• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha TRX850 1999Pari kuvaa:

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MYYTY 29.4.2009 - ketju saa minun puolestani täällä olla siitä huolimatta.

Ainakin vuodenvaihteessa kun vaihdoin vakuutusyhtiötä ja uudelleen rekisteröin mopon, niin oli ainoa 1999 mallinen TRX Suomessa.

Ostettu 06.06.06 Forssan Motofocuksesta 12kk takuulla, tuotu Suomeen Hollannista, täydellä huoltokirjalla ja isolla nipulla muita dokumentteja yms. Vara-avainkin tuli mukana ja on käyttämätön.  
thumbs-up.gif

En tiedä mitä on (vai onko mitään) tehty konepuolelle noiden sliparien lisäksi (edit: Dynojet suutinsarja ainakin), mutta mukana tulleiden dynokäyrien mukaan takapyörätehoa on mukavat +80hv. Voimaa on parhaiten käytössä alueella 4-8000rpm, ykkönen on liikkeellelähtöihin 2-4 ajamiseen ja vitosta tarvitaan oikeasti vasta jossain todellisessa nopeudessa 120-130km/h. Kutostahan tuossa ei ole. 0-100km/h on kaiketi jotain karvan alle 4sek. ja huiput n. 220km/h. Pyörä on erittäin kevyt käsitellä ja sopii ainakin minulle todella hyvin. Ei ole liian kyykkykään huonoselkäiselle ja pitkäjalkaiselle.

Pyörään on tehty muutamia muutoksia, jotka kaikki tehty ennen kuin ostin pyörän ja joista kaikista pidän. Eli ainakin ulkonäöllisesti alakate on laitettu, kilpitelinettä modattu ja lisätty pariin paikkaan hiilikuitujäljitelmä teippauksia, vilkut on myös vaihtuneet. Ilmeisesti pyörässä on myös ns. tuplakupla kate, joka suojaa erittäin hyvin ajoviimalta. Muuten on teräspunosjarruletkua ja BOSsin sliparit. Äänet on makeat...

Väritys on alkuperäinen ja pyörä on 99%:sti virheetön kaunotar. Tarkoituksena on, että tämä pyörä pysyy minulla pitkään. Ainoa muutos minkä jossain vaiheessa aion tehdä on Bolt on periaatteella tapahtuva etusatuloiden vaihto R1 sinitulppaisiin. Kuulemma tuntuma paranee huomattavasti. Ajettu nyt n. 30tkm, josta itse olen ajanut 6tkm.

TRX:t on kyllä hienoja pelejä.

sanoi:
Tarkoituksena on, että tämä pyörä pysyy minulla pitkään.

tuskin kukaan on ikinä muuta meinannutkaan.... kaikki ostaa pyörän pitääkseen sitä pitkään.?

Noh, 2006 eka pyörä oli ihan ostettu ajatuksella, että vaihdan kunhan budjetti antaa myöden. Tämä tuli sitten sen jälkeen oikeastaan jo vähän ennen kuin budjetti oikeasti olisi kestänyt ja tuntuu kyllä todella omalta. Esim. tehoa / vääntöä en kaipaa yhtään lisää. Itse asiassa siinä 06 ekassa mopossa oli n. 15hv enemmän. (1990 Suzuki GSX-F) Toki aina voi käydä niin, että pyörä vaihtuu vaikka kuvittelee sen olevan se oikea...

Tällä hetkellä oikeastaan vain Aprilian Tuono (n. 2003 malliset) ja Yamahan MT-01 kiinnostavat jollain tasolla.

EDIT: Triumphin Thruxton on kanssa mielenkiintoinen.

ompa noita silloin tällöin näkynyt myynnissä,sitä en ole tullut
katsoneeksi,minkä vuotisia ovat olleet,viimeksi muistaakseni eräässä
Turkulaisessa firmassa oli musta vastaava peli,varmaan ihan kiva
pieni "paija" ajella.

96 ja 97 mallisia TRX:iä on paljonkin myynnissä ja Suomessa. 1998 mallisista en tiedä ja yhden 2000 mallisen (ilmeisesti rekisteröity tuolloin, kun TRX:ää on kai tehty 96-99) olen nähnyt myynnissä, mutta tuolla värityksellä ja ainakin tuolla vuosimallilla pitäisi olla Suomessa uniikkikappale. Tietty modaukset vielä päälle.

Ainoa muutos minkä jossain vaiheessa aion tehdä on Bolt on periaatteella tapahtuva etusatuloiden vaihto R1 sinitulppaisiin. Kuulemma tuntuma paranee huomattavasti.
Tuo taitaa jäädä tekemättä, ellen saa jostain halpoja käytettyjä osia. Uudet maksaa n. 400e / kpl.

Etuvilkut ostin uudet, kun nuo katevilkut ei ole oikein hyvin näkyvät. Eli ostin samanlaiset midivilkut kuin takana on, mutta ongelmaksi muodostui näiden uusien paikoilleen saaminen. Katevilkut kun ottaa pois, jää lähes niiden kokoinen reikä katteeseen. Eli en tiedä miten nuo ohutvartiset uudet vilkut saisin tuohon askarreltua...

Kilometrejä on kertynyt tänä kesänä varsin vähän, mutta jonkin verran kuitenkin on Yamahaa ulkoilutettu. Hieno laite.

Onnea kauden avauksesta! Itse vielä odottelen, että tie sulaa tallille..

Onkos sulla alkuperäiset etupumput ja oletko ollut tyytyväinen niihin? Mulla viimekesänä kerran karkasi etupyörä mutkassa pikkaisen alta, mutta onneksi sain pidettyä mopon pystyssä. Taisi tosin olla enempi vikaa kuskissa kuin mopossa.. Silti laittoi hieman mietityttämään tuota etupään toimivuutta.

En uskalla sanoa noista etupumpuista mitään. Näyttävät originaaleilta ja säätöjä on kuten ohjekirja kertoo, mutta pyöräähän on tuunattu ilmeisesti Hollannissa aika tavalla muutenkin, joten en ihmettelisi vaikkei olisi sisuskalut tehtaan jäljiltä. Mitään - siis pienintäkään - valittamista ei ole pyörän ajo-ominaisuuksien suhteen. Tosin en aja radalla, enkä koe olevani muutenkaan erityisen "nopea" kuski. On tuo kuitenkin valovuosia parempi kuin 90 mallinen GSX-F 750 oli. Niin ja mielestäni parempi kuin 2001 mallinen FZS600 uutena. Jos nuo jotain kertoo.

Terve,

En ny halua olla ilon pilaaja, mutta kaverilla on tollanen 99 TRX Kotkassa, joten pyöräsi ei ole uniikki Suomessa. Kaveri on tosin tehnyt siitä Fighterin.

Tossa orkkiksena:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=tomazone&image_id=44625789

Ja tossa muutosten jälkeen:

http://irc-galleria.net/view.php?nick=tomazone&image_id=74121778

Mulla on ittellä viime syksynä hommattu 96:nen TRX .
Noi etupamput (samoin kun jarrut) on TRX:ssä aika sieltä syvältä ja aionkin vaihtaa R1 /R6 keulan itselleni, kunhan jostain löydän sellasen sopivan.

Olen itse ajellut aikoinaan radalla kilpaa ja voin sanoa, että tällä keulalla ei ole radalle asiaa. Simmittykseen joutaa oma keula ainakin. Toki eturenkaallakin on vaikutusta yllättävän paljon. http://www.bikepics.com/members/krisuk/96trx850/ Tossa foto mun vehkeestä (nyt on tosin minivilkut kiinni)

Terve,

En ny halua olla ilon pilaaja, mutta kaverilla on tollanen 99 TRX Kotkassa...
biggrin.gif
Ei mennyt ilo pilalle. Hienoa, että joku muukin osaa arvostaa TRX:ää.

Tosin, on pakko kysyä, oletko varma että on 99 mallia, kun tuolla teippauksella on kai saanut jo 98. Onko rekisteröity Suomeen ennen 29.12.2006? Tuolloin vaihdoin vakuutusyhtiötä ja siellä kaveri vain sanoi, ettei ole toista samanlaista rekisterissä.

En kyllä tuosta keulasta osaa sitten sanoa. Itse en ole radalla koittanut, mutta sen mitä minä olen uskaltanut mutkiin ajaa on TRX mennyt vaivatta ja ilman minkäänlaista epävarmuuden tunnetta keulalla tai missään.
nixweiss.gif

Erään tulkinnan mukaan...

Ainut Suomessa = Ei niistä kukaan tykännyt uutenakaan

Erittäin harvinainen = Naapurin mieskään ei ole nähnyt toista samanlaista

Moikka, musta se on oikein oiva pyörä, varsinkin kaupunkiin. Hintalaatusuhde on kohdallaan. Kevyt ja näppärä kaupungissa ja todella hyvät saundit, no ittelläni on Gianellin sliparit joten on vielä vähän paremmat kun vakiossa. Liian pitkät välitykset vakiona, mutta ne vaihtamalla saa vähän pirteyttä lisää, kun eihän täällä saa muutenkaan ajella 200...
cool.gif
No joo.

Mun keula on muutaman vuoden vanhempi kun sun enkä tiedä kuinka siitä on aiemmin pidetty huolta, tuskin kauheesti koska on aika lötkö etten sanois. Veikkaan et nesteet on vaahtoa jo... No vien ne huollettavaksi, kun maltan pitää taukoa ajamisesta ja paalaan sitten asiaan sen keulan osalta.

Kyllä se kaveri kovasti väittää et ysi ysi on. Voin tarkistaa asian.

Musta toi 99 väritys on siisti ja sopii hyvin TRX:ään. Laitahan sähköpostia jos tuut joskus Hesaan ajelemaan.

TRX:n tullessa markkinoille ajattelin että tuommoisen ostan vielä.  No ei niitä käytettynä liikaa ollut ja nykyään katteen ja etuvalon muotoilu on vähän liian vanhanaikainen.  Rakentamalla sais toki mitä vaan.  Hieno pyörä silti.  Saundit on varmasti kohdallaan ja isohko twini kyykky ei oo koskaan väärin
033102beer_1_prv.gif

Täytyy varmaan joskus tämmöinenkin vielä ostaa..
biggrin.gif

Ei kanssa tuo etukate oikein iske sellaisenaan, on kyllä sellanen kutina että tästä sais hemmetin hienon cafe racer -tyylisen vekottimen tehtyä. Musta runko/vanteet, muuten se peruspunainen, takapenkin päälle se muovilirpake (jostain sai ihan valmiina), takalamppua upottaa muutaman sentin, pyöreä 7" etuvalo ja mittariston vaihtaa johonkin pieneen digitaaliseen..vot.
thumbs-up.gif

Ainut Suomessa = Ei niistä kukaan tykännyt uutenakaan
TRX:n kohdalla tuo pitää käsittääkseni jopa paikkansa...
TRX:n menestyksen suurin este oli aikanaan meikäläistenkin mopomiesten matalaotsaisuus eli huipputehon puute... millään muullahan ei ole juurikaan merkitystä... Tuollainen laite olisi oivallinen vaihtoehto jollekin tavan kusiaiselle, kuka sen vain huomaa...

Back