• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Voiko vakuutusyhtiö nostaa hintaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wekkuli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla kävi Pohjolan kanssa samalla tavalla viime kesänä kun mopon sinne siirsin. Laskussa eri hinta ku mitä tarjouksessa, pari puhelua soittelin, kuulemma "inhimillinen erehdys, ei voi mitään". Vaihdoin saman tien kaikki vakuutukset muualle kun ei jaksanut alkaa vääntämään. Mutta sen tietää ettei meidän taloudesta mene enää tulevaisuudessakaan penniäkään Pohjolan kassaan
kaboom.gif

wink.gif
Vaihdoin tossa muutama vuosi takaperin kaikki yritykseni vakuutukset Ifistä A-vakuutukseen ( = Yrittäjien Pohjola ) , 6x kuorma-auto , paku ja ha .... lopputulos oli säästöä 11 t€ vuodessa, eli sillä sais jo jonkinmoisen mopon kotiin " kaupanpäälle kerran vuodessa "
062802jumpie_prv.gif
Ps . Nallen taskuun en enää rahaa laita ...
033102bebe_1_prv.gif

Mulla kävi Pohjolan kanssa samalla tavalla viime kesänä kun mopon sinne siirsin. Laskussa eri hinta ku mitä tarjouksessa, pari puhelua soittelin, kuulemma "inhimillinen erehdys, ei voi mitään".
Kumma kun niille käy just näitä.
nixweiss.gif

Tosin mulle ne teki uuden, tarjouksen mukaisen laskun. Mutta mä teen aina näin:

- kerran vuodessa kilpailutan ajoneuvojen vakuutukset, kirjalliset tarjoukset. Otan halvimman ja maksan vuoden kerrallaan.

Olen huomannut että ekan vuoden jälkeen hinta usein nousee rajusti tarjoushintaan verrattuna. Niinpä olen vaihdellut Nordea- Pohjola väliä edestakaisin. Joskus kalliiksi todettu on taas edullinen tarjouksessaan vuoden päästä. Pohjolasta ja Nordeasta tulee vuoden aikana varmasti kirje, jossa kerrotaan että maksut nousee 25%.

Kyllä se pienenkin ihmisen kannattaa vääntää kun kerran on oikeassa. Kuluttajaneuvojalta saatujen kommenttien jälkeen iffin tädiltä tuli meiliä, että laskevat kaskon ensimmäisen kauden maksuja niin että kasko + liikennevakuutuksen maksut vastaavat tehtyä tarjousta. Vaan mikähän mahtaa olla se "kausi"? Ja en kyllä oikeastaan usko mitään ennen kuin lasku tulee...

Vakuutus- ja rahoitusneuvonnassakin ymmärsivät näkökantani, mutta kehottivat tsekkaamaan tarjouksesta, että kyllä siellä yleensä on kohta jossa mainitaan bonusten tarkistamisesta ja sen jälkeen mahdollisesti muuttuvasta lopullisesta hinnasta. Vaan arvatkaapa mitä: ei mainita! Siellä on maininta siitä että "saamasi ehdotus perustuu meille antamiisi tietoihin", ei muuta, mihin voisi vedota. Ja minähän en ole antanut virheellisiä tietoja bonuksistani.

No se ja sama... enköhän kilpailuta kumminkin muutkin yhtiöt. Että todnäk vaihtuu kumminkin yhtiö. Jotenkin vaan oli pakko periaatteen vuoksi vääntää tämä voitoksi iffin kanssa. Ja nyt on hyvä mieli...
smile_org.gif

Kummaa vääntöä joidenkin kohdalla
omg.gif
:...

Itellä on ollut vakuutukset IF:ä monta vuotta, eikä valitettavaa.

Tuohon tietysti syynä, etten ole harrastanut ylimääräisiä kikkailuja.

Vakuutusyhtiöiden pitäisi ”kilpailla” tarjouksista. Se todistetaan joka vuosi kuluttajien vakuutustoimiston tekemällä tutkimuksella. Sillä on tietty tarkoitus.

Yleensä kumminkin oikea tutkimus on tehty tarkoituksella saada edulliset vakuutukset. Ne saadaan yleisimmin kilpailuttamalla vakuutukset säännöllisesti.

Mikä on sitten edullinen vakuutus? Se on kinkkinen kysymys, jos joskus on oikeutettu vakuutuskorvaukseen, mutta jos on tarkoitus kilpailuttaa vaan vakuutusmaksut alas, niin eiku kiertämään konttorit –ja muistakaa kysyä tarjous kirjallisena. Myös oma kysely kannattaa voimistella kirjalliseen muotoon. Viitseliäs voi hoitaa homman jopa sähköpostilla, mutta yleensä yhtiöt haluaa ”kysy vakuutustarjous" sabluunan täytettäväksi ja se ei johda yhteismitalliseen vertailuun.

omg.gif

Mitä ihmeen kikkailua? Siis tarkoitatko tarjouspyyntöjä ja vakuutusyhtiöiden kilpailuttamista?

Eihän vakuutusyhtiön kanssa voi mitään ongelmia tullakaan jos a) ei satu vahinkoja, b) kiltisti maksaa sen mitä pyydetään.

Mulla a-kohta on ollut hyvin hanskassa vakuutusyhtiön kanssa. Been kanssa pitää vissiin vähän tsempata, että oppis olemaan kunnon asiakas.
tounge.gif

omg.gif

Mitä ihmeen kikkailua? Siis tarkoitatko tarjouspyyntöjä ja vakuutusyhtiöiden kilpailuttamista?

Eihän vakuutusyhtiön kanssa voi mitään ongelmia tullakaan jos a) ei satu vahinkoja, b) kiltisti maksaa sen mitä pyydetään.

Mulla a-kohta on ollut hyvin hanskassa vakuutusyhtiön kanssa. Been kanssa pitää vissiin vähän tsempata, että oppis olemaan kunnon asiakas.
tounge.gif
No olen juu kilpailluttanut, mutta ei siitä niin hirveää polemiikkia syntynyt, että olisi vituttamaan ruvennut ja vääntöä itseni ja vakuutusyhtiö/yhtiöiden välille saanut.

No, onneksi tuo A-kohta on vielä mullakin puhdas...
lookaround_orig.gif

Nyt sitten minulla "tilanne päällä". Tarjous viime kuussa Turvasta jossa hinnat, bonukset ja tarjous ajalle 03/2009-03/2010. Ensin yksi lasku 1.5.2009 asti. Nyt sitten tänään uusi lasku ajalle 1.5.2009-30.4.2010 sekä saatekirje korotetuista maksuista uudelle kaudelle. Ja nettona hintaero tarjoukseen nähden laskussa oli +160e/v
mad.gif

No huomenna soitto Turvaan ja pitää hoitaa hinnat vastaamaan tarjousta. On meinaan myös bonukset pirkulleen samat tarjouksessa kuin laskussa eli ei pitäisi olla niillä valittamista vaan ennemmin pahoittelun paikka.

Nyt sitten minulla "tilanne päällä". Tarjous viime kuussa Turvasta jossa hinnat, bonukset ja tarjous ajalle 03/2009-03/2010. Ensin yksi lasku 1.5.2009 asti. Nyt sitten tänään uusi lasku ajalle 1.5.2009-30.4.2010 sekä saatekirje korotetuista maksuista uudelle kaudelle. Ja nettona hintaero tarjoukseen nähden laskussa oli +160e/v
mad.gif

No huomenna soitto Turvaan ja pitää hoitaa hinnat vastaamaan tarjousta. On meinaan myös bonukset pirkulleen samat tarjouksessa kuin laskussa eli ei pitäisi olla niillä valittamista vaan ennemmin pahoittelun paikka.
Mä lisäsin tänä vuonna tarjouspyyntöihin tekstin "Mikäli hintoihin tulee muutoksia kesken vakuutuskauden, ilmoitattehan siitä tarjouksessanne". Pisti kanssa vituttamaan viime vuonna samanlainen venkoilu kun sulla nyt päällä.

mad.gif

Huh-hu, onpa sekavaa. Nyt vasta mulle alkaa aukeamaan nämä kuviot. Vakuutuksessa joku päävakuutuskuukausi jonka mukaan liikennevakuutuksen kausi muuttuu. Se kuukausi on määräytynyt joskus vuosia vuosia sitten ja pysyy aina samana vaikka vaihtaa yhtiötä eikä sitä voi muuttaa. Tarjouksen saadessa tuosta asiasta ei ole mainintaa eikä tarjouksen tehneellä yhtiöllä edes ole sitä tietoa mikä se asiakkaan päävakuutuskuukausi on. Minulla tuo päävakuutuskuukausi on sitten sopivasti 5. kuukausi joka oli sitten tällä kertaa sama kuin Turvan mp-vakuutusten hinnankorotus. Eli siis tavallaan huonoa tuuria. Oikeen asiallinen virkailija ja ymmärsi ongelman. Teki sen minkä pystyi ja antoi kaskosta vielä lisää alennusta ja päästiin lähelle tarjouksessa saamaani hintaa. Ei ihan samaan, mutta riitti minulle ja uusi lasku tulossa alemmalla hinnalla. Saisivat kyllä noissa tarjouksissa mainita asiasta, että hinta voi nousta riippuen tuosta päävakuutuskuukaudesta ja yhtiön tulevista hinnankorotuksista riippuen. Pointsit kuitekin Turvan virkailijalle joka selvitti asian hyvin ammattitaitoisesti.

Back