• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Virago535 venttiilien säätö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja INKA70
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Lohja
Apuva tarttis venttiilien säätöön niin, että naisenakín sen ymmärtäisin. Löysin yhden ohjeen netistä ja olen purkanut sen mukaan penkit ja bensatankin. Sitten piti avata vas. poskesta joku pyöreä kolmella ruuvilla oleva kotelo mutta ei multa sellaista löytynyt. Pari paikkaa avasin ja ne ei kyllä ollut oikeita. Pyörä on nyt tossa pihalla enkä pääse ajamaan kun ei viittis kasata ja taas kohta purkaa uudelleen. Pyöräni on siis Virago XV 535 1997.
withstupid.gif

smile_org.gif

Nyt sä tarvitset jonkun sinne ihan paikan päälle näyttämään. Mielummin niin kuin itse tekemällä tätä asiaa. Noiden tarkastus on kuitenkin niitä hankalimpia normaaleihin määräaikaishuoltoihin liittyviä toimenpiteitä. Ei mahdotonta lainkaan, mutta mielummin tämä menisi oikein.

Mies on kyllä jeesaamassa ja jonkun verran noita pyöriä räpläilly, mutta jostain syystä ei tiedä mistä löytyy tästä moottoripyörästä venttiilit ja se mistä sen sen säätö katotaan
lookaround_orig.gif

Mies on kyllä jeesaamassa ja jonkun verran noita pyöriä räpläilly, mutta jostain syystä ei tiedä mistä löytyy tästä moottoripyörästä venttiilit ja se mistä sen sen säätö katotaan  
lookaround_orig.gif
On tainnut aika vähän räpläillä jos ei löydä venttiilejä...

Eli molemmissa kansissa on luukut jotka on muistaakseni kiinni kahdella ruuvilla ja takapytyn pakopuolen luukku on aika veemäisessä paikassa.
Näitten luukkujen alta näkyy sitten keinut joissa on säätöruuvit.
Laturin puolella koneen kyljessä on luukku mistä näkyy ajoitusmerkit mistä näkee missä asennossa männät on.

Mies lopulta löysi kyllä paikat mutta se toinen kansi oli niin vaikeassa paikassa, että vaikka akunkin poistin en saanut kuin yläruuvin irti. Sitten mies väitti että niitä on vielä pari lisää ja mun täytyy purkaa puoli moottoria. Sitten mulla meni hermot ja laiton osat paikoilleen ja tilasin tänään korjaamolle ajan. Harmittaa vaan kun rahat tiukilla kun just vaihdoin isompaan ja siitäkin velkaa jäljellä. Olisi niin helppoa ja tulisi halvemmaksikin jos osaisi itse tehdä noi yleisimmät huollot. En kyllä ymmärrä miksi se toinen kansi on pitännyt laittaa niin vaikeaan paikkaan. Miten sen alaruuvin saa avattua ja vielä säätääkin jotain kun se on niin vaikeassa paikassa.
idea3.gif

Ja kiitos tosi paljon neuvoista !!!

Mies lopulta löysi kyllä paikat mutta se toinen kansi oli niin vaikeassa paikassa, että vaikka akunkin poistin en saanut kuin yläruuvin irti. Sitten mies väitti että niitä on vielä pari lisää ja mun täytyy purkaa puoli moottoria. Sitten mulla meni hermot ja laiton osat paikoilleen ja tilasin tänään korjaamolle ajan. Harmittaa vaan kun rahat tiukilla kun just vaihdoin isompaan ja siitäkin velkaa jäljellä. Olisi niin helppoa ja tulisi halvemmaksikin jos osaisi itse tehdä noi yleisimmät huollot. En kyllä ymmärrä miksi se toinen kansi on pitännyt laittaa niin vaikeaan paikkaan. Miten sen alaruuvin saa avattua ja vielä säätääkin jotain kun se on niin vaikeassa paikassa.
idea3.gif

Ja kiitos tosi paljon neuvoista !!!
Ei se Viragon venttiilien säätö mitään ihmeellistä ole. Tarvitaan sopivat työkalut, tieto mitä pitää tehdä ja hivenen kärsivällisyyttä. Niinkuin aikaisenmmin kirjoitin se takapytyn pako on veemäinen, en muista pitikö akkukotelo irroittaa. Koko hommaan menee reilu tunti kaikkineen. Ei läheskään niin veemäinen homma kuin 750-800 Intruder tai VX

Back