käväsepä tuolla -> http://www.zrxoa.org/ . Sieltä löytyy omistajia ympäri maapalloa ja paljon hyödyllistä tietoa pyörästä.

Mikäs muuten SV:ssä vikana? Oon jonkun verran moisella ajanu ja ihan hauska pyörähän se on! Varsinkin 1000:nen avarilla pöntöillä...
buttrock.gif

Tästä linkistä >klik< löytyy ehkäpä kaikki, tai ainakin suurin osa siitä, mitä ZRX:stä on tällä foorumilla höpisty. (Linkki = haku sanoilla "ZRX 1200".) Monista noista viesteistä löytyy puolestaan linkkejä ulkomaisille sivuille. Ja eiku' surffailemaan.

Itse olen hyvinkin tyytyväinen ZRX:äni antamiin palveluksiin jo kahden vuoden / 50tkm kokemuksella.

kiitti tiedoista.. hyvä linkki toi.. saa nähdä.. joo ei sv 650.ssä mitään oleellista vikaa ole.. mutta vaihtelu vaan vois virkistää.. 5 kesää jo sv.llä ajanut...

zrx on hyvä prätkä. tosiaan performance bikessä oli monista kawasakeista paljon juttua. se lehti on melkeinpä must juttu kawaharrastajalle.

zrx on varmasti hyvä peruspyörä.Kaveripiirissä on parikin kappaletta 03:sia eikä niissä ole ollut mitään ihme vikoja.Mielenkiintoinen pointti niissä,että ne on suunnilleen saman verta ajettuja,samalla kokoputkistolla,sama neulasatsi,sama filtteri niin toinen anto 133,3 takapyörä tehoa ja toinen 124,6 ja vielä samassa penkissä.Aika kovia yksilö eroja!

zrx on varmasti hyvä peruspyörä.Kaveripiirissä on parikin kappaletta 03:sia eikä niissä ole ollut mitään ihme vikoja.Mielenkiintoinen pointti niissä,että ne on suunnilleen saman verta ajettuja,samalla kokoputkistolla,sama neulasatsi,sama filtteri niin toinen anto 133,3 takapyörä tehoa ja toinen 124,6 ja vielä samassa penkissä.Aika kovia yksilö eroja!
Onpa tosiaan aika hurja ero tehossa! Mahtaako kaikki olla ihan kohillaan pienempi tehosessa....Ei tuota mun mielestä oikeen voi yksilöerolla selittää. Vai voiko? Sentään melkeen 10 konia eroa! Huhhuh! Toisaalta tiedän ZRX:n josta mitattiin lähes(erimerkkinen putki ja suutinsarja) samoilla muutoksilla kuin mulla ja samassa penkissä kaks hp:aa enemmän. Tuohon jos vielä lisätään kuluneemmat rattaat, ketjut ja rengas sekä jos mittaus on tehty eri aikaan niin kyllähän siinä voi isokin ero syntyä...

no niin.. öhöm.. mites sopii pieneen kikkailuun zrx? siinäkään suhteessa ei haluais huonompaan mennä?.. kun pikku sv mukava peli siihenkin.. zrx keulii varmaa ihan itsestään sillä hirmuväännöllä mutta nouseeko etupyärälle olleskaan? (täytys kyllä tietty päästä koeajaan enne lopullista ostopäätöstä..)

no niin.. öhöm.. mites sopii pieneen kikkailuun zrx? siinäkään suhteessa ei haluais huonompaan mennä?.. kun pikku sv mukava peli siihenkin.. zrx keulii varmaa ihan itsestään sillä hirmuväännöllä mutta nouseeko etupyärälle olleskaan?
Öhöm...juu. En todellakaan tiedä, en tunnusta ainakaan. Keulii joskus - vahingossa tietysti, ja sitten sutii - mikäli on liukasta. Takapää on toistaiseksi pysynyt maassa. Tarkoituksella.
baaa.gif
blush.gif

(Paremminkin matkamotoristi...
wink.gif
)

no niin.. öhöm.. mites sopii pieneen kikkailuun zrx? siinäkään suhteessa ei haluais huonompaan mennä?.. kun pikku sv mukava peli siihenkin.. zrx keulii varmaa ihan itsestään sillä hirmuväännöllä mutta nouseeko etupyärälle olleskaan? (täytys kyllä tietty  päästä koeajaan  enne lopullista ostopäätöstä..)
Vähän samoin on vastattava kuin tuo ylläoleva ReXeri...Eli tietenkään en mitään tunnusta("vanha" mies nääs jo..
tounge.gif
) , mutta kyllä siinä potentiaalia osaavissa käsissä on kikkailuunkin... Tahattomasti keula kevenee, eikä jarruissakaan vikaa ole!

Kaverilla ois myynnissä vähän ajettu ja pikkasen modattu(putket, peilit, vilkut ym.) SV1000:nen, joka soveltuu varmasti ZRX:ää kevyempänä ja lyhyempänä paremmin temppuiluun. Pyörä on -03 mallia ja musta, joka kuulemma on harvinainen väri(ainakin Suomessa) alastomassa isossa SV:sä. Oon ajanu kys. pyörää ja helvetin hauska laite se on. Äänet erittäin kohdallaan ja hinta mielestäni myös! Tsekkaa piruuttas tuolta pörssistä...

no niin.. öhöm.. mites sopii pieneen kikkailuun zrx? siinäkään suhteessa ei haluais huonompaan mennä?.. kun pikku sv mukava peli siihenkin.. zrx keulii varmaa ihan itsestään sillä hirmuväännöllä mutta nouseeko etupyärälle olleskaan? (täytys kyllä tietty päästä koeajaan enne lopullista ostopäätöstä..)
Vähän samoin on vastattava kuin tuo ylläoleva ReXeri...Eli tietenkään en mitään tunnusta("vanha" mies nääs jo..
tounge.gif
) , mutta kyllä siinä potentiaalia osaavissa käsissä on kikkailuunkin... Tahattomasti keula kevenee, eikä jarruissakaan vikaa ole!

Kaverilla ois myynnissä vähän ajettu ja pikkasen modattu(putket, peilit, vilkut ym.) SV1000:nen, joka soveltuu varmasti ZRX:ää kevyempänä ja lyhyempänä paremmin temppuiluun. Pyörä on -03 mallia ja musta, joka kuulemma on harvinainen väri(ainakin Suomessa) alastomassa isossa SV:sä. Oon ajanu kys. pyörää ja helvetin hauska laite se on. Äänet erittäin kohdallaan ja hinta mielestäni myös! Tsekkaa piruuttas tuolta pörssistä...
Hmm...Tässäpä onkin ne 2 pyörää jotka haluaisin tyypittää...Tonninen SV ja ZRX1200. Oikeastaan voisin ottaa kummatkin fasun kaveriksi talliinkin.
blush.gif

Siinä muuten oiskin sit aika maukas rivistö pyöriä ja varmasti löytyis joka tarpeeseen sopiva kun noi ois kaikki tallissa... ZRX, SV1000 ja kiloFasu... Meinaan ei oo tuo Fasukaan yhtään hassumpi pyörä.
062802jumpie_prv.gif
bowdown.gif

hmm.. mielenkiintoista.. varmasti on joku kriittinen massa jota suurempi ei stoppiin nouse? eli ei varmaan v-max, gsx 1400? mutta onko zrx viä siinä rajoilla?

sv 1000? (en ole ajanut) pelkään ettei ole paljon erilainen (tarpeeksi) kuin 650.. tietysti enemmän tehoa jne.. jossain ulkomaan testeissä ovat tykänneet 650.sta enemmän kuin 1000 sta..

tonnifasua ajoin ja tuntui kaikkinpuolin hyvältä.. liiankin.. tehoa oli kivasti jne jne.. mutta joku jäi puuttumaan... luonne?.. tuntui että omassa sv.ssä on enemmän luonnetta tms..

nämä siis omia täysin subjektiivisia mielipiteitä.. älkää ottako hernettä jne .. tai ottakaa...

Voi olla, että ZRX ei helposti nouse stoppieen, koska painoa(reilusti yli 240kg) ja pituutta(aks.väli 1465mm) on aika paljon. Kokeilleet, jos heitä on, kertokoot. Mä en ole edes yrittäny.

Tuosta Fasusta täytyy sanoa aivan samaa, kuion Blastmaster. Pyörä tuntui kaikin puolin hyvältä, mutta jokin siinä jäi puuttumaan, joka ois säväyttänyt minut... Tämä kokeilemani yksilö oli tosin vielä varustettu Akran täysputkistolla, joka vie ala- ja keskikierrostehoa Fasusta. Lisäten kyllä huipputehoa ja se kyllä tuntui...
062802jumpie_prv.gif

Ja mun ZRX:n valintaan vaikutti myös 1998 kokeilemani 1100 versio jota pääsin koeajamaan. Siitä tuli unelma, jonka sitten toteutin viime keväänä... Ja tän takia millään muulla pyörällä ei ees ollu todellisia mahdollisuuksiakaan mun nykyiseksi pyöräksi. Mikäköhän seuraavaksi unelmaksi? Triumph Rocket III oli kyllä todella mahtava ja uutta Sprinttiä en taida ees käydä koeajamassa...
tounge.gif

Voin ehkäpä yhtyä tohon Fazerin säväyttämättömyyteen... Ainakin näin vakiona sen hiljaisuus ja sähkömoottorimainen kone ei yllä tunnelmaltaan varmana Kwaakun ZXR1200:n tasolle. ja mitä SV1000:n vertaa niin ei voi verrata, se kun on V2...
wink.gif
Varsinkin kokeneemmalle motoristille joka hakee persoonallisuutta jne, voi fasu olla hiukka liian "hyvä" ...
tounge.gif
Mulle kuitenkin täydellinen peli jota yritän saada hiukka raaemmaksi = persoonallisemmaksi koko ajan. Todettakoon tähän hengen vetoon että oma fasu oli minulle ensimmäinen iso pyörä sitten kevariaikojen. Ja heti sopi mulle ku nyrkki silmään, olin toki hiukan ajellu kavereitten kusiaisilla kevarin jälkeenkin. Helppo käsitellä ja unelma kaupunki kruisailuun/matkaan/ja räppäilyynkin (vaikken ees osaa)
tounge.gif

Tjoo, karkaakohan tämä taas aiheesta...

No jos kikkailla haluat, niin z750. Nousee helposti takarengas ja kuuleman mukaan myös eturengas. En tosin itse ole koittanut. ;)

Back