Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pete2 sanoi:Nordea lopettaa tuon Visan myymisen ja kauppaa jatkossa vain Mastercardia. Minulla on aina ollut Visa joka aiemmin on osoittautunut ylivoimaiseksi. Te joilla on Masteri, olette törmänneet tapauksiin että Visa olisi ollut parempi?
Molemmilla korteilla on pärjännyt loistavasti. Ainakin yksin reissatessa kuitenkin on hyvä olla varakortti tai kaksi. Stockan Master cardin saa ainakin ilman vuosimaksua ja Visan S-pankin kautta. Tämän lisäksi kansainvälisellä pankkikortilla saa nostettua käteistä automaatilla. Ja ainakin itsellä siitäkään ei mene vuosimaksua. Olen pitänyt pankkikortin omana korttinaan siitä syystä, että, jos esim. kortti kopioidaan, niin ei mene siinä samalla luottokortti ja pankkikortti. Vaan on vielä pari maksu ja rahan nostovälinettä käytössä.
Nordealla on ollut Gold korteissa hätäkäteinen, mikä on ollut mielestäni erittäin hyvä etu, sen varalta, jos jotain käy. Goldin taitaa saada ilman vuosimaksua, jos on riittävästi velkaa tai rahaa tilillä![]()
cantor 43 sanoi:Joo ja tossa Gold kortissa mukana matkavakuutus joka on meidän perheen matkasairaudet korvannut hienosti.
Wolff sanoi:Alkuviikosta tuli Nordealta infoa, jossa vakuutusehtoja on tiukennettu:
"Muutoksen johdosta vakuutus on voimassa vain vapaa-ajan matkoilla ja edellytyksenä on, että
vähintään 75 % matka- ja majoituskuluista on maksettu Nordea Gold- tai Premium -kortin
luotto-ominaisuudella. Lennon tai muun julkisen kulkuneuvon tai matkatavaroiden myöhästyessä
maksettavien odottamiskorvauksien enimmäismäärä alenee 200 euroon. Lisäksi käyttöön otetaan
alla mainitut omavastuut:
• Matkasairauden ja matkatapaturman hoitokuluihin sovelletaan 100 euron omavastuuta.
• Matkan peruuntumisturvaan sovelletaan 100 euron omavastuuta.
• Matkatavaravahinkoihin sovelletaan 100 euron omavastuuta."
Pete2 sanoi:Eli tuo vakuutusetu taitaa kuivua pois. Eihän nyt vissiin kannata maksella luottokortilla matkoja jos ei oo pakko. Tulee turhan kalliiksi.

Onkohan näin, pitäisi tarkistaa. Itse olen ollut siinä käsityksessä että korko alkaa juosta heti kun myyjä on syöttänyt laskun pankin systeemiin.Hel_1 sanoi:Ja eräpäivänä, kun maksaa koko laskun pois, niin ei tarvitse maksaa korkoja.
Pete2 sanoi:Onkohan näin, pitäisi tarkistaa. Itse olen ollut siinä käsityksessä että korko alkaa juosta heti kun myyjä on syöttänyt laskun pankin systeemiin.
Kaksi vikaa ovat sitten enemmän tai vähemmän kuin väärää rahaa missä vain tahansa niitä yrittää tarjota.
Dinersin päätin jo lopettaa, kun senkin paras etu (access to lounges) loppuu...
Nimim. Paljon reissussa ulkomailla
VKO sanoi:Ennen tuli mukana kannettua molempia kortteja. Viimeiseen 7vuoteen on kerran käynyt Saksalaisen hotellin automaatissa niin ettei masteri toiminut ja sekin vuosia sitten.
Nykyään masteri ja käteistä mukana. Nordeasta hakenut joidenkin maiden valuuttaa jo valmiiksi reissuun.
Ei jaksa siellä sitten paikan päällä etsiä / pysähtyä tien varrelle vaihteleen "luotettavalla" kertoimella valuuttaa..