• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yöpymispaikka Travemündestä lähtien

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suitsatar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
062802moto_prv.gif

Meitä on vähän isompi (16) lähdössä heinäkuussa reissaamaan motogp kilpailuihin Saksaan. Laivalla tullaan travemundeen to illalla klo 20 paikkeilla ja suuntana siis sachering.

Mikä olisi lähellä tai 100-200 kilsan päässä hyvä yöpymispaikka näinkin suurelle motoristiporukalle ?

Toivottavasti saan jotain vinkkiä
tounge.gif

Hienoa,
eilen heittelin nettiä edestakaisin ja löysin tuon samaisen merimieskirkon, mikä jäi mietityttämään. Kiitos vinkistä, olet varmaankin ollut siellä ja tiedät mitä tuleman pitää.
Ihanaa, että on valveutuneita kanssaveljiä ja -sisariakin hereillä ja antamassa hyviä vinkkejä.

Onkohan sinne tilattava ajoissa paikkoja ?

Hienoa,
eilen heittelin nettiä edestakaisin ja löysin tuon samaisen merimieskirkon, mikä jäi mietityttämään. Kiitos vinkistä, olet varmaankin ollut siellä ja tiedät mitä tuleman pitää.
Ihanaa, että on valveutuneita kanssaveljiä ja -sisariakin hereillä ja antamassa hyviä vinkkejä.

Onkohan sinne tilattava ajoissa paikkoja ?
Luulen, että minulla on aika samanlainen tarve...
biggrin.gif

Mulla oli sama ajatus, että pitäis katsoa monelta se laiva on satamassa ja etsiä majoitusta sopivalta etäisyydeltä. Tuo Merimieskirkko on hyvä vaihtoehto, en ole itse käynyt mutta kaverit suosittelee sitä.
Kyllä näin iso joukko varmaan tarttee etukäteisvarauksen...

Jos Berliinin suuntaan enemmän jo kuitenkin lähdette ajamaan, Schwerin-niminen entinen DDR-kaupunki on ihan käymisen arvoinen myös. Yövyin siellä pari kertaa eri kesinä Rostockiin tullessa, edullisia hotelleja. Nykyisin jo sievä kaupunki, kuitenkin sosialismin jäänteet näkyvissä sopivasti, ja hieno linna keskustassa ihmeteltävänä.
smile_org.gif

Schwerin, myös Suomen kielellä tietoa tästä linkistä.
ghostface.gif

Kyllä tuo mun linkkaama majapaikka on ihan yöpymisliike siinä missä muutkin yöpymisliikkeet. Ei siellä tule nunniksi pukeutuneita kynttilät käsissä vastaan, jauhaen hare chrishnaa. Tuttu myyntiedustaja joskus tuota suositteli ja reissunpäällä tullu tuolla parikertaa poikettua. Elekää antako ensivaikutelman hämätä. Sori, jos jollakin alko ave mariat soimaan päässä.

talktohand.gif

Kukkuluuruu zpete ... ollaan menossa samalle reissulle. Mitä mieltä olet tuosta SWerinin jutusta. Itse olen siellä ollut ennenkin, eikä ollenkaan heikompi kaupunki ollutkaan. Tonne Hampuriin on siitä satamasta vajaa sata kilsaa ja sitte jää 500 seuraavalle päivälle ... kuis se mahtaa olla sen toisen kanssa. Ihan pitkälle ei klo 20 laivan tulemisen jälkeen viiteis ajella...
sport05.gif
sport05.gif
, vaikka onhan se kesä ja laivassa on tullut nukuttua tovi
lookaround_orig.gif

Kyselin itsekin majoituspaikkaa Travemunden lähistöltä toisessa osiossa ja kiitoksia vaan vastauksista.
Mutta löysin kuitenkin meille sopivamman Schwerinin kupeesta.
On 'biker's hotel' Ferienpark Retgendorf ja sivut löytyy tästä.
Eilen lähetin sähköpostia ja tänään tuli vastaus, kahden hengen huone aamupalalla 70€.
Ravintola auki klo 24.00 ja siihen asti pääsee sisälle.
Aika hyvä suunta Sachsenringiinkin menijöille?

talktohand.gif

Kukkuluuruu zpete ... ollaan menossa samalle reissulle. Mitä mieltä olet tuosta SWerinin jutusta. Itse olen siellä ollut ennenkin, eikä ollenkaan heikompi kaupunki ollutkaan. Tonne Hampuriin on siitä satamasta vajaa sata kilsaa ja sitte jää 500 seuraavalle päivälle ... kuis se mahtaa olla sen toisen kanssa. Ihan pitkälle ei klo 20 laivan tulemisen jälkeen viiteis ajella...
sport05.gif
sport05.gif
, vaikka onhan se kesä ja laivassa on tullut nukuttua tovi
lookaround_orig.gif
Mulle käy kaikki, en ole kovin nirso paikkojen suhteen.
Pimeämpäähän siellä on kuin Suomessa, mutta vois sitä silti ajaa jonkinverran...
Molempiin on lautalta kuienkin vain n.80 km ja sitten Schwerin-Chemnitz on 480km, Hampuri-Chemnitz 516km. Ollaan niin myöhään liikkeellä, että ruuhkiakaan on varmaan aika turha miettiä... (Hampurin kohdilla olen joskus pujotellut autoja 20km, kun jonot ei liikkuneet mihinkään
crazy.gif
)

Toisaalta, Schwerinissä on ainakin halpa hotelli, Etap, 2hh/38euroa(+aamiainen 4euroa). Nuo Etapit on karuja mutta yleensä ihan siistejä.

Back