RISUJA
Vuoden sisään olen kahdesti tuolta yrittänyt ajovarusteita ostaa.
Ensimmäisellä kerralla olisin ollut vailla koko varustesettiä, kun olin vasta pyörääkin hankkimassa. Asiasta leikilläni kysyin myyjältä, että pitäiskö mulla olla se pyörä ensin. Totesi, että kyllä se varmaaan parempi olisi. Hieman hölmistyneenä marssin sitten pois. Itse olisin kyllä myynyt ne kamat ja edes yrittänyt myydä sen pyöränkin...
Tällä viikolla marssin taas ko. liikkeeseen tarkoituksenani hankkia sadevarusteet. Liikkeessä oli sillä hetkellä yksi parivaljakko palveltavana, muutoin rauhallista. Henkilökuntaa paikalla kuitenkin runsaasti, kaiketi erittäin syvissä ajatuksissaan, kun ei edes tervehtimään vaivauduttu saati muuta elettä tekemään, jotta olisi asiani selvinnyt. Aikani varusteita pällisteltyäni ja ihmeteltyäni en ollut tullut hullua hurskaammaksi, joten marssin ulos - taas tyhjin käsin. Ulos mennessä ihan sivusilmällä ennätin tiskin läheisyydestä ainakin kuusi henkilökunnan edustajaa laskemaan. Edelleenkään ei tehty elettäkään minun suuntaani.
Täytyy sanoa, että jos toiminta on tällaista, on moottoripyöräkauppiaiden turha valittaa heikkoa myyntiä. Onneksi tilanne ei kuitenkaan ole näin lohduton joka paikassa. AllRighissa (Tre) olen asioinut 1,5 vuoden sisään ainakin 10 kertaa ja joka kerralla olen tullut palvelluksi, useimmilla kerroilla on päädytty myös kauppoihin. Suostuivat myymään varusteet, vaikka en vielä pyörää omistanut. Myös R.M Heinolla on tullut asioitua ja sielläkin on aina oltu asiakaspalvelu- ja myyntihenkisiä. Ja sadepuvun hain Octanelta (Tre). Hienosti pelasi senkin palvelu.