• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yli 200 tapaa kaataa moottoripyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä en sattuneesta syystä jaksanu lukee kaikkia, mut kai siel oli tämmöne?: Nostat takapään kolmiopukkien päälle ja alat rynkyttämään takarengasta koska luulit että se on irti, rynkytit liian voimalla jolloin pyörä kaatui. ?? (NO, it's not me, it's my father.
tounge.gif
)

En ole toistaiseksi kaatanut pyörän kun kerran, syy ei löydy listasta, tai minä en ainakaan löytänyt sitä.

Eli tulin aamulla töihin, väsynyt kun ... kun jotain todella väsynyttä. Rupesin tekemään uukkaria, mutta unohdin lopettaa jarruttamisen, joten kesken uukkaria pyörän nopeus hiljensi niin paljon, että lähti kaatumaan. Enkä minä huomannut koko homma ennen kun oli liian myöhään. Ehdin hypätä pyörän kyydistä pois ja yritin estää pyörän kaatumasta, mutta turhaan (gsx750f painaa yllättävän paljon kun tankki on täynnä), mutta sain "hiljennettyä" kaatumisen sen verran että pahempaa damagea päässyt syntymään.

Moni kohta kuullostaa kylläkin aika tutulta, tulee moni "läheltäpiti" tilannetta mieleen
biggrin.gif

gsx750f painaa yllättävän paljon kun tankki on täynnä
Niin painaa juu...
Eli itellä meinas käydä tänään niin, että laitoin mopon seisontajalalle epätasaiselle asfaltille, joka viersi alaspäin. No siitä mopon päältä pois lähtiessäni pyörä alkoikin vieriä eteenpäin ja samalla jalka aikoi kääntyä pois alta. Juuri ja juuri kerkisin pyörästä ottaamaan kiinni ja hampaat irvessä sain nostettua takaisin. Oli se lähellä, kun olin jo aivan varma, että nyt on pyörä kumossa.

Paras tapahan kaataa pyörä on pysäköidä alamäkeen se ja alkaa tupakoimaan. Sussu päätti, että hän ainaki lähtee, tule matkaan jos kerkeät. Äkkiä kait se oli kyljellään.
tounge.gif

yksi puuttuu. Yrität laitaa Ducatia jousimallin seisontajalalle (ei lukitu alas) ja sattuu kivi kantapään alle = LONKS! yritä sen jälkeen puoli spakaatissa pitää pyörä pystyssä
crazy.gif

gsx750f painaa yllättävän paljon kun tankki on täynnä
Mahtaa tankkiin mennä paljon menovettä, jos se oli ratkaiseva tekijä sille, ettet jaksanut pitää pyörää pystyssä.  
tounge.gif
Mikä se märkäpaino nyt oli, joku päälle 230 kiloa, ja painopiste suht ylhäällä (ilma/öljy). Jos olisi ajoissa huomannut mitä on tapahtumassa, niin varmasti olisi saanut tilanteen pelastettua, mutta nyt ei ehtinyt kun vähän "hidastaa" pudotusta
tounge.gif
mutta enpähän ole tehnyt samaa virhettä uudestaan... ainakaan vielä
biggrin.gif

Back