Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensimmäinen hyöty mitä haen on että ei sotke enää ilmanputsarin koteloa. Toinen on että kun nyt lauantaina saan pyörän penkkiin ja pyörässä on kiinni Sebring, K&N filtteri, Remus Powerizer ja tehtynä ilmanputsarin kotelon modaus niin tehdään nyt sitten tuo viimeinenkin modaus sitten. Ompas muuten mielenkiintoinen nähdä miten tuon Bulun saa arvoihin penkissä.
Petri
Sama vika oli mullakin kun ekankerran sen orkkin putsarin avasin oli öiliä sielä täälä mulla toi huohotin on nykyään siinä penkin alla siellä jousen vieressä.Ilmotteles mitä tuloksia saat dynosta jos sullla on aikaa ja mahdollisuus nii koita dynottaa remuksen kanssa ja ilan sitä näkis sen eron.Ensimmäinen hyöty mitä haen on että ei sotke enää ilmanputsarin koteloa. Toinen on että kun nyt lauantaina saan pyörän penkkiin ja pyörässä on kiinni Sebring, K&N filtteri, Remus Powerizer ja tehtynä ilmanputsarin kotelon modaus niin tehdään nyt sitten tuo viimeinenkin modaus sitten. Ompas muuten mielenkiintoinen nähdä miten tuon Bulun saa arvoihin penkissä.
Petri
Toi sun tulos on melkeen identtinen mun vuoden takaiseen dynoon jossa oli Race ecu ja Remuksen loota kiinni 94hp ja 109Nm@4930rpm sitä se dynottajakin kummasteli kun toi race ecu noin laihaa seosta tuuppaa.No niin nyt on sitten XB12X penkitetty ja säädetty kohdilleen. Takarenkaalta 93 hp ja 106 Nm, eli jonkin verran enemmän kuin tehtaan ilmoittamat arvot uudelle. Suurin ero tulee siinä että kun tehtaan ilmoittama huippuvääntö löytyy 5500 rpm, tuo 106 Nm löytyy mulla nyt 3400 rpm ja koko väli 1900 - 5500 rpm on yli 100 Nm. Samoin huipputeho löytyy jo noin 5000 rpm. Pirun laihalla kone oli vaikka siinä tuo Remuksen purkki oli kiinni, lisää soppaa sai laittaa kaikkiin kohtiin. Ainoa kohta missä ei ollut laihalla oli tyhjäkäynti. Pikaisen koeajon perusteella nykiminen ainakin jäi kokonaan pois, samoin kaasuun vastaavuus parani sekä tuonne yli 4000 kierroksen tuli lisää voimaa reilusti.
Petri
Ihan täällä Ylivieskassa kävin työmaalla huollon puolella penkissä. Eräs paikallinen kaveri on rakentanut penkityslaitteen peräkärryyn ja hänen kanssaan työ tehtiin. Säädöt tehtiin ihan ECMSpyllä.Missä penkitit ja millä säätivät (vai sääditkö itse)? Ecm Spy vai Direct Link?
Itsellä oli aluksi tuo kampikammion huohotin penkin alla, mutta kun siellä on ahdasta, sähköjohtoja, ECU jne. poistin lopulta letkuviritykset.Sama vika oli mullakin kun ekankerran sen orkkin putsarin avasin oli öiliä sielä täälä mulla toi huohotin on nykyään siinä penkin alla siellä jousen vieressä.Ilmotteles mitä tuloksia saat dynosta jos sullla on aikaa ja mahdollisuus nii koita dynottaa remuksen kanssa ja ilan sitä näkis sen eron.Ensimmäinen hyöty mitä haen on että ei sotke enää ilmanputsarin koteloa. Toinen on että kun nyt lauantaina saan pyörän penkkiin ja pyörässä on kiinni Sebring, K&N filtteri, Remus Powerizer ja tehtynä ilmanputsarin kotelon modaus niin tehdään nyt sitten tuo viimeinenkin modaus sitten. Ompas muuten mielenkiintoinen nähdä miten tuon Bulun saa arvoihin penkissä.
Petri
![]()