Niin, onko joku laittanut esim Bladen -98 takarenkaaksi 190 leveän ,ja miten toimii.Voiko laittaa 5,5 tuumaa leveälle vanteelle?
varmaan liian vähän pillereitä ottanut, kun en muista onko mulla ollut 5,5 vanteella 190 rengasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuli vaan mieleen, kun olin myymässä täysin alihintaan mun uutta 190 leveätä rinkulaa.Poistetaan myynnistä ,jos kerran voi asentaa 5,5 tuuman vanteelle.mut on komia!![]()
Itse tykkään juuri ottaa mutkatkin vähän reippaammin,ja jos ei vanne tosiaan tue tarpeeksi rengasta niin ,ei hyvä.Itse olen tarpeeksi levoton ,niin rengas sais olla *stabiili* :Mutta laitoin myyntiin /vaihtoon sen, jos jollakulla on 180/55/17 ja haluaa leveämpää niin voidaan katsoa.Mulla alkuperäiset on 180:t ja oli alla 190:t levee. Ensin tuntu hienolta, pyörä käänty muka paremmin mutkiin, mut kun nopeutta nostettiin ihan maantie ajossakin, ni johan muuttu levottomaks ylilevee rengas. Eli reuna ei saa tukea vanteesta, vaan nuljuaa kovempi vauhtisissa mutkissa alla ja muuttuukin aika levottomaks ajella.
Ei käy mun järkeen. Noin päinhän profiili tulee litteämmäksi, kun rengas venytetään "ylileveäksi".Miksi?
Ite käytän 6" vanteella 180/55 kumia, on heti ketterämpi ja paremmin niitä saa.
No, enmie tiiä käykö se järkeen, mut käytännössä kuitenkin kumi on ihan kohtuu hyvässä asennossa vanteella ja paljon ketterämpi se on vrt. 190/50. Molemmat oli diablo corsa 3.Ei käy mun järkeen. Noin päinhän profiili tulee litteämmäksi, kun rengas venytetään "ylileveäksi".Miksi?
Ite käytän 6" vanteella 180/55 kumia, on heti ketterämpi ja paremmin niitä saa.
Ei ainakaan mulla ole ollut mitään ongelmaa renkaan nuljuamisen kanssa radallakaan. Mitä nyt aavistuksen lämppärikierroksella vajaapaineisena elää ennenkuin lämpenee.Itse tykkään juuri ottaa mutkatkin vähän reippaammin,ja jos ei vanne tosiaan tue tarpeeksi rengasta niin ,ei hyvä.Itse olen tarpeeksi levoton ,niin rengas sais olla *stabiili* :Mutta laitoin myyntiin /vaihtoon sen, jos jollakulla on 180/55/17 ja haluaa leveämpää niin voidaan katsoa.Mulla alkuperäiset on 180:t ja oli alla 190:t levee. Ensin tuntu hienolta, pyörä käänty muka paremmin mutkiin, mut kun nopeutta nostettiin ihan maantie ajossakin, ni johan muuttu levottomaks ylilevee rengas. Eli reuna ei saa tukea vanteesta, vaan nuljuaa kovempi vauhtisissa mutkissa alla ja muuttuukin aika levottomaks ajella.![]()
Porukka on sekoittanut tässä keskustelussa profiilit keskenään. Eli 5,5" vanteella normaali profiili on monesti 180/55. Matalampi ja leveämpi, eli samalla huonommin kääntyvä profiili on 190/50. 190/50 on 4mm matalampi kuin 180/55-profiili, kun taas korkeampi ja paremmin käääntyvä profiili on 190/55, joka on puolestaan 5,5 mm korkeampi kuin 180/55 profiili. Tulikohan tarpeeks sekavasti.Itsellä ainakin kävi niin, että leveämpi ja matalampi rengas taittuu HUONOMMIN mutkaan, kuin alkuperäinen koko... Miten ihmeessä leveämpi/matalampi rengas voi taittua paremmin mutkaan? Nyt en tajua... Täytyy seuravaaksi varmaan kokeilla 200 sarjalaista, kun kerran taittuu paremmin mutkiin![]()
Joskus oli jollain foorumin sivulla oikein hyvä havainne kuva tosta asiasta.En taas vaan muista missä....Porukka on sekoittanut tässä keskustelussa profiilit keskenään. Eli 5,5" vanteella normaali profiili on monesti 180/55. Matalampi ja leveämpi, eli samalla huonommin kääntyvä profiili on 190/50. 190/50 on 4mm matalampi kuin 180/55-profiili, kun taas korkeampi ja paremmin käääntyvä profiili on 190/55, joka on puolestaan 5,5 mm korkeampi kuin 180/55 profiili. Tulikohan tarpeeks sekavasti.Itsellä ainakin kävi niin, että leveämpi ja matalampi rengas taittuu HUONOMMIN mutkaan, kuin alkuperäinen koko... Miten ihmeessä leveämpi/matalampi rengas voi taittua paremmin mutkaan? Nyt en tajua... Täytyy seuravaaksi varmaan kokeilla 200 sarjalaista, kun kerran taittuu paremmin mutkiin![]()
![]()