• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yokon (Scottin) farkkuhousut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mammeli osti Yokon (Scott) farkkutyyppiset ajohousut. Osti myös polvi- ja lantiosuojukset niihin. Ajoimma pari päivää sitten "turkista" Raaheen ja pois. Kuuma päivä. Ja kyllä mammeli kärsi. Hikoilu hirvittävä. Farkut liimautus nahkaan puhumattakaan pikkupökäleistä. Lisäksi polvisuojusten verkkopintaisten taskujen verkko hankas tytsyn ihon vereslihalle. Tyttelin matkanautinto pilalla.

Mitä kokemuksia muilla.

Aijai, aika paha.
Itse ajelin noilla kamalilla helteillä "silkki"vuoratuilla nahkahousuilla ja sekin oli mielestäni tarpeeksi paha, että iho oli hieman arkana. Siltä kohtaa millä istutaan...khöh...tiedättehän...
Niissä oli varmaan joku pinnoite, joka ei hengittänyt?Gorenhan ei pitäis tuota tehdä, mutt....
Toisaalta on ollut sellaiset kelit, että kaikki vaate on liikaa...

Minulla on ollut käytössä Yokon takki ja housut ja kyllä niissä tietty hiki tulee helteillä. Suojista minulle tulee mustelmat ja polvista tosiaan hankautuu nahka, minulla siihen ei tarvita edes hikoilua tai sitä että vaate olisi liian pieni.. Ei ole kovin kivaa kun polvissa ja olkapäissä on sitten suojien kuvat mustelmina. Mulle kyllä tulee niitä mustelmia sukista ja vaatteiden saumoistakin... Ja lääkäri kertoi sen olevan normaalia!
eek.gif

Virittelin housuihin polviin pehmusteet ja nyt ne toimii kuin unelma. Takki on myytävänä.

Tällaiset ongelmat eivät varmastikaan ole kovin yleisiä. Uskoisin ilmenevän herkkä- ja ohutnahkaisilla yksilöillä. Ne suojat kuitenkin toimivat erittäin hyvin onnettomuuksissa ja se kai on tärkeysjärjestyksessä aika korkealla.
Tutustukaapa Rukan valikoimaan, ne suojat ja kankaat on ehkä mukavammat. Ja Dainesea voin suositella myös!! Dainesessa ei ainakaan minulla ole (vielä?) mitään moitittaavaa... Paitsi hinta tietysti niinkuin kaikessa!

Mulla on käytössä "nurkka-ajeluissa" ja työmatkoilla Draggin jeans -housut. Suojaa polvia (myös ajoviimalta), kestävät kulumista ja ovat silti mukavat käyttää koko päivän toimistohommissakin. Suosittelen
062802jumpie_prv.gif

...ja niin tyhmältä kun helteellä tuntuuki, niin tuommonen kevyt, villainen urheilualusasu on ainaki ittelle toiminu parhaiten: iho pyssyy kuivana eikä "hankaa". Ajoasuna on Sinisalon Street-mikä-lie suojilla ja sen sisäpinta sellanen, että en pysty mishän tappauksessa pitämhän lyhythiasta paitaa saatikka alkkareita/shortseja alla. Hikuaa niin perskeleesti. Pitempiä matkoja taas ei iliman noita suojakamppeita haluta ajella.

Scot Evolution housuissa on surkeat polvisuojat ja kaiken lisäksi polvisuojan taskussa on VETOKETJU-kiinnitys!

Myös polvisuojan muodolla on merkitystä.
Vaihdoin tilalle Halvarssonin kuppityyppisemmät polvisuojat ja niiden kanssa pystyy elämään.

Edit: typoilua

Minun kautta saat tilattua DJ:n kuteita halvemmalla kuin muualta. Lisätietoa saat kun lähetät mulle privaattimailia.

Back