• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

XR1200 - tankinkorkin rengkaan mitat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja s&s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun meitä XR1200:n omistajia tällä foorumilla sankoin joukoin liikkuu, niin voisiko joku ottaa linkin takana olevalla flaballa pyydetyt mitat tankinkorkin renkaasta: http://personal.inet.fi/private....EN1.pdf

Kyselin bags connectionilta sopivaa quiclock-rinkulaa XR:ään, mutta tarjosivat ei-oo:ta. Kun kerroin että olin lukenut jenkkifoorumilta että joku heidän rinkulansa oli xr:äänkin saatu istutettua, niin pyysivät mittoja tankin rinkulasta ja lupasivat katsastaa parhaiten mätsäävän renkaansa.

Tällaisen siis haluaisin saada istumaan myös xr:ään, kun tuo bags connectionin kiinnityssysteemi on niin pirun näppärä (laukkuun pitää tosin asentaa toinen telakointipiste xr:ää varten, koska siinä korkki on aivan tankin etureunassa):
20100207_tank_bag.jpg

Oma XR talvehtii edelleen Tampereella, joten en pääse sitä mittailemaan (kuva siitäkin, ettei mene aivan kerettiläiseksi koko touhu):
20091009_xr1200_l.jpg

Sain mitat ameriikan poikain foorumilta, tässäpä nämä jos jotakuta muuta kiinnostaa:
A=73.25
B=103.31
C=73.25
D=80

Sitten vain odotellaan mitä Bags Connectionin pojat vastaavat.

Kävin just ite mittaamassa. Voipi olla mun mauseri epätarkka tai muuten mittavirhettä (Amerikassa tai Seinäjoella), mutta sain seuraavat lukemat:
A=74,5
B=105
C=74,5
D=79
Eipä noin pienet poikkeamat kyllä varmaan mitään haittaa.
Jokos muuten oot PC:n asentanut? Millainenhan tuo SEST olis? Motormanilla vaan suosittelivat sitä. Kai kallis mutta hyvä, näin ainakin tuolta ownersgroupin jutuista olen päätellyt. Pitää vähän perehtyä. Vaikka kai se Powerizerkin pelittäis, jos Remuksen putkiston hommaan. Eihän tuo Remuksen rööri testin mukaan niin huono ollutkaan. Alakierroksilla kai ihan hyvin vääntöä. Ja E-merkkikin löytyis
smile_org.gif

Kävin just ite mittaamassa. Voipi olla mun mauseri epätarkka tai muuten mittavirhettä (Amerikassa tai Seinäjoella), mutta sain seuraavat lukemat:
A=74,5
B=105
C=74,5
D=79
Eipä noin pienet poikkeamat kyllä varmaan mitään haittaa.
Jokos muuten oot PC:n asentanut? Millainenhan tuo SEST olis? Motormanilla vaan suosittelivat sitä. Kai kallis mutta hyvä, näin ainakin tuolta ownersgroupin jutuista olen päätellyt. Pitää vähän perehtyä. Vaikka kai se Powerizerkin pelittäis, jos Remuksen putkiston hommaan. Eihän tuo Remuksen rööri testin mukaan niin huono ollutkaan. Alakierroksilla kai ihan hyvin vääntöä. Ja E-merkkikin löytyis
smile_org.gif
Ok, kiitti... Jotenniin eppäilen että mittavirhettä on enemmän ameriikan päässä, kun ensin pyöristetään johonkin sopivaan tuuman murto-osaan ja sitten vielä muunnetaan milleiksi sopivalla pyöristyksellä. Katotaan löytyykö bags connectionilta mitään ameriikan poikain lukemilla, jollei niin kokeillaan sitten vielä oikeilla  
tounge.gif

Ei ole vielä päässyt PC:tä asentamaan, eikä pääsekään pariin kuukauteen. SEST on varmaan hyvä, mutta mä valitsin PCV+autotunen tuon automaagisäädön vuoksi, koska itse itseni tuntien saattaa esim. putket vaihtua hyvinkin taajaan. Jos paketti on tiedossa niin SEST on itse asiassa varmaan parempikin kuin pcv+a.

Mä en jotenki luota kyllä tohon powerizeriin, kyllähän se on dynossa kai piirtänyt aika hyvää afr-käyrää, mut muistelisin ettei suorituskyky kuitenkaan ollut mitään huippua...

Edelleen tuo Remuksen putki kiehtois muakin, se on kuitenkin parhaan näköinen  
wink.gif
Mäkin arvostan myös e-merkintää, näin uuteen mopoon ei ehkä viitsi muita laittaa.

sanoi:

En tiedä luetko Bikeä, mutta viime numerossa oli parivertailu XR1200 vastaan Moto-Guzzin v7. XR veti pidemmän korren, tosin v7 kai oli testaajien mielestä voitti muissa aspekteissa paitsi voimassa ja jarruissa...  V7:ssa on heppoja noin puolet siitä mitä xr:ssä, joten ehkä ei ihan reilu voitto, mutta voitto kuitenkin (ja vielä "yleislehdessä"). XR:n iskarit haukuttiin, joten ehkä se öölareihin investoiminen oli hyvä veto...

Oletko sä muuten laittanut jo öölarit kiinni? Oliko mitään ihmeitä?

Sain mitat ameriikan poikain foorumilta, tässäpä nämä jos jotakuta muuta kiinnostaa:
A=73.25
B=103.31
C=73.25
D=80

Sitten vain odotellaan mitä Bags Connectionin pojat vastaavat.
Bags Connection vastasi, että kannattaisi yrittää Hondan renkaalla TRT.00.475.106. Näyttäisi sopivan aika moneen Hondaan niin miksei sitten harrikkaankin
tounge.gif

sanoi:
En tiedä luetko Bikeä, mutta viime numerossa oli parivertailu XR1200 vastaan Moto-Guzzin v7. XR veti pidemmän korren, tosin v7 kai oli testaajien mielestä voitti muissa aspekteissa paitsi voimassa ja jarruissa...  V7:ssa on heppoja noin puolet siitä mitä xr:ssä, joten ehkä ei ihan reilu voitto, mutta voitto kuitenkin (ja vielä "yleislehdessä"). XR:n iskarit haukuttiin, joten ehkä se öölareihin investoiminen oli hyvä veto...

Oletko sä muuten laittanut jo öölarit kiinni? Oliko mitään ihmeitä?
Kaupassa ihan pikaisesti tuota Bikea vilkaisin. Sen verran oli suppea testi, että viitsinyt lehteä ostaa. Taisi muuten olla Motorcyclist joka aikoinaan teki vastaavan parivertailun XR:stä ja Ducatin Sport 1000:sta. Siinäkin voiton vei XR. Kyseessä tosin jenkkilehti, joten sen mukaan pitää tulosta tulkita.

En ole vielä ruuvaillut Öhlinsejä kiinni. Pitäis saada aikaiseksi, samalla vois vaihtaa matalamman stongan. Saattaa kuitenkin olla että tilaan Adrenalinmotosta putken ja laitan sitten kaikki samalla kertaa tai vien pyörän pajalle. Kun vaan sais ensin päätettyä ottaako PCV:n, Patriotin Top Fuelerin vain peräti SESTin.

Ai niin, hauska yhteensattuma. Mulla oli Superduke ennen XR:ää. Hyvä pyörä, mutta kun ei oo varaa pitää kahta, ainakaan tällä hetkellä...

Mulle tuli tossa joku aika sitten vimosin tilaus adrenalinilta, nyt on myös pipercrossi ja aktiiviläpän emulaattori. Eli paketti olis kasassa, kunhan sais vaan pyörän sisäänajettua... Lisäksi vähän hiilikuitua, se karbooninen ilmaskuuppi ja koska se olis yksinään näyttänyt orvolta, niin vielä kavereiksi etuloksu ja öljytankin + akun kuoret. JA koska XR on niin race-henkinen, piti tietty ottaa myös akselitatit... Ja lankarulla-adapterit + lankarullat, on tuota tilaongelmaa tallissa ja mopo vie vähemmän tilaa kun säilyttää sitä pystyssä.

Joop, halusin Buellin tilalle jonkun mulle vähän mukavamman ajoasennon tarjoavan pyörän ja SD tuntui aika passelilta. Sain vielä mielestäni hyvän vaihtotarjouksen niin se oli sitten menoa  
062802moto_prv.gif

No niin, mun XR kotiutui eilen... Piti sitä siinä illalla vähän juhlistaa ja tänään sitten jälkitautitunnelmissa askartelin vähän hiilikuitukoristetta ja öhlarit kiinni. Oli melkoinen operaatio toi iskareiden vaihto, öhlinsit on inasen pidemmät kuin alkuperäiset ja jostain syystä xr ei osunut millekään mun nostimelle kunnolla. Lopuksi päädyin nostamaan auton tunkilla rungosta niin paljon että sain takarenkaan ilmaan...

20100510_left.jpg

sanoi:
Oli melkoinen operaatio toi iskareiden vaihto
Mulla olisi sama operaatio edessä, eikä tietenkään minkäänlaista nostolaitetta. Pitää katsoa miten tuosta selviää vai selviääkö mitenkään.
Aika paljon muuten muistuttaa mun XR:ää tuo sun pyörä. Mulla mustat vieterit, mutta melkein samat hiilariosat.  
biggrin.gif

sanoi:
Oli melkoinen operaatio toi iskareiden vaihto
Mulla olisi sama operaatio edessä, eikä tietenkään minkäänlaista nostolaitetta. Pitää katsoa miten tuosta selviää vai selviääkö mitenkään.
Aika paljon muuten muistuttaa mun XR:ää tuo sun pyörä. Mulla mustat vieterit, mutta melkein samat hiilariosat.  
biggrin.gif
Kyllä siitä selviää, todennäköisesti parin kirosanan kera  
thumbs-up.gif

Huomioi oikean puolen iskarin alapultti ettei se jää äänenvaimentimen taakse (tein sen virheen, että jätin tuon viimeiseksi => perä laski ja pultti jäi piiloon). Noissa on T50-kanta ja mulla ainoa avain on hylsy, jota en saanut mitenkään ujutettua asemiin, mutta sitten päätin kokeilla pelkällä lenkillä mutterin päästä... Onneksi ruuvi oli junttaantunut niin hyvin, että mutteri löystyi lenkillä ja sain alapään irti.

Mä vaihdoin iskari kerrallaan, aloitin vasemmalta kun siinä ei ole änkkäri tiellä, ensin alapää kiinni ja nostin käsin perää ylös samalla kun mamma sujutti yläpultin paikoilleen, tämä oli se helppo osuus, vaikka kuvittelis toisinpäin... Jostain syystä oikean puolen yläpultti oli aivan helvetin vaikea saada paikalleen, vaikka siinä vaiheessa oli jo vasemmalla samanmittainen iskari. Sitten en tosiaan keksinyt enää muuta kuin perä ylös auton tunkilla niin että mopo oli etupyörän, seisontatuen ja tunkin varassa... Sitten puolen tunnin ähinän, sovittelun ja suostuttelun jälkeen sain yläpultin paikoilleen. Oliskohan reikä pillunkarvan verran vinoon porattu tai jotain, mutta oli tosiaan uskomattoman hankala homma (verrattuna siihen, kuinka helppoa aina ennen on ollut kun on vaihtanut iskareita lyhyempiin).

Taitaa tosiaan tuo hiilikuitusetti olla aika suosittu, ne orgikset mattapintaiset muovit on aika syvältä. En ole vielä aivan varma pitäiskö maalauttaa kuidut mustaksi, niin saisi melki kaikkiin muoveihin yhtenevän kiiltävänmusta pinnan. No, eiköhän ensi kesä kuitenkin mennä vielä "raakana".

Tässä vielä kuva aiheen alkuperäisestä projektista:
20100512_tank_bag.jpg

Laukku istuu aika hyvin, tosin laajennetussa olomuodossa nopeusmittarin näkyvyys on vähän niin ja näin, mutta kiekkamittarihan riittää...

sanoi:
Kyllä siitä selviää, todennäköisesti parin kirosanan kera  
Tuli tänään vaihdettua iskarit. Onneksi oli kaveri ja kaverilla mp-nosturi niin ei mitään suurempia ongelmia ollut.
Vaihdoin myös hiilarisen etulokarin. Punnitsin piruuttani sekä alkuperäisen että uuden osan Clas Ohlsonin matkalaukkuvaa'alla (tarkkuus 10g). Alkuperäinen lokari painoi 990 grammaa ja hiilarinen 200 grammaa. Ei varmaan kukaan muu kuin H-D pysty tekemään etulokarista noin painavaa...  
tounge.gif

Vaihdoin myös hiilarisen etulokarin. Punnitsin piruuttani sekä alkuperäisen että uuden osan Clas Ohlsonin matkalaukkuvaa'alla (tarkkuus 10g). Alkuperäinen lokari painoi 990 grammaa ja hiilarinen 200 grammaa. Ei varmaan kukaan muu kuin H-D pysty tekemään etulokarista noin painavaa...  
tounge.gif
No mä ihmettelinkin miten toi etupää tuntuu nykyään niin kevyeltä... Seuraava helppo painonpudotuskohde lienee pakoputkisto ja sen jälkeen taitaakin olla edullisinta pudottaa kuskin painoa  
biggrin.gif

Back