• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XX.ssän madallus,tai minkä vaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan oikeata asiaa välillä
tounge.gif
.multakin.. Eli mitkä ovat konkreettiset/kokeillut/testatut madallusmahikset XX.sässään.
Satulaa on jo höylätty,ok mutta vidu kun vieläkin jännittää nuo pysähtymiset,johtuu mopon painosta johon ei ole tottunut..eikä viitti naarmuttaa uutta
cool.gif
.

Hornetissa laskin/nostin etupumpuista 1,5-2cm,ei ollut vaikutusta ajettavuuteen,ehkä hieman ketterämpi kulmilla?
Mitä tapahtuu XX.sässääsä jos ryhtyy samaan,vai onko se edes mahdollista?

Ja sitten vielä: saa vituilla,asettaa syytteeseen,viedä saunan taakse,lähettää kuuhun,moralisoida ja kiusata,tää on tämmönen topik.
tounge.gif

Minä olen nostanut omaani, mutta ebaystä pongasin linkun jolla saa 1 tai 3 tuumaa laskettua.

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CBR-F4I-Blackbird-F2-F3-Lowering-links-Link_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35592QQihZ001
QQitemZ110157413700QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">Linkki ebay</a>

Minä olen nostanut omaani, mutta ebaystä pongasin linkun jolla saa 1 tai 3 tuumaa laskettua.

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-CBR-F4I-Blackbird-F2-F3-Lowering-links-Link_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35592QQihZ001

Paljonko on nyt Blackbirdisi istumakorkeus?

Todellisena kokemuksena xx keulan laskemisesta on, pyörän parempi ketteryys, pari kesää olen ajanut 10mm lasketulla keulalla....
Ja kun ei oo enää pariin kesään tullu kenttäajoissa(huippunopeutta) käytyä, niin ajovakavuuskin on ollu, sanotaanko että, en oo huomannu eroa vakioon.

Puhumattakaan parantuneesta ulkonäöstä...siis pyörän....

Todellisena kokemuksena xx keulan laskemisesta on, pyörän parempi ketteryys, pari kesää olen ajanut 10mm lasketulla keulalla....
Ja kun ei oo enää pariin kesään tullu kenttäajoissa(huippunopeutta) käytyä, niin ajovakavuuskin on ollu, sanotaanko että, en oo huomannu eroa vakioon.

Puhumattakaan parantuneesta ulkonäöstä...siis pyörän....
Mulla on -07xx, hornetissa tuo lasku onnistui yksnkertaisesti neljä pulttia avaamalla,pyörä tuettuna moottorin alta ja sitten vaan renkaan vääntöä ylöspäin ja pumput antoivat periksi.Miten xx.ssässä,katselin ja ihmettelin mutta en tiedä miten se siinä tehdään..
sad_orig.gif

Tuo linkku näkyi olevan -04 asti,no kai löytyy uudempiinkin,mutta mihinkä tuo linkku pannaan?
nixweiss.gif

Muutaman sentin se kait nousee kun iskarin yläpäähän laittaa 6mm prikan. Kyllä sen huomasi että korkeampi on ja yhtä nopeasti siihen tottui myös...

Sitä onko siitä nostosta mitään hyötyä on toinen juttu, sen verran aloittelija olen etten juurikaan huomaa pyörän ketteryydessä muutosta, mutta kun netissä kaikki sitä kehuu niin onhan se oltava hyvä
smile_org.gif

Muutaman sentin se kait nousee kun iskarin yläpäähän laittaa 6mm prikan. Kyllä sen huomasi että korkeampi on ja yhtä nopeasti siihen tottui myös...

Sitä onko siitä nostosta mitään hyötyä on toinen juttu, sen verran aloittelija olen etten juurikaan huomaa pyörän ketteryydessä muutosta, mutta kun netissä kaikki sitä kehuu niin onhan se oltava hyvä
smile_org.gif
Minua kiinnostaa kaikki istumakorkeutta nostavat "temput"! Vaikka nyt ajelen FJR:llä, voin aivan hyvin vaihtaa sellaiseen, johon 190 senttinen mahtuu hyvin/paremmin (pl. enskat, niihen en koske)! Blackbird on mielenkiintoinen wanha ja hywä peli ilman lastentauteja. Hinta/laatusuhdekin ihan nappi. Pitäisiköhän hankkia sellainen kakkospyöräksi? ;)

Minua kiinnostaa kaikki istumakorkeutta nostavat "temput"! Vaikka nyt ajelen FJR:llä, voin aivan hyvin vaihtaa sellaiseen, johon 190 senttinen mahtuu hyvin/paremmin (pl. enskat, niihen en koske)! Blackbird on mielenkiintoinen wanha ja hywä peli ilman lastentauteja. Hinta/laatusuhdekin ihan nappi. Pitäisiköhän hankkia sellainen kakkospyöräksi? ;)
Polvikulmaan tuo iskarin yläpään prikka ei tuo muutosta, jotta sen enempää "tilaa" tuolla ei saa, pyörän perse vaan vähän nousee, ja ohjauskulma jyrkkenee.

Polvikulmaan tuo iskarin yläpään prikka ei tuo muutosta, jotta sen enempää "tilaa" tuolla ei saa, pyörän perse vaan vähän nousee, ja ohjauskulma jyrkkenee.
Mulla on Buellin jatkatapit, jolla saa polvikulmaa muutettua. Eli ensin nostetaan perää 2 cm, sitte tapit alemmaksi 2 cm.

Noniin,etupään madallus menee työn alle tiistaina ja samaan ajattelin vaidattaa eturattaan piikkiä pienemmäksi. Mutta jossain oli siitä mittärivirheen kalibroinnista,eli miten sen on joku toteuttanut? Stormilla kuulemma speedoheater tms. vekotin jolla tuota säädetään,mikä on se mittariheitto verrattuna normirattaaseen,onko tarvetta edes kalibroida?
bowdown.gif

Noniin,etupään madallus menee työn alle tiistaina ja samaan ajattelin vaidattaa eturattaan piikkiä pienemmäksi. Mutta jossain oli siitä mittärivirheen kalibroinnista,eli miten sen on joku toteuttanut? Stormilla kuulemma speedoheater tms. vekotin jolla tuota säädetään,mikä on se mittariheitto verrattuna normirattaaseen,onko tarvetta edes kalibroida?
bowdown.gif
Eiköhän mittarivirhe mene ihan suhteessa. Eli 16 -> 15 piikkiä tekee 15/16 ~= 94% vanhasta näyttämästä, joka sekään ei ihan taida kutiansa pitää.

bowdown.gif
Eiköhän mittarivirhe mene ihan suhteessa. Eli 16 -> 15 piikkiä tekee 15/16 ~= 94% vanhasta näyttämästä, joka sekään ei ihan taida kutiansa pitää.
Eli eipä taida olla huolta tuostakaan,kysyin siksi että osaa haarukoida oikeaa nopeutta noilla taajaman kohdilla,jos vaikka tutkaavat ja mittari näyttää liian vähän.
smile_org.gif

Pieni ajatuskämmi tossa mulla käynyt näemmä... Siis mittari näyttää 16/15 suhteessa liian suurta, eli 7% suunnilleen liikaa.

Back