• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

yksinkertaisen vaihtovalon teko?neuvoa..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja talani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
turku
terve. ajattelin tuollaista tee-se-itse vaihtovaloa pyörääni,onko olemassa mitään yksinkertaista toteutusta vai pitääkö ostaa kaupasta moinen. ei tarvitsisi olla mikään säädettävä malli jos vaan sais jollain vastuksilla muutettua valon syttymistä.mutta jos joku tietää mistä saa halvalla vaihtovaloja niin priivaa tänne.joskus oli ainakin nettiautossa säädettävä 39e mutta olivat viety käsistä kuulemma
wink.gif

Tämän perusteella aloin itse värkkäämään, mutta homma jäi kesken ko pyörä lähti myyntiin ja nyt on muita kiireitä. Katso ko. piirin datasheeteistä (LM2907) esimerkkejä, ja siellä on ihan suoraan kopioitavia piirejä LED:lle. Näissä voi siis potikalla säätää tuon valon syttymiskierrokset, kuten asiaan kuuluu. Itse tilasin piirit kebabilta (Bebek) ja hintaa kaikille osille tuli joku 10 euroo. Purkin hain Olssonilta.

Jos vähänkään pysyy kolvi kädessä ja vähän osaa noista soveltaa, niin pitäisi onnistua. Itse tein (melkein valmiiksi) purkin, missä on vihreä LED osoittamassa tehoalueen alarajan alaspäin vaihdolle ja punainen LED isommalle vaihdon. Molemmat olisivat erikseen säädettäviä. Osat ovat siis kirjaimellisesti pöydällä ja noin puolet on jopa kolvattu...

Back